در این شبکه اجتماعی بیش از 800 میلیون کاربر فعال هستند. روزانه بیش از 60 میلیون عکس پست می شود و روزانه 1.6 میلیارد لایک توسط کاربران داده می شود.در ادامه در مورد تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ بیشتر شرح میدهیم. با آژانس بازاریابی دیجیتال آوید همراه باشید.
استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام
حساب کاربریهای و اکانت بیزنسی و کاری در اینستاگرام با فیس بوک تفاوت چندانی ندارد. در قسمت Insights می توانید آماری مانند نمایش داده های مربوط به تعامل و موارد دیگر را مشاهده کنید.
حتی می توانید اطلاعات دموگرافیکی پیروان خود از جمله اطلاعات مربوط به سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی و بیشترین ساعات فعالیت کاربران را نیز مشاهد کنید. همچنین می توانید اطلاعات ویژه ای در مورد پست هایی که در طول هفته منتشر کردید دریافت کنید که این اطلاعات به شما نشان می دهد تعداد بازدیدهای شما چقدر بوده و بهترین پست شما کدام بوده است.
قرار دادن عکس محصولات برای تبلیغ
اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست.با انتشار محصولات و کالاهای خود در اینستاگرام بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید.
شما می توانید با انتشار عکس محصولات خود با یک روش ساده تبلیغ کنید و سعی کنید در این زمینه خلاق باشید.
انتشار استوری
از دیگر تبلیغ های اینستاگرام مارکتینگ استفاده از استوری میباشد.استوری ها در تبلیغ نقش بسیار مهم و کاربردی دارند و نیاز نیست که همیشه مانند پست ها کیفیت خوبی داشته باشند. شما از عکس و ویدویهای کوتاه میتوانید استفاده کنید و با استفاده از لایو با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید.
برای ایجاد تصاویر و فیلم های جذاب برای استوریهای خود می توانید از ابزارهایی مانند استفاده کنید. استفاده از بومرنگ نیز تصاویر شما را مانند گیف نمایش میدهد.Canva و InVideo.فیلترهای صورت ، استیکرهای مختلف و یا ایجاد تصاویر جذاب و فان نیز از دیگر تکنیک های انتشار استوری اینستاگرام میباشد.
همکاری با اینفلوئسرها
اگر می خواهید در اینستاگرام فالورهای زیادی جذب کنید، سریعترین راه برای این کار همکاری با اینفلوئنسر هایی است که قبلاً مخاطبان زیادی را مجذوب خود کردند که کاربران آنها قبلا به آنها اعتماد کردند و از محصولات و خدماتشان استفاده کردند.
اولین قدم این است که سعی کنید چند اینفلوئنسر را که دارای محصول یا خدمات مشابه شما هستند شناسایی کنید و برای معرفی محصولاتتان با آنها همکاری کنید.همچنین میتوانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ آوید نیز بهره مند شوید.
استفاده از هشتگ مناسب
اگر به دنبال ایجاد تعامل فوری توسط اینستاگرام مارکتینگ هستید استفاده از هشتگ ها راهی عالی برای بدست آوردن تعامل ها هستند.
با این روش دنبال کنندگان می توانند در همه پست های مربوط به نام تجاریتان، شما را جستجو کنند.همچنین استفاده از هشتک به شما این امکان را می دهد به راحتی تصاویری را جستجو کنید که ممکن است بخواهید در صفحه خود منتشر کنید.
هر بار که شخصی عکسی را با استفاده از هشتک برند شما پست می کند برند شما را در معرض دنبال کنندگان خود قرار می دهد.اگر قبلاً شعار یا عبارت تجاری مشهوری دارید ، هشتگ تجاری خود را بسازید.
انتشار پست در زمان های مناسب
ارسال بیش از حد پست در اینستاگرام باعث میشود تا کاربران شما پیج شما را آنفالو کنند.پست های شما باید به صورت برنامه ریزی شده انتشار پیدا کنند تا دنبال کنندگان با اشتیاق منتظر پست های شما باشند.
یکی از بهترین روش ها این است که فقط در روزها و ساعت هایی که دنبال کنندگان شما آنلاین هستند پست بگذارید. به طور مثال ساعت ۸ تا ۹ صبح که مردم در مسیر رفتن به محل کارشان هستند میتواند زمان مناسبی برای انتشار پست باشد.در قسمت Insights میتوانید فعالیت فالورهای خود را مشاهده کنید که این مورد نسبت به نوع کسب و کار شما میتوانید متفاوت باشد.
برسی رفتار کاربران
شما نمی توانید عملکرد اینستاگرام خود را بهبود بخشید و آن را بهینه کنید مگر اینکه بدانید صفحه و پست های شما عملکرد خوبی یا عملکرد ضعیفی دارند و آیا برای مخاطبان به اندازه کافی جذاب و کاربردی هستند یا نه.
با پیگیری میزان رشد دنبال کنندگان خود شروع کنید تا بتوانید نوع محتوای ارسال (یا دفعات ارسال) را بازبینی کنید و تحلیل کنید.
برای مشاوره رایگان آنلاین مارکتینگ با ما تماس حاصل فرمایید.