داشتن درگاه پرداخت برای تمام فروشگاههای اینترنتی ضروری است. چون مشتریان از طریق درگاه پرداخت اینترنتی هزینه سفارش را به راحتی پرداخت میکنند. تا چند ماه پیش مراحل گرفتن درگاه پرداخت به این صورت بود که باید در سایت یکی از درگاههای واسط ثبت نام میکردید. بعد از وارد کردن مشخصات و آپلود مدارک موردنیاز در این سایتها، درگاه پرداخت شما ایجاد میشد. در مقاله «بهترین درگاه پرداخت اینترنتی کدام است؟» به صورت کامل در مورد درگاههای پرداخت توضیح دادهایم.
اواخر سال 99 قانون جدیدی برای گرفتن درگاههای پرداخت اینترنتی و دستگاههای کارتخوان تصویب شده است. طبق این قانون برای گرفتن پایانههای پرداخت باید پرونده مالیاتی داشته باشید. به این ترتیب قبل از این که درگاه پرداخت یا کارتخوان بگیرید لازم است کد رهگیری مالیاتی را دریافت کنید. کد رهگیری مالیاتی را باید از طریق سایت سازمان امور مالیاتی بگیرید و به مراجعه حضوری نیازی ندارد. در ادامه این مطلب نحوه دریافت کد مالیاتی را به شما آموزش میدهیم.
کد مالیاتی چیست و چرا باید آن را داشته باشیم؟
اگر به تازگی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی یا دستگاه کارتخوان فروشگاهی اقدام کرده باشید، از شما کد رهگیری مالیاتی درخواست میشود. احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده که کد رهگیری مالیاتی چیست و چطور آن را بگیریم؟ کد رهگیری مالیاتی در اصل برای شناسایی مشمولین پرداخت مالیات و شفاف شدن میزان مالیاتهای پرداختی است.