آنالیز فالورها و شناخت آنها یکی از چالش برانگیز ترین وظیفههای یک بازاریاب در حوزه شبکههای اجتماعی است. همانطور که میدانید فالورهای یک پیج اینستاگرام مخاطبان کسب و کار شما هستند. با این تفاوت که برخلاف کسب و کار واقعی تعداد این مخاطبان بسیار زیاد است، شما آنها را نمیبینید و ممکن است از هر سن و با هر سلیقه و موقعیت اجتماعی پیج شما را فالو کرده باشند. همین موضوع کار را کمی سختتر میکند. در ادامه با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
تحلیل و بررسی فالورهای اینستاگرام
اگر پیج اینستاگرام شما از نوع پیج کاری یا business account باشد و حساب کاربری شما به یک اکانت فیسبوک همگام سازی شده باشد. میتوانید با استفاده از قابلیت رایگان اینستاگرام تحت عنوان insight به اطلاعات جمعیتی فالورهای خود دسترسی پیدا کنید. برای اینکار کافیست از منوی باز شونده بالای سمت راست پیج اینستاگرام که به صورت سه خط نمایش داده میشود، گزینه insight را انتخاب کنید. در پنجره باز شده گزینهای تحت عنوانyour audience وجود دارد که از طریق آن میتوانید به اطلاعات مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. در آکادمی دیجیتال مارکتینگ بومران مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید.
از طریق این ویژگی علاوه بر اینکه تعداد کل فالورهای پیج خود را مشاهده میکنید اطلاعاتی در مورد اینکه در ۷ روز گذشته چه تعداد افراد شما را فالو کرده و چه تعداد آنفالو کرده اند را نیز دریافت خواهید کرد.
جالب است بدانید در ادامه این اطلاعات اطلاعاتی در مورد اینکه مخاطبان شما از چه منطقه جغرافیایی دنبال کننده شما هستند نیز ارائه میشود. در پایین صفحه و با عنوان Top location این اطلاعات ارائه شده است. در این قسمت اینستاگرام برای شما مشخص میکند که مخاطبان شما از کدام شهر و کدام کشور هستند. البته تنها ۵الویت اول نمایش داده میشود. ممکن است شما تعداد اندکی مخاطب نیز در جاهای دیگر داشته باشید، که در این بخش نمایش داده نمیشوند.
قابلیت جذاب دیگر این بخش ارئهی اطلاعات در مورد زمان آنلاین بودن مخاطبان است.ا این اطلاعات بیان میکند که فالورهای شما در روزهای هفته بیشتر در چه ساعتی آنلاین بوده اند. با استفاده از این دادهها زمان انتشار پستهای خود را به گونهای که بیشتر افراد آنلاین باشند.در سایت فریلنسری بومران میتوانید پروژه دریافت کنید.
آنالیز فالورهای رقبا
جالب است بدانید که میتوانید با استفاده از نرم افزار NapolenoCat's analytics به اطلاعات صفحات دیگر اینستاگرامی و آنالیز فالورها نیز دسترسی پیدا کنیم. البته این نرمافزار برای صفحاتی کار آمده است که به قابلیتinsight اینستاگرام دسترسی داشته باشند.
مهمترین مزیت آنالیز صفحه رقبا و آنالیز فالورها بررسی استراتژیهای آنهاست. به این ترتیب از تجربیات آنها برای استراتژیهای آینده خود بهره میبرید. برای مثال چه نوع محتوایی در پیج آنها بیشتر وجود دارد و این محتوا چه نتیجه ای را برای آنها دنبال داشته؟. آیا محتوایی که توسط آنها به اشتراک گذاشته شده با استقبال مخاطبان مواجه شده است؟ پاسخ به این سوالات میتواند استراتژیهای محتوایی شما را قوی تر کند.
این اطلاعات به شما کمک میکند که با که با استفاده از تجربیات دیگران اشتباهات آنها را تکرار نکنید.