نرمافزارهای CRM اطلاعات را از ایمیلها، تماسهای تلفنی و دیگر کانالها استخراج میکنند تا به شما در جذب بیشتر مشتریان و نگهداری مشتریان قبلی بیشتر کمک نماید. این نرمافزارها به شما مکانی برای سازماندهی گردش کارها و فرآیندهای تجاری ارائه میدهند.
خودکارسازی بازاریابی و فروش، مدیریت پروژه و اشخاص از موارد اولیه نرمافزارهای CRM هستند.
در عمل، یک نرمافزار CRM باید در مسیر کسب و کارتان عمل نماید. انواع مختلفی از نرمافزارهای CRM وجود دارند که بسیاری از آنها ممکن است مناسب کسب و کار شما نباشند. در مجموع هر نرمافزار CRM میتواند برای یک استراتژی کسب و کار مناسب باشد.
مزایای نرم افزار crm مایکروسافت
بهبود خدمات مشتریان
یک نرمافزار CRM اطلاعات تمامی اشخاص، مشتریان و سرنخهای تجاری را مدیریت میکند و برای تعامل با آنها یک پروفایل ایجاد میکند. با این کار شما میتوانید به آسانی به اطلاعات مهم مشتریانتان دسترسی داشته باشید تا بتوانید بهتر رفتار مشتریان (مانند خریدهای انجام شده و ارتباطات قبلی انجام شده از کانالهای مختلف مانند چت، ایمیل و غیره) را متوجه شوید.

افزایش فروش
بهبود فرآیندهای فروش، ایجاد pipeline های فروش، خودکارسازی وظایف و آنالیز دادههای فروش در نهایت منجر به نتیجه و افزایش فروش و تولید میگردد. یک نرم افزار CRM به شما اجازه میدهد که تمامی مشتریان خود را از کانالهای ارتباطی متفاوت مانند تماس تلفنی، چت و ایمیل در یک جا به صورت متمرکز در دسترس داشته باشید.
نگهداری بیشتر مشتریان
نگهداری مشتریان و نرخ از دست رفتن مشتریان، برای سنجش موفقیت یک شرکت بسیار حائز اهمیت است. از دست رفتن مشتری مانع جدی برای رشد یک کسب و کار محسوب میگردد. ابزارهای CRM مانند آنالیز تمایلات مشتری، سیستم تیکتینگ خودکار و پشتیبانی مشتریان و خودکار سازی خدمات مشتریان میتوانند به شدت در بهبود حفظ مشتریان کمک کنند.
آنالیز بهتر
ابزارهای تحلیلی نرم افزارهای CRM باعث میشوند اطلاعات شما موجود، قابل فهم و مرتبط با نیاز کسب و کارتان باشد. تمامی دادههای فروش، مالی و بازاریابی در نرم افزار CRM دارای معیارهای قابل مشاهده با قابلیت data warehousing و data mining میباشند که در نهایت منجر به جذب و نگهداری مشتری و مدیریت بهتر داده ها میگردد.
بهرهوری بیشتر
داشتن تمامی کارکردهای مهم روزانه در یک مکان باعث ایجاد گردش کارهای بهتر، همکاری آسانتر بین اعضای تیم و مدیریت بهتر پروژه میگردد. خودکارسازی وظایف باعث جلوگیری از انجام کارهای تکراری میشود و زمان بیشتری را برای شناخت بهتر وظایف در اختیارمان قرار میدهد.
اشتراک گذاری بهتر دانش
با استفاده از قابلیت پایگاه دانش در CRM، امکان ذخیرهسازی راه حل مشکلات بوجود آمده، مهیا میگردد و بدین ترتیب در صورت بروز مجدد، دیگر اعضای تیم میتوانند به پایگاه دانش رجوع کرده و در سریعترین زمان ممکن مشکل بوجود آمده را رفع کنند. در این صورت از اتلاف زمان جلوگیری شده و این امر منجر به بهبود کار تیمی میگردد.
منبع: