با توجه به جایگاه اینترنت و تلفن همراه در زندگی ما، بدون شک فروشگاه های اینترنتی توانسته اند محبوبیت و استقبال عمومی را به طور کامل به دست آورند. فروشگاه اینترنتی لباس نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد. در صورت رعایت اصولی می توانید از این نوع فروشگاه های مجازی و اینترنتی سود خوبی کسب کنید.
استفاده از فروشگاه اینترنتی پوشاک مزایای منحصر به فردی دارد، به عنوان مثال عدم نیاز به مکان برای فروش و البته عدم نیاز به انبار که باعث محبوبیت این گونه فروشگاه ها در بین فروشندگان شده است، اما ایجاد و راه اندازی کسب و کار اینترنتی پوشاک نیازمند اقداماتی است که ، اگر اصولی انجام شود، موفقیت مضاعف را برای شما به ارمغان می آورد. حال ممکن است بپرسید برای موفقیت در فروشگاه اینترنتی لباس چه مراحلی را باید طی کرد.
از جمله رازهای موفقیت در فروشگاه اینترنتی لباس، صفحه اول فروشگاه اینترنتی لباس نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد و باید بسیار خوانا و واضح باشد. صفحه ای که پر از اطلاعات مختلف و تو در تو باشد درک آن برای مشتری دشوار خواهد بود و به همین دلیل ممکن است بدون تلاش برای فهمیدن صفحه شما از روی مانیتور سیستم کامپیوتر بسته شود.
صفحه محصول و گزینه های افزودن به سبد خرید، قیمت و تصویر کالا باید کاملا واضح باشد. مشتری نمی تواند وقت گرانبهای خود را صرف جستجو و یافتن قطعات مختلف کند و بسیار طبیعی است که به دلیل این مشکلات پس از کمی تلاش از خرید منصرف شود.
راه اندازی سایت پوشاک تنها به خرید دامنه و قالب سایت محدود نمی شود. این تازه شروع داستان است. امروزه همه دوست دارند خوش تیپ به نظر برسند. مطمئن باشید اگر محصولات شما دارای مدل های زیبا و کیفیت بالا باشد، می توانید فروش خوبی داشته باشید. از آنجایی که اکثر مردم بسیار شلوغ هستند، ترجیح می دهند زمانی که در خانه هستند به جای گذراندن زمان زیادی در خیابان های شلوغ و پاساژهای خرید، به خرید آنلاین بپردازند. فروشگاه هایی مانند Digistyle، Mediseh و Bonnie Mod گواه این موضوع هستند.
1 . فروش محصول خاص
اگر محصولات متنوعی برای فروش دارید، می توانید با شروع با یک محصول خاص که متناسب با نیازهای بازار شما باشد، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
به این تکنیک بازاریابی طاقچه می گویند. برای مثال می توانید روی کفش های زنانه تمرکز کنید.
کفش های زنانه برای کلاس های خاص، به عنوان مثال، برای پرستاران
کفش های مارک های خاص و مارک های معمولی،
کفش های اسپرت، کلاسیک و مجلسی
در واقع بازاریابی طاقچه یکی از راه های موثر برای رفع نیازهای بخش کوچکی از بازار است. به این ترتیب شما باید پوشش کاملی از دسته ای که انتخاب می کنید داشته باشید تا سایر رقبا به خوبی شما نتوانند این نیاز را پوشش دهند.
نمونه خوبی که در این زمینه می توانیم داشته باشیم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است که در ابتدا بر فروش کالاهای دیجیتال تمرکز داشت و به مرور زمان که از جایگاه خود در بین رقبا مطمئن شد گروه های کالایی دیگری را به فروشگاه خود اضافه کرد.
2 . حضور در شبکه های اجتماعی
حضور در شبکه های اجتماعی به تنهایی برای راه اندازی کسب و کار و حضور آنلاین کافی نیست. کاری که امروزه بسیاری از فروشگاه ها انجام می دهند. حقیقت این است که داشتن وب سایت اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می دهد و از طرفی اگر مثل تلگرام روزی اینستاگرام فیلتر شود تکلیف کسب و کارها چه می شود؟ اگر می خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید، نمی توانید تنها در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید، بلکه می توانید از قدرت آنها برای تبلیغات و جذب مشتری استفاده کنید.
3 . انجام تبلیغات هدفمند
برای اینکه مردم شما را بشناسند، باید مقداری بودجه برای تبلیغات اختصاص دهید.
یکی از موثرترین راه های تبلیغات، کمپین های اینستاگرامی است که در آن از صفحات یا افرادی که تعداد فالوور زیادی دارند می خواهید که شما را برای فالوورهای خود تبلیغ کنند. البته بسیار مهم است که کدام کمپین را انتخاب می کنید. قبل از انتخاب کمپین، به خوبی در مورد آن تحقیق کنید و بدانید که مخاطبان آن چه کسانی هستند، آیا با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند یا خیر؟
Repertage یکی دیگر از روش های بسیار پربازده است که ترافیک ورودی را برای سایت شما ایجاد می کند، اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید چه در این روش و چه در روش قبلی (کمپین اینستاگرام) این است که این روش ها فقط به افراد زیادی کمک می کنند تا سایت شما را ببینند. و از سایت خود دیدن کنید
حال اگر سایت شما حرفه ای نباشد یا محتوای خوبی تولید نکند و یا تصاویر مناسبی برای محصولات نداشته باشید کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. اما برعکس اگر فروشگاه شما فروشگاه خوبی باشد قطعا موفق خواهید شد.
4 . افزایش رضایت کاربران با ارائه خدمات خوب
باید قبول کنید که یک مشتری راضی بزرگترین دارایی برای شماست. اگر مشتری از خدمات شما راضی باشد شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند و این راهی برای جذب مشتریان جدید است. اگر بخواهیم مثال بزنیم وقتی سفارش به دست کاربر می رسد اولین چیزی که نظر او را جلب می کند نحوه بسته بندی است. کیفیت بسته بندی و ظاهر در نگاه اول بسیار چشمگیر است.
به همین ترتیب، محصولات باید دقیقاً مانند عکس آنها باشند. به کاربر خود حق بدهید زیرا کاربر شما فقط با دیدن تصاویر محصول شما را خریداری می کند و اگر کالایی که دریافت می کند زیبایی و جذابیت تصویر را نداشته باشد دلسرد می شود. حتما برای همه ما پیش آمده که محصولی را در وب سایت یا اینستاگرام دیدیم، اما وقتی آن را دریافت کردیم، چیزی برای پشیمانی به دست نیاوردیم. باید تجربه خوبی برای مشتری خود ایجاد کنید تا در ذهن مشتری بماند. این بهترین تبلیغ است.