بسیاری از صاحبان کسب و کارها در مواجهه با تبلیغات بنری به آن به دیده شک می نگرند و از خود می پرسند که آیا بنرهای تبلیغاتی هنوز هم موثرند؟ این افراد نزد خود گمان می کنند که این نوع از تبلیغات، دیگر آن تاثیر گذشته را ندارد و مخاطبان توجه ای به آن نمی کنند.
چه دلیلی وجود دارد که منجر به ایجاد چنین دیدگاهی شده است؟ میانگین نرخ کلیک آنها را به این نتیجه رسانده؟ یا اشتباهات استراتژیک، باعث شده تا به این دیدگاه برسند.
استراتژی تبلیغات بنری
طبق نظر سنجی که در بریتانیا صورت گرفته، نشان می دهد که 41 درصد شرکت کنندگان، از نرم افزارهای مسدود کننده برای توقف بنرهای تبلیغاتی در فضای وب استفاده می کنند.
این اقدام نشان می دهد که بیشتر افراد تمایلی به دیدن بنرهای تبلیغاتی ندارند و دلیل آن هم نمی تواند چیزی باشد به جزء اینکه در مکان نامناسب با یک استراتژی ناکارآمد بکار رفته است. برای استفاده از تبلیغات بنری باید از یک استراتژی مناسبی استفاده شود. یک شرکت تبلیغات اینترنتی با تجربه می تواند مناسب ترین استراتژی را تنظیم کند.
مکان استفاده از تبلیغات بنری
بهتر است تا از این تبلیغات به گونه هدفمند استفاده شود و زمان و جایگاهی که به نشر می رسند نیز در اولویت قرار بگیرد.
از این تکنیک باید بصورت هدفمند استفاده شود تا نتیجه مطلوبی را به ارمغان بیاورد. تبلیغات بنری که هیچ ارتباطی با کاربر ندارند، نه تنها در کمپین بازاریابی و تبلیغات هیچ تاثیر مثبتی نمی گذارند، بلکه باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران سایت ها نیز می شوند و با نمایش پیام های بی ربط هیچ گونه کلیکی دریافت نمی کند. تبلیغات گوگل تمام جنبه های یک کسب و کار را رصد می کند و صفحات مرتبطی را برای تبلیغات بنری پیشنهاد می دهد.
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
کلمات کلیدی نه تنها در تولید محتوا متنی کاربرد دارند بلکه نقش سازنده ای را در موفقیت یک بنر تبلیغاتی چند کلمه ای نیز ایفا می کنند. چنانچه تبلیغات خود را در سایت مناسب و در زمان مناسبی پخش کنید، ولی در انتخاب کلمات کلیدی آن دقت نداشته باشید، یقینا تبلیغات بنری شما با شکست مواجه می شود. این فرایند به عنوان اولین اصل سئو شناخته می شود و به شما کمک می کند تا بدانید در ذهن مخاطبان اینترنتی چه می گذرد و مطابق با آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
انیمیشن را در نظر بگیرید
برای اینکه بازدید کنندگان یک وب سایت متوجه تبلیغات بنری شوند، لازم است تا بنر در جای مناسبی از وب سایت قرار بگیرد که از سایر محتوای آن جدا باشد. انیمیشن به عنوان یک استراتژی مناسب می تواند توجه ها را به سمت خود جلب کند و محصولات و خدمات شما را به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی کند.
آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت با بهره گیری از مناسب ترین استراتژی ها و فناوری های روز، همواره تلاش می کند تا طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی را به مشتریان خود ارائه دهد. تبلیغات و خدمات 360 درجه و تبلیغ در رسانه های اجتماعی تنها نمونه ای از خدمات این شرکت را نشان می دهند. خلاقیت و ایده پردازی را با ما تجربه کنید.