پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

کوکورنس و کوسایتیشن در بک لینک

dmavid 4 سال پیش

بک لینک یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی و سئو است که در رتبه گرفتن سایت نقش مهمی دارد. روشهای لینک سازی هر چند وقت یک بار توسط آپدیت های گوگل  تغییر میکند و تکنیک های متفاوتی توسط متخصان سئو برای بکلینک انجام میشود.بنابراین برای رتبه گرفتن و لینک سازی٬ روشهای مختلف انجام میشود.کوسایتیشن و کوکورنس از تکینک های جدید برای ایجاد بکلینک است که اولی به معنی مترداف و هم معنی بودن در ارتباط معنایی و دومی به معنی منشن بدون لینک است. آژانس بازاریابی دیجیتال آوید آن را شرح میدهد.

کوکورنس یا منشن بدون لینک 

وب سایتهای بزرگ و شناخته شده زیادی در حوزه های مختلف هستند که دارای اعتبار و لینک های خارجی زیادی میباشند که در صفحه اول نتایج گوگل با توجه عبارت ها و کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران نمایش داده میشوند. مانند آژانس هواپیمایی علی بابا که زمانی که بلیط هواپیما و یا بلیت اتوبوس را داخل گوگل سرچ میکنید در صفحه اول گوگل وبسایت این برند را مشاهده میکنید.

نکته مهم در این است که وب سایتهای به نام و معرف تنها با بک لینکهای زیاد، معتبر و معروف نشده اند بلکه کارشناسان سئوی آن از تکنیک های مختلفی برای برندسازی و لینک دهی استفاده کردند. در ادامه باید گفت که گوگل برای اعتبار بخشیدن به یک سایت به دنبال لینکهای طبیعی است.

سایت های زیادی هستند که وب سایت مانند علی بابا و یا دیجی کالا لینک میدهد حتی اگر در این زمینه رقیب آنها باشد! اما نکته مهم در اینجا است که عده ایی تنها برند علی بابا را در عبارتها استفاده میکنند و هیچ لینکی به آن نمیدهند.

. ما نیز در پکیج دیجیتال مارکتینگ از شیوه استفاده میکنیم.در اینجا است که مبحث منشن بدون لینک کوکورنس co-occurrence مطرح میشود.البته این مورد بیشتر ویژه سایت های برند و معروف است که برای بک لینک علاوه بر لینک سازی خارجی باید نام برند خود را نیز در سایت های مختلف مطرح کنند.

زیرا سایت به غیر از لینک سازی خارجی باید از این تکنیک استفاده کند و نام آن برده شود زیرا اگر از این روش استفاده نکنند از نظر گوگل آن سایت از شیوه کلاه سیاه استفاده کرده و در خطر  پنالتی شدن قرار میگیرند.

تکنیک کوکورنس در بکلینک

خوب حالا برای لینک سازی خارجی خود چگونه از روش منشن بدون لینک استفاده کرد؟ برای انجام این کار نیاز است تا روش بک لینک سازی خود را تغییر دهید. به جایی اینکه هر روز تعدادی لینک خارجی برای سایت ایجاد کنید در وب سایتها مختلف مانند ویرگول، انجمن های فارسی گوناگون، شبکه های اجتماعی مختلف عضو شوید و با اکانت های مختلف آدرس وبسایت و یا نام آن را بدون لینک سازی منتشر کنید.

با این روش دارید به گوگل نشان میدهد که دارای یک سایت مطرح و برند هستید و در همه جا نام سایت شما قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید از مشاوره رایگان آنلاین مارکتینگ ما بهره مند شوید.

کوسایتیشن co-citation در لینک سازی

کوسایتیشن به این معنی است که در اطراف کلمه ای که لینک به سایت داده شده از کلمات کلیدی مرتبط و هم معنی آن استفاده کنیم.

زمانی که شما در گوگل بازاریابی دیجیتال را در گوگل جستجو میکنید در نتایج وب سایت دیجیتال مارکتینگ را نیز مشاهده خواهید کرد چرا که گوگل هم معنی و مترداف بودن کلمات را از طریق هوش مصنوعی خود متوجه میشود.

بنابراین نیازی نیست که حتما کلمه کلیدی را به صورت دقیق به کار ببرید و میتوانید از کلمات هم معنی در کنار لینکی که بام برند خود به سایت داده اید استفاده کنید. به طور نمونه وب سایت علی بابا در زمینه فروش بلیط هواپیما و فروش تور فعالیت میکند.

در این مثال نام علی بابا به صفحه اصلی لینک داده شده اما عبارت های که بعد از آن به کار برده شده دارد به گوگل کلمات کلیدی مورد نظر را به صورت طبیعی نشان میدهد.این ترفند لینک سازی همان کوساتیشن است که میتوانید نام برند کسب و کار خود و یا حتی یک کلمه غیر مرتبط که کیورد نیست را لینک دهید و با استفاده از کلمات کلیدی که پس از آن به کار بردید این تکنیک را به کار ببرید.

1 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
captain 1 سال پیش

سلام بسیار مفید بود ممنون

آخرین پست های من
چک لیست تولید محتوا 4 سال پیش چک لیست سئو آن پیج 4 سال پیش چک لیست سئو پایه 4 سال پیش اینستاگرام مارکتینگ 4 سال پیش