پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

عوامل موثر در از بین رفتن بودجه خزش سایت

maedehsh1382 2 سال پیش

پس از آن که صفحه ای در سایت خود منتشر می کنید، بر اساس بودجه ای که گوگل برای بررسی سایت شما در نظر گرفته است، صفحات تان توسط ربات های گوگل خزش یا اصطلاحا کرال crawl می شوند. به بودجه ای که گوگل برای بررسی صفحات یک سایت در نظر میگیرد، بودجه خزش یا کرال بادجت گفته می شود. بنابراین در صورتی که سایت شما از بودجه خزش کمی برخوردار باشد، ربات های گوگل صفحات سایت شما را دیرتر به کاربران نمایش داده می دهد. فرض کنید محتوایی در سایت خود منتشر کنید، اما به دلیل سرعت پایین خزش صفحات پیش از آن که گوگل محتوای سایت شما را بخواند، شخص دیگری آن را کپی کند و در سایت خود قرار دهد. در چنین شرایطی ممکن است گوگل محتوای شما که اصلی است را نادیده  گرفته و محتوای کپی شده را اصلی بداند. اکنون متوجه شدید که افزایش بودجه خزش چرا اهمیت ویژه دارد

 

چه چیزهایی باعث از بین رفتن بودجه خزش می شود؟

 

یک سری عوامل و مشکلات وجود دارند که باعث از بین رفته بودجه خزش سایت می شوند. شما می توانید با شناسایی و از بین بردن آنها Crawl Budget سایت خود را افزایش دهید. در ادامه شما را با مشکلاتی که باعث از بین رفتن بودجه خزش می شود، آشنا می کنیم.

  • محتواهای تکراری در سایت

گاهی اوقات ممکن است به اشتباه محتواهای تکراری در سایت تان به وجود بیاید. ربات های خزنده گوگل تمامی صفحات اعم از تکراری و غیر تکراری را بررسی می کند. در صورتی که محتوای کپی و تکراری در سایت شما وجود داشته باشد، بودجه خزش تان صرف آنها می شود و صفحات مهم دیگر توسط ربات ها بررسی نخواهند شد. شما می توانید برای از بین بردن صفحات تکراری، ریدایرکت انجام دهید.

  • سرعت پایین لود صفحات

یکی دیگر از عوامل موثر بر کراول باجت، سرعت پایین لود صفحات است. از نظر ربات های گوگل صفحاتی که از سرعت لود پایینی برخوردار هستند، نمی توانند نیاز کاربران را برطرف کنند. در صورتی که زمان لود صفحات سایت بیش از چند ثانیه طول بکشد، تجربه کاربری بازدیدکنندگان آسیب می بیند و باعث کاهش نرخ تبدیل می گردد. همچنین سرعت بارگذاری مطالب یک صفحه باعث می شود ربات های گوگل تعداد صفحات کمتری از سایت شما را بررسی کنند. به این ترتیب بودجه خزش کاهش می یابد.

fXOT2aTNop8EdEkgXix9nvk8qsFVWZB0CR3DJTCS.png

 

وجود محتواهای بی کیفیت

یک سری صفحات در سایت وجود دارند که از لحاظ محتوایی بی کیفیت بوده و برای ربات های گوگل بی ارزش هستند. این صفحات شامل صفحه سبد خرید، ثبت نام، صفحات وبلاگ و … می شود. شما بایستی از دیده شدن این صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید یا در صورت امکان آن ها را حذف کنید. این صفحات برای ربات های گوگل جذابیتی ندارد و همین موضوع باعث از دست رفتن Crawl Budget سایت تان می شود.

  • لینک سازی نامناسب صفحات

یکی از موارد بسیار مهمی که در بودجه خزش سایت شما تاثیر می گذارد، لینک سازی داخلی صفحات است. لینک سازی داخلی باعث می شود تا هنگامی که ربات وارد صفحه می شود و به کراول آن می پردازد، با دیگر صفحات مرتبط سایت تان نیز روبرو شود. به این ترتیب تعداد صفحاتی که خزش می شوند، افزایش می یابد. البته این به معنای لینک سازی غیراصولی و نامرتبط در صفحات نیست، چرا که لینک سازی داخلی باید بر اساس نیاز کاربر صورت گیرد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید