این روش “ثبت آگهی” است. شاید با خود بگویید که همین! عمه منم که اینو میدونست. اما واقعیت این است که نحوه ثبت آگهی، عنوان و توضیحات آن و همچنین پیدا کردن سایت مناسب برای درج آگهی ها، آنچنان هم که فکر می کنید آسان نیست.
هدف ما از این مقاله این است که این روش را به شکل کامل شرح دهیم تا ابهامی باقی نماند. قبل از هر چیز نکته ای را باید بگوییم برای کسانی که شاید از یادشان رفته باشد.
روش های مختلف انجام سئو کدامند؟
یکی از موارد بسیار مهمی که در ابتدای نقشه یادگیری سئو باید به آن توجه کنید، این است که معمولا سراغ استفاده از چه روش هایی برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو می روند. برخی به دنبال کلاهبرداری و پیشرفت سریع هستند و گوگل از سوی دیگر به دنبال آن است که مانع این دسته از سئو کارها شود.
تفاوتی ندارد که خودتان به دنبال انجام مراحل سئو هستید یا قصد برون سپاری این کار را دارید، این مورد بسیار مهم است که با انواع روش های معمول برای انجام سئو آشنا شوید. در ادامه به صورت مختصر موارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سئو استاندارد یا سئو کلاه سفید
در این روش افراد با توجه به قوانین وضع شده و الگوریتم های گوگل فعالیت می کنند. روند سئو با این روش ها نیازمند زمان بیشتری خواهد بود، اما در عوض از جریمه های سنگین گوگل که می تواند باعث از دست رفتن کل زحمات شما شود جلوگیری خواهد کرد.
به خصوص افرادی که تازه قصد ورود به دنیای سئو را دارند باید سراغ روش سئو کلاه سفید بروند تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنند.
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری مخلوطی از روش های کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئوکار ها در این سعی می کنند از روش های قانونی و غیر قانونی از نظر گوگل استفاده کنند تا روند پیشرفت سریعتر طی شود.
این کار دارای خط قرمزهای زیادی است و افراد که می توانند این روش سئو را به خوبی انجام دهند لبه تیغ راه می روند. به عبارتی فاصله پیشرفت و جریمه در این روش بسیار کم است و هر آن امکان پنالتی گوگل وجود دارد.
یک تست برای اینکه بدانید ذاتا سئوکار هستید یا خیر: تست سئو
سئو کلاه سیاه
روش هایی که تحت عنوان سئو کلاه سیاه هستند مجموعه ای از ترفندها و شگردهایی می باشند که با استفاده از آنها می توانید الگوریتم های گوگل را دور بزنید. اما واقعا تا مدت زیادی چنین تخلف هایی از زیر الگوریتم های دقیق گوگل پنهان نخواهد ماند.
روش های کلاه سیاه در مراحل اولیه کار باعث پیشرفت ناگهانی شما می شوند ولی در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای سایت بوجود می آورند.
از آنجایی که جبران برخی از جریمه های گوگل کاری زمان بر و در برخی از موارد غیر ممکن است، پیشنهاد خودداری از به کارگیری این روشها می باشد.
تاثیر باورنکردنی ثبت آگهی در سئو سایت
آگهی در واقع متنهایی هستند که هدف اصلی آنها معرفی کردن محصولات و کسب و کارهای مختلف به شکل غیرمستقیم به مخاطبان و مشتریان است. ثبت آگهی یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات مدرن است که شما با استفاده از این روش تبلیغات میتوانید تبلیغات خود را به شکل گسترده داشتهباشید.
در گذشته با استفاده از تبلیغات سنتی شما نهایتا میتوانستید که در سطح شهر تبلیغ کنید اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی، روشهای تبلیغاتی مدرن شدهاند.
شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تاثیر ثبت آگهی بر سئو چیست؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده مداوم و منظم از درج آگهی در طولانی مدت سبب بهبودی سئو میشود. تاثیر ثبت آگهی بر سئو زمانی اتفاق میافتد که شما از درج آگهی های باکیفیت استفاده کنید. استفاده منظم از ثبت آگهی موجب بهبودی سئو سایت شما میشود. بکلینکها باعث افزایش اقتدار سایت میشود.
تاثیر ثبت آگهی بر سئو به قدری زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک آغاز کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها ارزیابی نمود و این آغاز ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند بک لینک ها را بررسی می کند ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های همیشگی، درج آگهی است.
- یکی از نتایج مثبت تاثیر درج آگهی بر سئو این است که نیاز شما را به خریدن ادوردزها کاهش میدهد. بنابراین شما تنها با یک بار هزینه دو نشان می زنید.
- یکی دیگر از تاثیرات درج آگهی بر سئو این است که شما با استفاده از تبلیغات در سایتهای پربازدید میتوانید بازدید سایت خود را بالاتر ببرید و اقتدار بالای سایتهای پربیننده میتواند به سایت شما در طولانی مدت کمک زیادی کند.
تاثیر ثبت آگهی بر سئو بسیار است و میزان آن به تعداد بکلینکها بستگی دارد. بکلینکها در حقیقت لینکهای هستند که شما با استفاده از آنها میتوانید مخاطبان زیادی را جذب سایتتان کنید.
گرفتن بکلینک از سایتهای دیگر باعث میشود تا اعتبار سایت شما افزایش یابد.
