اینماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد شده است. با گسترش فضای مجازی و گرمی بازارخریدهای اینترنتی مثل هر شاخه دیگری کلاهبرداریها در این حوزه نیز به شکل چشمگیر و خلاقانهای افزایش یافته است. طبیعی است که در چنین فضایی وجود نمادی که حقیقی بودن یک کسب و کار را اثبات کند، موجب جلب اعتماد مخاطب خواهد شد. در ادامه با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
اینماد به همین منظور توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد شده است. در واقع این مرکز با ساماندهی سایتهای تجاری در کشور گام موثری در ایجاد فضای تجارت الکترونیک امن در کشور برداشته است. اعطای این نماد الکترونیکی به یک وبسایت به این معنی است که این سایت به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل خواهد کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت میشناسد.
اینماد چیست؟
نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد به شکل یک علامت در بالای سایتهایی که از نظر قانونی فعالیتهای آنها مورد تایید است، به نمایش در میآید. اینماد در واقع داده الکترونیکی پویایی است که حاوی اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار الکترونیکی مشخص است به گونهای که هر شخصی میتواند به واسطه این اطلاعات و مقایسه آن با فضای الکترونیکی یک کسب و کار به هویت و چارچوب فعالیت آن کسب و کار اعتماد کند. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.
اینماد به کسب و کارهایی اینماد تعلق میگیرد؟
اینماد برای وبسایتهای فروشگاهی طراحی شده است. بنابراین اگر وبسایت شما خبری، وبلاگ و... است،نیازی به اینماد ندارید.وبسایتهای فروشگاهیای میتواند اینماد دریافت کنند که در وبسایت خود درگاه پرداخت داشته باشند. اگر پرداختهای شما به صورت کارت به کارت یا درب منزل انجام میشود، اینماد به وبسایت شما تعلق نمیگیرد. با سایت فریلنسری بومران در ادامه همراه باشید.کلیک کنید.
مراحل دریافت کردن اینماد
مرحله اول: ثبت نام کردن در وب سایت اینماد
در این مرحله پس از مراجعه به آدرس وبسایت http//renamed.ir بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید.
گزینه شخص حقیقی تبعه ایران را انتخاب کنید. البته اگر شرکت شما ثبت شده است، در مرحله بعدی پنجرهای برای شما باز میشود که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در انتهای این پنجره گزینههای مربوط به فروشگاهی بودن وب سایت و دریافت پول را تیک بزنید.
پس از انجام این مرحله ایمیلی به عنوان لینک فعالسازی برای حساب کاربری ایمیل شما ارسال میشود. با کلیک بر روی این ایمیل شناسه کاربری شما تایید شده و از این پس میتوانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید .
مرحله دوم: ساخت پروفایل شخصی
در این مرحله میتوانید اطلاعات مورد نیاز در این بخش را بارگذاری کنید بر روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک کنیدو فیلدهای مختلف آن را تکمیل کنید.
در بخش احراز اطلاعات به منظور تایید، تلفن همراه ثبت شده توسط شما باید ارائه شود. عدد ارسال شده را به شماره ای که مشاهده میکنید پیامک کنید. بعد از ارسال پیامک حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس با کلیک بر روی گزینه خروج از سامانه از سامانه اینماد خارج شده و مجدداً وارد شوید اگر صحت تلفن همراه شما تایید شده باشد، پس از ورود به سامانه پنجره برای شما باز میشود.که تایید صحت تلفن را به اطلاع شما میرساند. برای احراز صحت تلفن ثابت نیز باید همین روند را انجام دهید.
مرحله سوم: اضافه کردن کسب و کار
گزینه افزودن کسب و کار را انتخاب کنید. فرم اطلاعات نمایش داده شده را به دقت تکمیل کنید. در بخش نوع فعالیت، فعالیت را غیرصنفی انتخاب کنید. در صورتی که کارشناسان مربوطه بعداً فعالیت شما را در دسته فعالیتهای صنفی تشخیص دهند، با اعلام کارشناس نوع فعالیت خود را تغییر دهید.
یک آدرس قابل دسترس که از طریق آن میتوان با اداره کنندگان کسب و کار ارتباط برقرار کرد، در این بخش ثبت کنید.
پس از تکمیل این فرم گزینه در سایت اینماد مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید. در این مرحله باید تاییدیه فنی وجود کسب و کار شما انجام شود. کافیست یکی از سه مورد موجود در پنجره باز شده را انجام دهید، تا وجود کسب و کار شما احراز شود.
سپس خدماتی که در وبسایت ارائه میدهید را در ادامه اضافه کنید. در این مرحله اگر خدمات ارائه شده توسط شما نیازمند مجوز باشد. باید مجوزهای مربوطه را نیز بارگذاری کنید.
در نهایت فرم نظر سنجی را پر کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.
مرحله چهارم:ارسال کردن پرونده
روی گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس کلیک کنید. به این ترتیب پرونده شما در دست بررسی قرار خواهد گرفت. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه دیگر امکان ویرایش اطلاعات را نخواهید داشت. پس قبل از اینکار از صحت همه اطلاعات مطمئن شوید.