سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ذخیره اطلاعات مشتریان کنونی و مشتریان احتمالی و مدیریت آن به تیم بازاریابی شما کمک میکند. همچنین باعث تقویت توانایی تیم فروش شما در معاملات نیز میشود و مشتریان بیشتری برای شما به همراه میآورد.
اعضای واحد فروش، چه در دفتر و چه در راه، چه میکنند و چه عملکردی دارند؟ نرمافزار CRM به اعضای تیم این امکان را میدهد تا تمامی جزئیات را از طریق موبایل خود بهروزرسانی کنند، بنابراین اطلاعات فوراً در دسترس شما قرار میگیرد تا در صورت نیاز آن را ببینید و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.
مشتریان یکسان نیستند و شما به طور قطع نمیخواهید که بزرگترین مشتریانتان مورد غفلت واقع شوند. یک سیستم CRM میتواند به طور خودکار موارد و رویدادهای مهم مرتبط با ارزشمندترین مشتریان را به شما یادآوری کند تا به موقع عکسالعمل نشان دهید.
اگر کارشناسان فروش شما به صورت دستی گزارشها را تهیه میکنند، بدین معناست که زمان کمتری را صرف انجام مهمترین وظیفهشان، یعنی "فروش" میکنند. نرم افزار CRM تمام دادهها را در یک مکان نگه میدارد و گزارشدهی لحظهای و تجزیه و تحلیل دقیق را آسان میکند.
اگر فکر میکنید که فرآیند انجام کارها و ابزارهای مورد استفاده شما مطابق با شرایطتان نیست، شما به مطالعه و بررسی راهکار CRM نیاز دارید. یک CRM با قابلیت توسعه و شخصیسازی، متناسب با تکامل شرکت شما است تا بدین وسیله به چالشها غلبه کنید.
منبع: چرا به CRM نیاز داریم؟