به عنوان یکی از برنامههای رو به رشد که خیلی سریع جای خود را در دل تمام مردم دنیا باز کرد از اینستاگرام میتوان نام برد. این پلتفرم که به شکل آنلاین فعالیت میکند، خلاقیت و نوآوری را به کاربران خود ارائه میدهد. همین مورد باعث شده تا بسیاری از کسبوکارهای کوچک و بزرگ جذب آن شوند. اما برای این کسبوکارها، تنها با تبلیغات در اینستاگرام میتوان مخاطب جدید پیدا و با آنها ارتباط برقرار کرد. اگر میخواهید کسبکار خود را با این فضای مجازی توسعه دهید، ما در این نوشته شما را بیشتر آشنا خواهیم کرد. چرا که یک استراتژی عالی محسوب میشود.
تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
یکی از روشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، تبلیغات در اینستاگرام است که شامل تبلیغ یک برند میشود. در حقیقت این رسانه اجتماعی باعث میشود تا مخاطبین از برند تبلیغ شده مورد نظر، آگاهی پیدا کنند. این آگاهی به بالا رفتن فروش و شناخته شدن برند کمک زیادی میکند.
تبلیغاتی که در این فضای آنلاین انجام میشود، اهمیت زیادی پیدا کرده است. به دلیل آنکه مخاطبین با حساب کاربردی که ایجاد کردهاند، ساعتها از وقت خود را در آن سپری میکنند. میتوان گفت که در حال حاضر این پلتفرم با فیسبوک و یوتیوب، رقابت زیادی دارد.
بیشتر بخوانید: طراحی اپلیکیشن و 7 گام از مراحل آن
بازاریابی اینستاگرام بر پایه موقعیت مکانی و سایر عاملهای تعیین کننده، جستجو و به دستههایی تقسیم میشوند. این دستهها شامل جنسیت، سن، مکان، علاقه و یا رفتارهای اجتماعی خواهند شد. مکانی عالی به شمار میآید تا با هدفگذاریهای مختلف و مشخص، مخاطبین زیادی را پیدا کند. به طور کل باید گفت که این رسانه اجتماعی، یک ابزار بازاریابی به شمار میآید که مزایای زیادی را به همراه دارد.
12 مزیت تبلیغات در اینستاگرام
اگر میخواهید با مخاطبین زیادی در تماس و به آنها دسترسی داشته باشید، تبلیغات در این پلتفرم، مزیتهای خاصی دارد. این مزیتها شامل موارد زیر میشود:
- در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که تبلیغات از این روش، اطلاعات زیادی را ارائه میدهد. این بدان معنا است که به شما گفته میشود، چگونه کار کنید. پس شما میتوانید از این اطلاعات، استفادههای دیگری نیز داشته باشید تا برند خود را نشان دهید.
- به دلیل آنکه برای تبلیغات در اینستاگرام، از عکس و یا ویدئو استفاده میشود. یکی دیگر از مزیتهای مهم انتخاب این روش، با دوام و پایدار بودن آن است. این را به یاد داشته باشید که برای مخاطبین، یک پست خوب و عالی با تم خاص همیشه خاطرهانگیز خواهد شد.
- تبلیغ با این روش، بسیار به صرفه و کم هزینه است.
- از مزیتهای بارز دیگر، برقراری ارتباط کاملاً ذاتی و سازمان یافته است. بدان معنا که با محتوای جذاب که پست خواهد شد، مخاطبین میتوانند نظر و یا لایک کنند. البته فراموش نکنید، پستهای شما با هدفی که مخاطبین دنبال میکنند، باید مطابقت داشته باشد.
- تبلیغات خود را به آسانی پیگیری خواهید کرد. بدین صورت که با بررسی خواهید فهمید، افزایش فروش و شناخت برند شما چقدر بوده است.
- هر رسانه اجتماعی آنلاین، مدام در حال بهتر شدن است. یکی از مزایای جدید تبلیغ در این رسانه اجتماعی، به روزرسانی سریع آن است.
- میتوان گفت که با انتخاب این روش تبلیغ، میزان ارتقای رضایت مشتریان خود را خواهید سنجید. ضمن آنکه در مورد برند شما، سوال از طرف مشتریان و پاسخ نیز از طرف شما به آسانی انجام خواهد شد.
- از آنجایی که از این رسانه اجتماعی استفاده زیادی میشود، مخاطبین بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد. پس از مزیتهای مهم، کمک به شناخته شدن و ارتقاء برند شما است.
- این نوع تبلیغ، به هیچ عنوان مخاطبی را اذیت نخواهد کرد.
