به عبارت ساده، سئو خارجی به تمام سئو هایی گفته می شود که خارج از وب سایت یا دامنه شما اتفاق می افتد. اما در حالی که به راحتی می توان بهینه سازی خارجی را با ساخت لینک ساده اشتباه گرفت، در واقع بسیار بیشتر از آن را شامل می شود. البته لینک بیلدینگ خارج از سایت در سئو نقش مهمی در این نوع بهینه سازی دارد. اما بک لینک تنها راه برای جلب توجه گوگل و سایر موتورهای جستجو به دامنه شما نیست.
در واقع، ذکر نام برند و لینک های موجود در سایر وب سایت های قابل اعتماد نقش به همان اندازه در سئو خارجی ایفا می کنند. بنابراین، بک لینک و نام تجاری بخشی از آن را تشکیل می دهند. چه چیز دیگری؟ به نظر می رسد، وقتی یک پست مهمان برای وبلاگ شخص دیگری می نویسید یا حتی به اندازه نام تجاری خود (و نه به عنوان یک فرد) در صفحات، وبلاگ ها و سایت های دیگر، به عنوان تبلیغ خارج از صفحه به حساب می آید. البته بسیاری از تکنیک های خارج از صفحه دیگر در سئو سایت وجود دارد و ما کمی به آن خواهیم رسید.
چرا سئو خارجی مهم است ؟
الگوریتم گوگل ممکن است دائما در حال به روز رسانی باشد، اما مهم نیست که چه به روز رسانی های جدیدی در راه است، بهینه سازی خارج از صفحه همچنان نقش مهمی در کمک به رتبه صفحه شما ایفا می کند. این به این دلیل است که تکنیکهای سئو خارجی به سایت اجازه میدهد تا ارتباط، اعتبار و قابلیت اعتماد کلی خود را به شدت بهبود بخشد. این همچنین در نتیجه شانس آن را برای رتبه بندی بالا در لیست نتایج جستجو افزایش می دهد.