افت رتبه سایت ها یک جمله آشنا برای وبمستران و کارشناسان سئو میباشد چراکه ممکن است برای شما این اتفاق افتاده باشد که سایتی شما با قدمت هفت ساله، کلمات کلیدی آن در گوگل به صورت ناگهانی دچار افت رتبه شده باشند. دلایل زیادی وجود دارد که سایتها دچار افت رتبه میشوند و این 4 دلیل یک مرور کلی برای بررسی علت این اتفاق است.در ادامه با آژانس بازاریابی دیجیتال آوید همراه باشید.
علت افت رتبه سایت ها
در ابتدا برای فهمیدن علت افت رتبه سایتها 3 سایت مختلف به همراه مواردی زیاد مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا لینک های سازیهای داخلی و سپس بکلینک ها بررسی شد که در آنها هیچ مشکلی دیده نشد. در این آزمایش 3 سایت مورد بررسی قرار گرفت تا دلیل افت رتبه آنها مشخص شود. هر سه آنها از کلمات کلیدی مشابه استفاده کرده بودند چرا که هر سه آنها محصولاتی مشابه به فروش میرسانند. علت افت رتبه سایتها به صورت کلی به این 4 دسته تقسیم بندی شد:
موقتی بودن رتبه های سایت
تصور میشود به محض اینکه یک سایت رتبه برتر را پیدا کند همچنان در همان رتبه خواهند ماند و دچار هیچ افتی نخواهد شد و این رتبه بندی های کلمات کلیدی گوگل معمولا موقتی هستند.به طور کلی ، فقط به این دلیل که یک سایت چند سال در نتایج موتورهای جستجو در صفحه اول دیده می شود به معنی این نیست که در آینده و به صوت مدام در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شود.تغییرات و جا به جایی رتبه های وب سایت چیز غیر قابل تصور و عجیبی نیست.
تغییرات دائمی اینترنت و پیشرفت رقبا
تقریباً همه چیز در وب سایتها و الگوریتم های دائما در حال تغییر است.رقبا دانم در حال پیشرفت هستند و لینک ها و بکلینک زیادی را منتشر میکنند.تغییرات و بازاریابی محتوایی وب سایت های رقیبا از دیگر موارد تغییر و جا به جایی رتبه ها در موتورهای جستجو میباشد.این موارد و موارد دیگر بیشتر و چگونگی مرتبط بودن صفحات وب برای جستجوی نمایش داده ها تأثیر می گذارد.
به روز رسانی الگوریتم های گوگل
یکی از دلایل تغییرات چشمگیر در رتبه بندی سایتها، به روز رسانی الگوریتم های گوگل است. هنگامی که الگوریتم تغییر می کند گوگل تغییرات صفحات وب سایت را مورد بررسی قرار میدهد. در گذشته به این صورت بوده که پنج صفحه اول گوگل دارای رتبه بندی بودند و دلیل این رتبه بندی به این علت بود که گوگل 5 صفحه اول را به راحتی مورد بررسی قرار میداد.
اما این دیگر اتفاق نمی افتد زیرا الگوریتم ها تغییر کردند.یک اشتباه که وبمستران بعد از بروزرسانی گوگل مرتکب می شوند این است که به سئوی داخلی سایت نگاه کنند تا دریابند که داخل سایت چه اشتباهی رخ داده است. برای مشاوره رایگاه آنلاین مارکتینگ با ما تماس بگیرید.
نحوی جستجوی کاربران
آخرین دلیلی که باعث افت رتبه بندی سایت ها و از دست رفتن ترافیک میشود میزان رضایت کاربران میباشد.اینکه چگونه و چرا کاربران در موتورهای جستجو در حال سرچ کردن هستند تغییرات زیادی را در نحوی نمایش وب سایتهای در موتورهای جستجو مشخص کند. اگر یک نوع محصول محبوبیت کمتری در جستجو پیدا کند ، ترافیک سایت های مربوط به آن محصول رو به کاهش می رود.
این نوع کاهش ترافیک و ورودی سایت می تواند به صورت طولانی و تدریجی اتفاق افتد.بنابراین میزان جستجو و رضایت کاربران از اهمیت زیادی برخوردار استبنابراین فقط به این دلیل که در گذشته میزان ترافیک و بازدید و ورودی سایت شما خوب و رضایت بخش بوده به معنای آن نیست که همیشه این روند ادامه پیدا خواهد کرد.
برای بهره مندی از پکیچ دیجیتال مارکتینگ آوید با ما تماس حاصل فرماید.