پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

پوستر تبلیغاتی و انواع آن

arghavan18 3 سال پیش



در طراحی پوستر نیز روش‌ها وترندهایی وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند یک طراحی موفق تر را برای شما رقم بزند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد نکات مهم در طراحی پوسترهای مرتبط با بازاریابی صحبت کنیم با ما همراه باشید.ب برای استخدام دورکاری بومران نیز میتوانید با بومران همراه باشید.

 

پوسترهای پرینتی

در طراحی پوسترها در مرحله اول باید مشخص کنید که پوستر شما قرار است در چه کجا و به چه صورت در معرض دید قرار گیرد. برای مثال اگر پوستر بر روی دیواری نصب می‌شود که پوسترهای متعددی روی آن قرار می‌گیرد باید ابعاد بزرگتری داشته باشد. برای پوسترهای با ابعاد معمول استفاده از ابعاد استاندارد کاغذهایA1 تاA4 می‌تواند مناسب باشد.

برای جلوگیری از ایجاد حاشیه سفید پس از پرینت پوستر، با استفاده از گزینه bleed حاشیه با رنگ مورد نظر خود را برای پوستر انتخاب کنید. در سایت فریلنسری بومران میتوانید طراحی پوستر سفارش بدید.

 
 

پوستر شبکه‌های اجتماعی

در طراحی پوستر برای شبکه‌های اجتماعی نسبت به طراحی پوسترهای پرینتی نکات کمتری را باید رعایت کنید. تنها نکته حائز اهمیت در طراحی این پوستر، رعایت سایز استاندارد شبکه اجتماعی مورد نظر است. در پلتفرم‌های مختلف ابعاد استاندارد متفاوت است.

معمولاً طرح‌های مربعی و افقی در صفحه‌های تلفن همراه بهتر دیده می‌شود. بنابراین بهتر است از این طرح‌ها بیشتر برای شبکه‌های اجتماعی ستفاده کنید. در آکادمی دیجیتال مارکتینگ در این مورد بیشتر بخوانید برای شروع کلیک کنید.

. استفاده از قالب‌های آماده

اگر تازه کار هستید و هنوز تعداد زیادی پوستر را طراحی نکرده اید، به شما پیشنهاد می‌شود برای طراحی پوسترهای خود از قالب‌های آماده استفاده کنیم.

در انتخاب قالب نیز باید به مخاطبان هدف خود به هدف اصلی خود از طراحی پوستر توجه کنید . قالب انتخاب شده باید گنجایشlayout مورد نظر شما را داشته باشد. به علاوه ابعاد قالب باید با توجه به نوع کاربردی که شما برای پوستر در نظر گرفته‌اید متناسب باشد.

 
 

 
 

استفاده از از رنگ برند

رنگ‌های اصلی به کار برده شده در پوستر شما، پیام مشخصی را به مخاطب ارائه می‌دهد. در انتخاب رنگ باید به دو نکته توجه کنید:

اول: رنگ انتخاب شده معرف کسب و کار شما باشد. در این بخش می‌توانید از رنگ‌های به کار برده شده درطراحی‌های مرتبط با برند مانند لوگو استفاده کنید.

دوم: انتخاب رنگ معرف هدف و پیام پوستر است. برای مثال اگر یک رویداد پاییزی را طراحی می‌کنید بهتر است از رنگ‌های گرم مانند نارنجی،قرمز در کنار سفید استفاده کنید.

ایجاد گزینه CTA واضح

وقتی توانستید توجه مخاطب خود را جلب کنید، وقت آن رسیده تا به او بگویید در قدم بعدی باید چه کاری انجام دهد. گزینه اقدام پس از تماس یاCTA به همین منظور در همه طراحی‌های شما باید به کار برده شود.

برای مثال در پوستر مربوط به یک رویداد نوشتن عبارت "آنلاین ثبت نام کنید" یک اقدام پس از تماس است.

CTA باید در انتهای پوستر و با یک فونت متفاوت و رنگ متضاد قرار داده شود تا به خوبی دیده شود.

استفاده از فونت‌های مختلف

اطلاعات ارائه شده در پوستر باید به ترتیب و بر اساس اهمیت خود دیده شود. اطلاعات را می توان از طریق فونت‌های مختلف از یکدیگر جدا کرد. برای مثال اگر دارید برای یک رویداد خاص پوستر طراحی می‌کنید ا

معمولا عنوان رویداد با بزرگترین فوت انتخاب شده نوشته می‌شود. به این ترتیب توجه مخاطب در اولین نگاه به پوستر شما و موضوع جلب خواهد شد. زمان و محل برگزاری و اقدام پس از تماس نیز باید به کمک فونت و رنگ انتخاب شده مورد توجه بیشتر مخاطب قرار گیرد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید