تصور کنید نیمه شب ناگهان با سردرد از خواب بیدار می شوید. همچنین ترکیبی از داروهای شیمیایی موجود در خانه را مصرف کنید تا بتوانید هر چه زودتر این درد را آرام کنید و بخوابید. اما عوارض جانبی مصرف همزمان قرص ها از شما محافظت نمی کند. در نیمه های شب که کاری برای انجام دادن ندارید، بلند می شوید و به گوگل می روید تا همزمان عوارض چند مسکن را بررسی کنید. اولین نتایجی که در صفحه جستجوی گوگل مشاهده می کنید در مورد درمان بیماری هایی صحبت می کند که با مسکن ها درمان می شوند. شما صفحه را ببندید و به نتایج دیگر بروید. پس عوارض مصرف همزمان مسکن ها کجاست؟ آنقدر جستجو می کنید تا چیزی پیدا کنید که تا حدی به شما کمک کند.
فکر می کنید تا چه حد می توانید به صحت محتوایی که در گوگل پیدا می کنید اعتماد کنید؟ در این مقاله قصد داریم یکی از الگوریتم های گوگل به نام EAT را معرفی کنیم که خیال شما را از صحت مطالب راحت می کند.
مخفف E-A-T چیست؟
این الگوریتم یکی از شاخص های ارزیابی گوگل است که تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت های مختلف در آپدیت های مارس 2019 داشته است. بیایید ابتدا با هم ببینیم این الگوریتم مخفف چه کلماتی است. به این ترتیب، درک اینکه گوگل به چه عواملی از محتوا اهمیت می دهد آسان تر می شود. الگوریتم EAT مخفف سه کلمه زیر است:
- Expertise (تخصص)
- Authoritativeness (اعتبار)
- Trustworthiness (اعتماد پذیری)
بنابراین باید در نظر داشت که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن از عوامل مهمی هستند که از دیدگاه گوگل به کسب رتبه های بالا کمک می کنند. در ادامه مفهوم این سه عامل را با هم بررسی می کنیم تا اطلاعات دقیق تری از مفهوم الگوریتم EAT گوگل بدست آوریم.
مقاله پیشنهادی: ساخت فروشگاه اینترنتی (آموزش کامل ساخت فروشگاه اینترنتی)
مفهوم الگوریتم EAT گوگل چیست؟
بیایید ببینیم چند وقت پیش چه اتفاقی افتاده است. در فوریه 2017، طی به روز رسانی ارائه شده توسط الگوریتم های گوگل، سایت های برندهای معروف توانستند موقعیت ها و رتبه های بهتری را در گوگل کسب کنند. این زمان نقطه شروع اتفاقات پس از معرفی الگوریتم EAT بود.
به عنوان مثال، در همان سال رتبه وب سایت معروف هتل ماریوت به طور ناگهانی در چندین کلمه کلیدی مرتبط افزایش یافت. حتی مقالات مفید و اختصاصی در مورد هتل های ماریوت که کاملاً بر اساس اصول سئو نوشته شده بودند در رتبه زیر سایت هتل ماریوت قرار گرفتند.
از سوی دیگر، مقالاتی که توسط متخصصان و افراد با تجربه در مورد راه اندازی یک کسب و کار نوشته شده بودند، بالاتر از مقالاتی که توسط افراد عادی و بدون تجربه واقعی نوشته شده بودند، قرار گرفتند.
در سال 2018، با بهروزرسانی الگوریتمهای گوگل، بسیاری از سایتهایی که محتوای مرتبط با سلامتی و شفا را مینویسند، افت شدید رتبهبندی را تجربه کردند. سپس در به روز رسانی های بعدی، همان سایت ها به حالت قبلی خود بازگشتند.
در نتیجه، سایتهای پزشکی که توانستند به جایگاه خود بازگردند یا به رتبهبندی بهتری در گوگل دست یابند، همگی دارای چند ویژگی مشترک بودند:
- سایت مورد نظر برای یک مرکز یا یک برند شناخته شده بود
- مطالب توسط متخصصان و افراد با تجربه با تجربه قابل توجه در موضوع نوشته شده است
- در هر موضوع اطلاعات کامل و کاربردی در اختیار کاربران قرار می گیرد