پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه کیفیت داده های CRM را کنترل کنیم؟

techran 2 سال پیش

مفهوم “داده‌های با کیفیت” در واقع به ارزش اطلاعات سیستم اشاره دارد. داده‌های بی کیفیت منجر به آمارها و تحلیل‌های اشتباه، تجربه کاربری ضعیف و حتی بازگشت کارمندان به سمت ابزارهای قدیمی می‌شود.

قبل از شروع به فرآیند جمع‌آوری مستمر داده‌ها، مراحل زیر را طی کنید:

  • اهداف کسب و کار خود را روشن کنید: شما امیدوارید با استفاده از سیستم CRM چه چیزی بدست آورید؟ پاسخ به این سوال به تعریف داده‌هایی که باید جمع‌آوری شوند کمک خواهد کرد.
  • فرآیند ورود داده‌ها را مشخص کنید: تعامل کارمندانتان با سیستم CRM را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که فرآیند ورود داده‌ها واضح است.
  • مهم‌ترین اطلاعات دریافتی را برجسته کنید: اطلاعات ضروری را که باید از مشتری کنونی و حتی مشتریان احتمالی جمع‌آوری شود در سیستم اجباری کنید.

در ادامه نکاتی را در رابطه با بهبود کیفیت داده‌ها مطرح می‌کنیم:

1. سیستم CRM شما تنها منبع اطلاعاتی سازمان است

نرم افزار CRM باید تمامی داده‌ها را جمع‌آوری کند تا بخش‌های مختلف در سازمان بتوانند تعاملات سازنده‌ای داشته باشند. این تعاملات به اشکال متفاوتی صورت می‌گیرد، از جمله: تماس‌هایی برای فروش، شبکه‌سازی، فرم‌های وبسایت، جلسات، سرویس‌های خدمات مشتریان، تعاملات اجتماعی و… . در صورت ادغام CRM با سایر نرم‌افزارها و پلتفرم‌های مورد استفاده در سازمان، داده‌ها به راحتی و خودکار منتقل می‌شوند و دیگر نیازی به انتقال دستی اطلاعات یا نگرانی برای از بین رفتن آن‌ها ندارید.

2. همکاری بین تیم‌ها برای بهبود داده‌ها

وضع استانداردهایی که باعث جریان یکسانی از مدیریت داده‌ها در سراسر سازمان باشد، ضروری است. بدون دستورالعمل‌های واضح، کیفیت داده‌ها به سرعت کاهش می‌یابد.

3. بیشترین داده‌ها را جمع‌آوری کنید

در یک فرم، اجباری کردن فیلدهای خاصی مفید است. علاوه بر این ضبط مکالمات پشتیبانی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و حتی مکالمات رو در رو نیز مهم است. هرچه جزئیات سوابق شما بیشتر باشد، کیفیت داده‌های CRM شما بهتر است.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام تکران هستم و دوست دارم تجربیات خودم رو در مورد راهکارهای سازمانی با شما در میان بگذارم.