برای مثال اگر شما بخواهید به یک کافیشاپ بروید و با دوست خود مشورت کنید و ایشان به شما یک کافیشاپ معرفی کند یقینا اعتبار آن کافیشاپ نسبت به دیگر کافیشاپهای شهرتان برای شما بیشتر خواهد بود.
استفاده از بکلینکها در فرآیند ثبت آگهی هم بههمین شکل است و اعتبار سایت شما را بالاتر خواهد برد. هرچقدر که کیفیت بکلینکها بالاتر باشد تاثیر آن بر سئو سایت هم بیشتر خواهد بود و اعتبار سایت شما را بیشتر می کند یا به شکل تخصصی تر باعث افزایش اقتدار شما خواهدشد.
هرچقدر ویژگیهای سایت شما بهتر باشند، اعتبار شما در گوگل بیشتر خواهدبود. بهطور خلاصه میتوان گفت که تهیه یک متن باکیفیت هنگام ثبت آگهی میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه میخواهم شما را با نحوه نگارش آگهی آشنا کنیم.
چگونه آگهی بنویسیم؟
نوشتن آگهی شاید در نگاه اول کار آسانی به نظر آید اما در حقیقت این طور نیست. شاید همه ما تجربه شنا در استخر را داشته باشیم و به تصور خودمان شنا دریا را نیز کار آسانی بدانیم اما شنا کردن در دریا کار بسیار سختی است و با شنا کردن در استخر کاملا تفاوت دارد.
آگهی هم بههمین شکل است: نوشتن یک پاراگراف کارخیلی سختی نیست اما مقدار تاثیرگذاری این پاراگراف بر روی مخاطبان شما و همچنین دریای بیکران اینترنت کار خیلی سختی است.
برای داشتن یک آگهی باکیفیت شما باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید. برخی از این نکات به شکل زیر هستند:
1.استفاده از عنوان مناسب و جذاب برای آگهی بسیار ضروری است. چون 90 درصد افراد ابتدا به عنوان شما دقت میکنند.
2. سعی کنید متن اصلی شما خلاصه و کامل باشد و از حاشیه تا جایی که امکان دارد، بپرهیزید.
3. به کار بردن عکسهای جذاب در متن اصلی خیلی تاثیرگذار است وباعث میشود تا مخاطبان شما از خواندن مطالب خسته نگردند.
4. رعایت نکات سئو در نوشتن آگهی بسیار اهمیت دارد.
5. استفاده از برند یا نام تجاری شما در متن آگهی مهم است چون این کار به شما امکان لینکدهی به متن را میدهد و شما میتوانید مخاطبان را برای خرید از فروشگاه یا معرفی محصولات دیگرتان به سایت خودتان دعوت کنید.
6. رعایت نکات نوشتن بسیار اهمیت دارد. حتما برای رساندن منظور خود به کاربران از علائم نگارشی مثل نقطه، ویرگول و غیره استفاده کنید.
7. از غلطهای املایی به طور جدی در متن آگهی خودداری کنید.
8. از دروغ و اغراق در متنهای آگهی اجتناب کنید.
کاهش بودجه و افزایش بهره وری با استفاده از سایت های آگهی
هزینههای درج آگهی نسبت به دیگر روشهای جدید مانند: خرید بکلینکها، استفاده از بنرهای ثابت و متحرک تبلیغاتی در اینترنت، خرید ادوردزها و … خیلی کمتر است و صاحبان مشاغل میتوانند با سرمایهگذاری اندک تبلیغات وسیعی داشتهباشند.
نکته مهم: از روش ثبت آگهی میتوان هم در گوگل و هم در شبکههای اجتماعی استفاده نمود.
کجا آگهی ثبت کنم تا تاثیرش بیشتر بشه؟
امروزه متاسفانه به علت افزایش تبلیغات بیکیفیت در اینترنت و شبکههای اجتماعی مانند: واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و ... کاربران اینترنت اعتماد زیادی به تبلیغات اینترنتی ندارند. به همین علت تبلیغات با بازدید زیاد در اینترنت به کار سختی تبدیل شده است.
بررسی برخی از سایت های پربازدید برای ثبت آگهی
سایت دیوار:
بازدید بالا
هزینه زیاد
بدون لینک
سایت شیپور:
بازدید بالا
هزینه مناسب
بدون لینک
سایت ایران تجارت:
بازدید بالا
هزینه مناسب
لینک نوفالو
سایت ایستگاه:
بازدید خوب
هزینه مناسب
لینک نوفالو
سایت رایگان بفروش:
بازدید خوب
هزینه مناسب
لینک فالو
این سایت قابلیت ثبت آگهی رایگان را هم دارد که می توانید از این قابلیت نیز نهایت استفاده را ببرید.
کلام آخر
همانطور که ذکر کردیم، ثبت آگهی برای معرفی کسب و کار شما میتوانند خیلی مفید باشند و همچنین هر کسب و کاری میتواند از این روش تبلیغات استفاده کند.
مهمترین مزیت استفاده از روش ثبت آگهی ، تبلیغات گسترده در مدتزمان کم است. شما با استفاده از ثبت آگهی خود میتوانید تبلیغات خود را در سطح کشور و یا جهان انجام دهید.
از دیگر مزایای این روش میتوان به جذب مشتری و سوددهی بلافاصله بعد از تبلیغات اشاره کرد. هزینه کم ثبت آگهی باعث میشود تا شما بتوانید به طور مداوم و منظم از این روش استفاده کنید.