اگر راجع به 8 ترند جدید طراحی گرافیک در سال 2020 کنجکاو هستید، با ما در این مقاله همراه باشید. در سالهای گذشته استفاده از رنگهای جسورانه، گرادینتهای شلوغ و ترکیبهای نو، بیشتر دیده میشدند.
اما در سال 2020، دنیای طراحی گرافیک به سمت سادگی، هارمونی بیشتر و طبیعی بودن رفته است.
در ادامه با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.
پالتهای رنگی خاموش
در سالهای گذشته ما شاهد استفاده از رنگهای جسورانه در طراحی بودهایم؛ چرا که برندها در تلاش بودند با این رنگها خودشان را از دیگران متمایز کنند. اما در سال 2020 استفاده از رنگهای لایت (ملایم)، مرسوم شده است. پالتهای رنگی خاموش در واقع، رنگهایی هستند به نسبت زیادی یا با رنگ سفید یا با رنگ مشکی، اشباع شدهاند و دیگر Sharp (در اصطلاح زنده) نیستند.
گرادینتهای رنگ
به جای طبقهبندی کردن پسزمینه یک تصویر، از گرادینتهای متنوع برای طراحیهای منحصر به فرد استفاده میشود.
گرادینت که حرکت از یک رنگ به رنگ دیگر است، به تصویرسازیهای پیچیده اضافه میشود. همچنین برای فیلتر رنگی تصاویر و اضافه کردن عمق و بافت به گرافیکهای ساده کاربرد دارد. استفاده از این طیفهای رنگی در سال 2020 به حدی محبوب شده که حتی، در طراحی قاب گوشیهای موبایل مطرح دنیا هم دیده میشود.
فونتهای ساده و بزرگ
این سبک از فونت معمولا از سایز قلم bold و حتی extra bold بهره میبرد.
فونتهای ساده و بزرگ برای ایجاد تعادل و سلسله مراتب در طراحیهایی با پس زمینههای ساده مناسب هستند. این نوع فونت ، باعث کنار گذاشته شدن قلمهای مینیمالیستی شده و جسارت و قدرت بیشتری را برای طرحهای گرافیکی به همراه آورده است.
خطوط و شکلهای موجدار
استفاده از خطوط و شکلهای موجدار باعث میشود که حس طبیعی، واقعی و قابل درکی برای طراحی شما ایجاد شود. این ترند از طراحی گرافیک به خوبی با سایر ترندها مانند رنگهای خاموش و فونتهای بزرگ ترکیب میشود تا یک ترکیب یونیک از طراحی حاصل شود.
عکسهای واقعی
با شروع تغییر در رنگهای ترند، میزان محبوبیت عکسها نیز بر همین اساس تغییر کرده است.
بنابراین بیش از پیش شاهد تصاویر چشماندازهایی با رنگهای خاموش، پرترههای واقعی و تصاویر طبیعی در سال 2020 خواهیم بود. این درحالی است که در سالهای قبل ثبت تصاویر با رنگهای زیاد و نورهای غیر طبیعی بسیار زیاد شده بود، که هیچ گاه طبیعی به نظر نمیرسیدند.برای دریافت پروژه گرافیک به سایت فریلنسری دورکار بومران مراجعه کنید.
صفحات فرود مینیمال و ساده
بسیاری از شرکتها طراحیهای صفحات فرود سایتهای خود را به سمت مینیمال بردند. چرا که با تصاویر ساده که حجم کمتری دارند، سرعت لود شدن صفحاتشان بالاتر میرود. کسبوکارهایی که از اهمیت سئو آگاهند، به خوبی میدانند این موضوع یکی از نکات مهم و کلیدی، برای رتبه گرفتن نزد گوگل است. همچنین با وجود تنوع دستگاههای مختلف –لپتاپ و موبایل- استفاده از طراحی مینیمال برای دیده شدن تمام تصویر توسط کاربر، منطقیتر به نظر میرسد.
انیمیشنهایی مختص برند
GIFها یکی جذابترین انواع انیمیشن در فضای مجازی به شمار میروند.
به همین دلیل برای برندها اهمیت ویژهای دارند. به جای استفاده از GIFهایی که مردم در تعاملات روزانه از آنها استفاده میکنند؛ امروزه برندها به صورت اختصاصی لازم است که GIFها، انیمیشنهای کوتاه و تصاویر متحرک موشن گرافیکمخصوص خودشان را تولید کنند.برای مشاهده لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن کنید.