در مدیریت موجودی کالا تحت اکسل، شرکتهای تجاری که کالا را خرید و فروش میکنند، محصول نهایی را در مکانی به نام انبار نگهداری میکنند. میتوان مبلغ ریال را در حساب کالا و دارایی وارد کرد، در واقع مانده حساب کالاها و داراییها، وجوه ارزی و غیره باید ثبت شوند.
مدیریت موجودی یک کار مهم برای حسابداران است و کار آسانی نیست. فایل اکسل مدیریت موجودی کالا نرمافزاری بسیار کارآمد برای انبارداران است. این نرمافزار برای مدیریت موجودی کالا در بخشهای فروشگاهی، تولیدی، شرکتی و غیره طراحی شده است و با بخش های مختلف سر و کار دارد. این فایل را میتوانید از سایت آپاداس دانلود کنید.
این برنامه در محیط اکسل طراحی گردیده است و برخی از امکانات فایل اکسل مدیریت موجودی کالا به شرح زیر میباشد:
تعریف کالای جدید: در صفحه باز شده باید مشخصات موجودی کالا وارد شود که شامل کد کالا، نام کالا، گروهبندی، واحد شمارش و قیمت واحد میباشد.
تعریف مشتریان: در این بخش باید مشخصات مشتریان وارد و تکمیل شود.
تعریف فروشندگان: در این بخش باید مشخصات فروشندگان وارد و تکمیل شود.
ثبت فاکتور فروش: در این قسمت باید فاکتور فروش ثبت شود.
نام خریدار: در این قسمت باید نام خریدار مشخص شود، در این قسمت توجه داشته باشید که شما لازم نیست چیزی بنویسید و فقط نام خریدار را از طریق لیست مشخص کنید.
درصد تخفیف: در این قسمت در صورتی که تخفیف گروهی به خریداران داده میشود باید درصد آن در این قسمت نوشته شود.
کرایه حمل: در صورتی که کالا برای خریدار فرستاده میشود می باید کرایه حمل نیز از آنها دریافت شود.
مالیات: در این قسمت درصد مالیات باید مشخص شود.
پرداخت نقدی: در این قسمت باید دریافتهای نقدی ثبت شود.
پرداخت با چک: در این قسمت باید مبلغ چک دریافتنی مشخص شود.
ثبت چک: با انتخاب این گزینه در صفحه مشخص شده باید مشخصات چک دریافتنی نوشته شود.
شرح رویداد: در این قسمت باید شرح مختصری از رویداد نوشته شود.
گروهبندی کالا :با انتخاب کد کالا گروه آن هم مشخص میگردد. (در این قسمت چیزی نوشته نشود)
قیمت واحد : در این قسمت قیمت واحد کالا مشخص میشود.
درصد تخفیف: در این قسمت در صورتی که هر کالا تخفیف جداگانه دارد باید درصدش مشخص گردد.
واحد شمارش : در این قسمت واحد موجودی کالا مشخص میشود.
تعداد: در این قسمت تعداد کالای فروش رفته مشخص میشود.
قیمت کل : در این قسمت قیمت کل فروش بصورت خودکار مشخص میشود.
مشاهده حواله : با انتخاب این گزینه میتوان حواله مربوط را مشاهده کرد.
فاکتور بعدی: با انتخاب این گزینه میتوان فاکتور بعدی را ثبت کرد.
پس همانطور که مطالعه فرمودید دانلود این فایل اکسل پر کارد را از دست ندهید...