کلیک فیک در تبلیغ در گوگل دردسرساز است، زیرا نهتنها بودجه شما برای کلیک بیهوده خرج میشود، بلکه نرخ کلیک تبلیغتان کاهش پیدا میکند و بهتبع آن هزینه هر کلیک برای کمپین شما نیز افزایش پیدا میکند.گوگل تلاش میکند کلیکهای جعلی و ناخواسته را شناسایی کنید و هزینه آنها را به شما برگرداند؛ ولی تشخیص تمام آنها امکانپذیر نیست.
در دنیای امروزه که به عصر تکنولوژی شهرت گرفته است؛ تبلیغات در فضای مجازی و بهخصوص تبلیغ در گوگل از جایگاه بالایی نزد صاحبان مشاغل برخوردار است؛ چراکه با توجه به حجم بزرگ مخاطبان هدف، این امکان برای مدیران مشاغل فراهم شدهاست که با صرف هزینهای معقول، کسب وکار خود را به میلیونها کاربر معرفی کنند. اما گوگل ادز نیز همانند سایر روشهای تبلیغاتی، میتواند دچار مسائلی شود که اگر به درستی به آنها رسیدگی نشود؛ مشکلات زیادی را برای کسبوکاها به همراه خواهد داشت. میتوان کلیک فیک در تبلیغ در گوگل را یکی از مهمترین این مشکلات دانست که با رعایت نکاتی مهم، میتوان از بروز آن جلوگیری کرد.
چند وقتی است افراد زیادی بهقصد انجام تبلیغات در یوتیوب و ویدئو مارکتینگ که یکی از تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است به گوگل ادز روی آورده اند، همچنین شرکتهای زیادی نیز زمانی که اپلیکیشن خود را ساخته و در گوگل پلی و اَپ استور منتشر کرده اند نیز خواهان تبلیغات نصب اپلیکیشن بیزینس خود به مخاطبان از این طریق هستند. البته این موضوع منطقی نیز به نظر میرسد؛ چراکه محبوبیت گوگل در میان کابران ایرانی، سیل مشتریان احتمالی را به سمت مشاغل مختلف روانه میکند. اما باید توجه داشت که کلیک فیک در تبلیغ در گوگل دردسرساز است، زیرا نه تنها بودجه شما برای کلیک بیهوده خرج میشود، بلکه نرخ کلیک تبلیغتان کاهش پیدا میکند که با رعایت نکاتی که ما در این مقاله به آن اشاره می کنیم، میتوانید از بروز آن جلوگیری کنید.
شناسایی IP کلیک فیک در تبلیغ در گوگل
- پیداکردن ID با استفاده از ایمیل
- استفاده از ابزارهای تحلیل آمار
جلوگیری از بروز کلیک فیک در تبلیغ در گوگل
- بلاک کردن آیپیهای مشکوک
- هوشمندانه عمل کنید
- ناشران خود را بادقت انتخاب کنید
چنانچه میخواهید از خصوص جلوگیری از بروز کلیک فیک در تبلیغ در گوگل خود جلوگیری می توانید این مطلب را به طور کامل نیز مطالعه نمایید.
منبع: ساعت 24