میان طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک، شباهتهای زیادی وجود دارد. متخصصان در هر دو زمینه نیاز به درک خوبی از تایپوگرافی، گرافیک و اصول طراحی دارند. اما تفاوتهایی هم در این بین وجود دارد که شامل 7 مورد زیر است:با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
طراحی پویا
طراحی گرافیک در نهایت به چاپ میانجامد و به صورت فیزیکی به دست کاربر میرسد. همین امر باعث میشود که تجربه این نوع از طراحی، یک تجربهی یکسویه از طراح به سوی کاربر باشد. در حالی که طراحی گرافیک وب، طراحی در بستر وب است و در یک ارتباط تعاملی و دوسویه با کاربر قرار میگیرد. از این رو طراحان وب باید اطمینان پیدا کنند که کاربران از حضور در سایتی که در طراحی آن نقش داشتهاند، تجربه خوبی داشتند. اصولا طراحان گرافیک وب، به UX (تجربه کاربری) علاقه بیشتری دارند. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.
حجم طراحی
طراحان همواره در خصوص ایدهها و زیباییشناسی دغدغه دارند، اما طراحان وب علاوه بر اینها در مورد بهینهسازی فایلهای گرافیکی خود نیز همواره توجه ویزه دارند. تصاویر، موشن گرافیکها ، انیمیشنها و سایر عناصر گرافیکی، هم باید خوب به نظر برسند و هم به اندازه کافی حجم کمی داشته باشند تا سریع در همه دستگاهها بارگذاری شود. اگر زمان بارگذاری آنها طولانی باشد با ایجاد تجربه کاربری نا مناسب، باعث افزایش نرخ پرش (Bounce rate) سایت میشوند. این امر بر SEO سایت تاثیر منفی دارد. در آکادمی بازاریابی دیجیتال بومران مقالات این حوزه را دنبال کنید. برای شروع کلیک کنید.
امکان اصلاح طرح
طراحان گرافیک تنها تا زمانی امکان اصلاح طرح خود را دارند که هنوز برای چاپ نرفته است. اگر اشکالی در طراحی باشد و چاپ آن صورت گیرد، جبران آن سخت است! اما طراحان وب این فرصت را دارند که حتی پس از انتشار طرحشان، اگر اصلاح یا اضافه کردن متن یا طرح جدید به آن لازم است، آن را انجام دهند. با این حال باید از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود چرا که برای شرکتهای بزرگ که مخاطبان زیادی دارند، چنین خطاهای ضررهایی را به همراه دارد.
تناسبات جای اندازه
یکی از تمایزات مهم بین طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک در درک آنها از پیاده سازی طراحیشان بر اساس تناسبات و اندازهها است. طراحان گرافیک عمدتاً با اندازه سر و کار دارند. سوال همیشگی آنها این است که "طرح باید چند در چند باشد؟" . این در حالی است که طراحان سایت باید مقیاس و تناسبات را در نظر بگیرند. آنها با آگاهی از متغیر بودن اندازه طرحشان در صفحه نمایشهای گوناگون، باید طرحی پویا ارائه دهند؛ طرحی که حتی اگر با گوشی هوشمند هم باز شود، محتوای بصری آن خوانا باشد و تجربه کاربری خوبی را ایجاد کند.