- در صورتی که تبلیغ انجام شده با مشکلی روبهرو شود، به راحتی اصلاح خواهد شد.
- بازاریابی اینستاگرام با رشد سریع، خود را از سایر رسانههای اجتماعی متمایز کرده که برای نشان دادن محصولات شما فرصت عالی محسوب خواهد شد.
- هر چه بیشتر در این رسانه اجتماعی تبلیغ انجام دهید، مشتریهای بالقوه را بیشتر کشف و تعامل را برقرار خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: 8 عامل موثر در سئو تکنیکال
8 ترفند تبلیغات در اینستاگرام
هر رسانه اجتماعی برای رسیدن به موفقیت با یک ترفند خوب همراه میشود که باعث نتیجه شگفتانگیز کسبوکار خواهد شد. ایجاد ترفند برای بازاریابی اینستاگرام نیز دستورالعملهای خاص خود را دارد. این دستورالعملها شامل موارد زیر میشود:
- در ابتدا از هدف باید گفت. با تعیین هدف خود، هر کاری که در اینستاگرام انجام میدهید را بسازید. لازم به ذکر است که با نیاز کسبوکار شما ارتباط باید داشته باشد.
- تمام سعی خود را به کار ببرید تا مخاطب را از دست ندهید. به دلیل آنکه با از دست دادن مخاطب، به هدف نخواهید رسید. برای این کار توصیه میشود تا از هشتگهای مربوط به کسبوکار خود استفاده کنید.
- از ترفند دیگر، بررسی پروفایل رقبا است. تاکتیک موفقیت آنها را شناسایی کنید تا دریابید، چگونه در مخاطبان و یا سایر برندها اثر میگذارند.
- برای تبلیغات در اینستاگرام، باید یک حساب کاربری تجاری ایجاد شود. به دلیل آنکه حساب کاربری تجاری در مقایسه با شخصی، مزایای بیشتری دارد. به طور مثال میتوان گفت که از رفتار طرفداران خود اطلاع بیشتری کسب خواهید کرد.
- مخاطبینی که از اینستاگرام استفاده میکنند، به دنبال محتوا بصری و یا متنی جذاب هستند. پس سعی کنید تا محتوا جذاب و چشمگیر طراحی کنید. این مورد را فراموش نکنید که رنگهای روشن، جذابیت و در نتیجه لایک بیشتری دریافت خواهند کرد.
- از ترفندهای این پلتفرم، به نمایش در آوردن مستمر محتوا است. پیشنهاد میشود، حداقل روزی 1.5 محتوا را منتشر کنید.
- فالوورهای حیطه کسبوکاری خود را فالوو و دنبال کنید.
- با پست، اجرای تیزر و یا تخفیف فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنید که ترفند بسیار عالی به شمار میآید.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
اکنون که با برخی استراتژیهای این نوع تبلیغ آشنا شدید. پیشنهاد میشود از انواع آن اطلاع داشته باشید تا بنا به شرایط کسبوکار خود یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از انواع و شاید رایجترین بازاریابی اینستاگرام، اشتراکگذاری عکس و تصاویر است. البته این عکس به محتوا و زیرنویس خلاق نیاز دارد تا مخاطب را جذب خود کند.
برخی مواقع، تبلیغات اسپانسری بسیار لازم و پر فایده است. اما نوع دیگر تبلیغ در این پلتفرم به شکل داستان و یا همان استوری هست که همه با آن آشنایی داریم. تحقیقات اخیر ثابت کرده که برخی مخاطبین به دیدن استوری علاقه زیادی دارند. البته لازم به ذکر است که این داستانها هوشمندانه و با هدف باید گذاشته شوند.
نوع دیگر، استفاده از اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرهای ایرانی زیادی هستند که تنها برای تبلیغ در این رسانه اجتماعی کار میکنند. از انواع تبلیغات در اینستاگرام، به روش ویدئو و یا ربات میتوان اشاره داشت. البته لازم به ذکر است، انواع دیگری وجود دارد. اما روشهای بالا از بهترین آنها هستند.
مطلب آخر
برای گسترش کسبوکار شما تبلیغات در اینستاگرام، یک سلاح عالی شناخته شده است. اما انجام هرگونه از این تبلیغات را باید به افرادی که تخصص و مهارت کافی دارند، بسپارید. به همین خاطر ما دیجیتال مارکتینگ آداس را معرفی میکنیم. آداس از افرادی که تجربه کافی دارند، استفاده کرده تا در زمینه ادمین اینستاگرام در اصفهان مشاورههای لازم را به شما ارائه دهند.