پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه کارشناس سئو شویم

seounique2022 2 سال پیش

متخصص سئو کسی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهترین و کامل ترین سایت را نمایش دهند. به بیان ساده؛ متخصص سئو شخصی است که وب سایت ها را در نتایج جستجو بهتر نشان می دهد و این را گزارش می دهد.

قبل از اینکه کارشناس  سئو شروع به کار کند، با انجام یک تحلیل اولیه نقشه راه سئو وب سایت را تعیین می کند. در تجزیه و تحلیل اولیه، تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل ترافیک فعلی و تجزیه و تحلیل SWOT را انجام می دهد. این تحلیل اولیه مسیر پروژه را مشخص می کند و میانگین زمان موفقیت را محاسبه می کند. مهم نیست که یک متخصص و کارشناس سئو چقدر تجزیه و تحلیل اولیه انجام دهد، نمی تواند زمان دقیق موفقیت را اعلام کند. نمی تواند هیچ ضمانت یا تعهدی بدهد که رتبه ۱ از آن سایت شما خواهد بود. اگر کارشناسانی هستند که این کار را می کنند، باید از آن دوری کنید. در ادامه در این خصوص به صورت دقیق خواهیم پرداخت.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید داشته باشند تا در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو پیشرفت کنند، آورده شده است:

1. درک سه سطح سئو

 

سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه یک استراتژی بازاریابی هر سه را در نظر داشته باشد:

  • فنی  به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار باطن و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با موبایل، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند. سئوی فنی همچنین خوانایی یک وب سایت را به شدت بهبود می بخشد، که به نوبه خود تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است.
  • سئو داخلی  به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.
  • بهینه سازی خارج از صفحه  در مورد ایجاد رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

متخصصان سئو باید بدانند که چگونه همه سطوح بهینه سازی موتورهای جستجو در رتبه بندی وب سایت شما در بین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.

2. ذهن باهوش برای بازاریابی

 

جنبه های فنی سئو واضح است که بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو دفن کند بسیار مهم است. اما هنگامی که بر آن غلبه کردید، مشاغل در صنعت سئو شباهت های زیادی با سایر مشاغل بازاریابی دیجیتال یا حتی بازاریابی سنتی دارند: در نهایت، شما باید محتوا را ایجاد و جایگاه خود را به گونه ای ایجاد کنید که منافع مصرف کننده را در حین تحریک کردن مشخص کند. آنها به فروش نزدیک تر هستند.

بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد آن طرف موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشایند کند. که با تجربه همراه است.

اما تخصص سئو مورد نیاز برای ارتباط واقعی به عنوان یک متخصص سئو و حرفه ای بازاریابی دیجیتال به طور گسترده تر از آن عمیق تر است. برای موفقیت واقعی در نقش سئو، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیق‌تری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی مصرف‌کننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی می‌کنید، چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های بازاریابی ویروسی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می کند.

3. توانایی فکر کردن به تصویر بزرگ

 

همانطور که مشخص کردیم، همه چیز تحت تأثیر سئو قرار می گیرد. وب سایت های شرکت بسیار مهم هستند، سئو باید با بقیه این ملاحظات در اطراف یک سایت مرتبط باشد.

به داشتن اهداف مشخص در مورد کمپین های سئو کمک می کند. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما این است که روی رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا تبدیل (تبدیل شخصی که از وب سایت شما بازدید می کند به مشتری) تمرکز کنید؟

تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده می کند.

4. مهارت های ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری

 

یک متخصص سئو با طیف گسترده ای از بخش ها در یک تجارت کار می کند، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت ترافیک و تبدیل بیشتر می شود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما وارد عمل می شود.

متخصصان سئو باید بدانند که چگونه به روشی متقاعدکننده و قابل دسترس توضیح دهند که چرا تغییرات خاصی ضروری است و چگونه آنها برای وب سایت و شرکت مفید هستند. علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که بتوانید این کار را با تیم هایی با زمینه ها و دیدگاه های مختلف در وب سایت انجام دهید.

نه تنها این، بلکه می توانید در محتوای خاصی که برای سایت در حال توسعه است نیز مشارکت داشته باشید، بنابراین باید مطمئن شوید که مهارت های نوشتاری شما برای مشاغل سئو عالی است.

5. کنجکاوی و سازگاری

 

گوگل الگوریتم های خود را برای رتبه بندی دائمی نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد. این واقعیت که الگوریتم‌های موتورهای جستجو اغلب بدون هشدار یا توضیح تغییر می‌کنند، بسته به دیدگاه شما، می‌تواند برای شما خسته‌کننده یا هیجان‌انگیز باشد – اما یک متخصص سئو خوب این چالش را با اشتیاق انجام می‌دهد.

برای پیشرفت در فضای سئو باید چابک باشید. بسیاری از متخصصان از یادگیری مستمر سود می برند، اما یک متخصص سئو برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. علاوه بر این، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت واحد هستید، نمی توانید از خود راضی باشید – به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که به طور مداوم محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با بهترین شیوه های سئو در حال تغییر همخوانی دارد یا خیر. .

https://seounique.ir/

https://brainstation.io/career-guides/what-is-an-seo-specialist#:~:text=An%20SEO%20expert%20performs%20page,lead%20volume%20and%20brand%20awareness.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید