پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

الگوریتم جدید گوگل برای سئو: آپدیت جدید گوگل

Hengame 1 سال پیش

الگوریتم جدید گوگل برای سئو میگوید: سیستم ربته‌بندی محتوا کامل‌تر از همیشه می‌شود.

غول فناوری گوگل از به‌روزرسانی «محتوای مفید دسامبر ۲۰۲۱ (Helpful Content)» خبر می‌دهد. الگوریتم Helpful content یک بار در شهریور امسال آپدیت شد؛ اما بار دیگر در ۱۴ آذر ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شد و عرضه کامل آن نزدیک به دو هفته زمان می‌برد. این آپدیت به بهبود سیستم‌های رتبه‌بندی مربوط می‌شود و در سراسر محتوا در همه زبان‌ها کار می‌کند. اگر با به‌روزرسانی سیستم محتوای مفید گوگل شهریور ماه، اقداماتی را روی سایت خود انجام داده‌اید، ممکن است با به‌روزرسانی آذر ماه شاهد افزایش رتبه‌ یا حتی تغییرات منفی باشید.

 

هوش مصنوعی SpamBrain به کمک گوگل می‌آید

به‌روزرسانی سیستم تشخیص لینک‌های اسپم گوگل به نام «آپدیت لینک‌های اسپم در دسامبر ۲۰۲۲»، از ۲۳ آذر شروع شد و تا تکمیل آن به دو هفته زمان نیاز است. این به‌روزرسانی از قدرت SpamBrain برای خنثی‌کردن تأثیر لینک‌سازی غیرطبیعی بر نتایج جست‌وجو استفاده می‌کند. SpamBrain علاوه بر تشخیص مستقیم لینک‌های اسپم، می‌تواند سایت‌های دریافت‌کننده و انتشاردهنده بک‌ لینک را هم شناسایی کند.

اینکه آیا سایت شما هم تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرد یا خیر، فقط به استراتژی لینک‌سازی‌ خارجی‌ سایتتان بستگی دارد. اما در کل، گوگل در تلاش است تا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای لینک‌سازی سایت‌ها در نظر بگیرد. اگر به هنگام لینک‌سازی، به ملاحظات گوگل در لینک‌سازی خارجی توجه کرده باشید، بعید است که تحت تأثیر منفی به‌روزرسانی لینک‌های اسپم دسامبر ۲۰۲۲ قرار بگیرید.

برای اینکه بدانید چه لینک‌هایی از نظر گوگل اسپم شناخته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه شناسایی لینک‌های اسپم را بخوانید.

معیار تجربه شخصی نویسنده در ارزیابی کیفیت جست‌ و جو مهم است

گوگل برای دومین بار در سال ۲۰۲۲، دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جست‌وجوهای نتایج را به‌روزرسانی کرد. در این تغییرات، یک شاخص E (تجربه نویسنده) به E-A-T اضافه شد. اگر از E-A-T اطلاعات زیادی ندارید، مقاله آن را در xoonarg بخوانید.

در حال حاضر، E-A-T به‌صورت experience، expertise، authoritativeness و trustworthiness تعریف می‌شود. به بیان دیگر گوگل می‌خواهد مطمئن شود آیا یک محتوا بر اساس تجربه نویسنده نوشته شده است یا صرفاً با جمع‌آوری اطلاعات. محتوای تولیدشده توسط شخص باتجربه (مصرف‌کننده)، بهتر می‌تواند حس واقعی از مصرف یک محصول یا دریافت خدمت را به مخاطب منتقل کند؛ پس تجربه‌ به این گونه تعریف می‌شود که اگر بر اساس تخصص نویسنده درباره یک موضوع باشد، first-hand expertise نام دارد و به تجربه‌ بر اساس تجربه واقعی در زندگی life-experience گفته می‌شود.

گوگل تاکید دارد که شاخص‌های تجربه، تخصص و اعتبار مفاهیم مهمی برای ارزیابی شاخص اعتماد (trustworthiness) هستند؛ زیرا اعتماد مهم‌‌ترین شاخص E-E-A-T از نظر گوگل است. در نتیجه صفحاتی با اعتبار کم، صرف نظر از رعایت شاخص تجربه و تخصص در نگارش محتوای آن، E-E-A-T پایین‌تری دارند.

1 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
katayoon 1 سال پیش

مطالب خوبی بود. تشکر!

سلام دنیا