استراتژی بازاریابی دیجیتال؛
بر اساس اصول بازاریابی سنتی استوار است و آن را به کار می گیرد.
با استفاده از فرصت ها و چالش های ارائه شده توسط محیط دیجیتال، می توانید به موقعیتی برسید که بتوانید خود را از برندها متمایز کنید.
نکاتی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال به آن توجه شده است؛
چگونه اینترنت تغییر کرده است و چگونه محصولی که ما به بازار عرضه می کنیم جهان را به چالش می کشد.
چگونه می توان از ابزارها و تاکتیک های دیجیتال برای استراتژی های بازاریابی موثر استفاده کرد.
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باید تکرار شونده و در حال تکامل باشد.
تفکر کاربر محور، که هسته اصلی همه تصمیمات است، هنگام تلاش برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق حیاتی است.
استراتژی بازاریابی دیجیتال راههای بیسابقهای برای اندازهگیری اثربخشی استراتژیها و تاکتیکهای انتخاب شده ارائه میدهد.
بازاریابی دیجیتال فرصت های بیشتری را برای تعامل و تعامل با مصرف کننده تا حد امکان فراهم می کند.بنابراین، مهم است که راه هایی را در نظر بگیریم که در آن برند می تواند تجربیات تعاملی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند.
بازاریابی دیجیتال بسیار تجربی است: تقریباً هر چیزی را می توان اندازه گیری کرد، از رفتارها گرفته تا اقدامات و دوره های عمل تا نتایج.
استراتژیست دیجیتال مارکتینگ باید بتواند یک استراتژی با چارچوب آزمایشی و توانایی ایجاد انعطاف پذیری و پویایی در محیطی که بر اساس رفتار کاربر تغییر و تکامل می یابد، ایجاد کند.
روش های توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال؛
روش ها مبنای خوبی برای تحلیل و درک فراهم می کنند.
روش ها هرگز کامل نیستند!
هیچ یک از روش ها نمی تواند تجزیه و تحلیل کاملی ارائه دهد، اما استراتژی بازاریابی شما را در مسیر درست قرار می دهد!
روش ها باید با هم استفاده شوند.
روش ها باید به صورت انتخابی و به صورت موردی مورد استفاده قرار گیرند.شما می توانید در صورت لزوم تغییرات جزئی در استراتژی های خود ایجاد کنید.
روش ها نمی توانند بهتر از مهارت کاربر باشند!
مراحل استراتژی بازاریابی دیجیتال
می توانیم مراحل اساسی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به صورت زیر خلاصه کنیم.
تعیین هدف
درست مثل یک سفر، تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید. برای رسیدن از استانبول به آنتالیا، رفتن به فرودگاه سابیها گوکچن، تاکسی گرفتن یا یافتن دوستی که شما را در فرودگاه پیاده کند، اهداف میانی هستند. اگر قصد شما رفتن به آنتالیا است، ترتیب ترانسفر به فرودگاه شما را به مقصد نمی رساند. اهداف بازاریابی دیجیتال شما نیز باید با ساختار اصلی و اهداف کسب و کار شما مرتبط باشد. همانطور که در مثال بالا اشاره کردیم، عملیات “هدف” برای فروش سرویس شکم نمی تواند فروش آنلاین باشد. در حالی که هدف نهایی شرکت انجام حداکثر عملیات است، هدف در استراتژی بازاریابی دیجیتال آن دستیابی به حداکثر “سرب” است.
در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر، بسیار مهم است که هدف به وضوح مشخص شود، هدف قابل اندازهگیری باشد، بدانید چگونه به آنچه به دست آوردهاید، دست یافتنی بودن هدف، یعنی واقع بینانه و بر روی برنامه زمانی مناسب تنظیم کنید.
اگر میخواهید چگونه یک مدیر بازاریابی دیجیتال شوید، به جای درستی آمدهاید. در این مقاله، راهنمای دقیقی برای صنعت، به علاوه یک نقشه راه واضح و عملی برای حرفه جدید خود خواهید یافت.
به عنوان یک انتخاب شغلی، مدیریت بازاریابی دیجیتال به لطف ماهیت تأثیرگذار، چند وجهی و پاداش دهنده این نقش، محبوبیت قابل توجهی به دست می آورد. این موقعیتی است که عناصر روانشناسی، تحلیل، استراتژی و ایجاد محتوا را ترکیب می کند و به دانش عمیق از آخرین نرم افزارها، روندهای دیجیتال، پلتفرم ها و ابزارها نیاز دارد.
شرکتهایی که میتوانند ترکیب مناسبی از مهارتها و تجربه را به نمایش بگذارند - و البته کمک زیادی از علاقه واقعی به این حوزه نیست! - به شدت مورد توجه تعداد فزایندهای از شرکتهایی هستند که به دنبال مدیران بازاریابی دیجیتال ماهر برای مدیریت دیجیتالی چشمگیر و معتبر هستند. کمپین های بازاریابی، مخاطبان آنلاین خود را افزایش دهند و در نهایت دنبال کنندگان را به مشتریان وفادار و بازگشتی تبدیل کنند.
در اینجا یک لیست قابل کلیک از مواردی است که پوشش خواهیم داد تا بتوانید مستقیماً به بخش مورد علاقه خود بروید.
در حالی که مدیر بازاریابی دیجیتال بدون شک یکی از پرتقاضاترین مشاغل بازاریابی دیجیتال در حال حاضر است، اگر در این زمینه تازه کار هستید، دانستن اینکه این نقش دقیقاً شامل چه مواردی می شود دشوار است.
بنابراین یک مدیر بازاریابی دیجیتال در واقع چه کاری انجام می دهد ؟ به زبان ساده، یک مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول اجرای موفقیت آمیز کانال ها و کمپین های دیجیتالی است که منجر به ایجاد مشتریان جدید، تبلیغ برند و محصولات آن و کمک به رشد کلی شرکت می شود.
مدیر بازاریابی دیجیتال با همکاری بقیه تیم بازاریابی دیجیتال - از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا رئیس بازاریابی - وظیفه دارد پیامها را در تمام کانالهای شرکت هماهنگ کند و همچنین وظایف بازاریابی را برنامهریزی و اجرا کند یا این وظایف را بین افراد توزیع کند. اعضای تیم مناسب
همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، اندازه شرکت دقیقاً تعیین می کند که مدیر بازاریابی دیجیتال در اجرای وظایف چقدر عملی خواهد بود. با این حال، برای اینکه تصوری از انواع مسئولیتهایی که معمولاً از افراد در این نقش انتظار میرود به شما بدهیم، بیایید نگاهی به شرح شغل معمولی مدیر بازاریابی دیجیتال بیندازیم.
در اینجا برخی از مسئولیت ها و وظایف مورد انتظار یک مدیر بازاریابی دیجیتال آورده شده است:
محتوا را برای کانالهای رسانههای اجتماعی و وبسایت شرکت برنامهریزی و مدیریت کنید
مخاطبان شبکه های اجتماعی و ترافیک وب سایت شرکت را افزایش دهید
برای ایجاد محتوای جذاب و متقاعد کننده با سازندگان محتوا از جمله کپی رایترها، فیلمبرداران و طراحان همکاری نزدیک داشته باشید.
برای تعیین اثربخشی کمپین ها و تبلیغات، معیارهای بازاریابی دیجیتال را نظارت و تجزیه و تحلیل کنید
با توجه به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و ROI (بازده سرمایه) گزارش های عملکرد بازاریابی دیجیتال را بنویسید و ارائه دهید.
به رئیس بازاریابی در تهیه بودجه کمپین کمک کنید
به طور منظم پیام های برند را از نظر ارتباط و سازگاری در سراسر صفحه ارزیابی و بررسی کنید
با همکاری بازاریابان ارشد، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
صفحات فرود وب سایت کاربر محور را برنامه ریزی کنید
برای اعضای تیم بازاریابی دیجیتال فرصت های راهنمایی و یادگیری فراهم کنید
جدیدترین فناوریها و ابزارهای دیجیتال را شناسایی و به کار بگیرید و از روندهای دیجیتال در صنعت خود آگاهی داشته باشید
برنامه ریزی، آماده سازی و ساخت تست های تبدیل.
https://careerfoundry.com/en/blog/digital-marketing/become-digital-marketing-manager/