تولید محتوا به عنوان یکی از راه های بسیار مهم جهت جذب مخاطبان و مشتریان در فضای وب شناخته شده است. امروزه اگر کسب و کاری خواسته باشد در فضای وب شناخته شود و با بازدیدکنندگان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند باید به تولید محتوای مناسب و با کیفیت دقت کند.
ایجاد محتوای با کیفیت برای کسب و کار به دو دلیل بسیار مهم است:
- جذب مخاطب و مشتری : محتوای با کیفیت میتواند نیازها و مشکلات مخاطبان را حل کرده و به آن ها کمک کند تا راهکار مناسب را برای مشکلات خود پیدا کنند. در نتیجه مخاطبان به سمت کسب و کار شما جذب میشوند و احتمال خرید محصولات یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما بیشتر شود.
- بهبود سئو یا رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو : محتوای با کیفیت باعث بهبود رتبه بندی صفحات وب کسب و کار شما در موتور های جستجو میشود. میتوان با جدیت تمام تولید محتوا را به عنوان یکی از راه های مهم بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو دانست.
با توجه به الگوریتم های موتورهای جستجوی امروزی, کیفیت محتوا از اولویت های اصلی برای بهبود رتبه بندی در سایت ها است. در الگوریتم جدید موتور جستجوی گوگل به نام RankBrain به محتوا و کیفیت آن بسیار توجه شده و هوش مصنوعی در زمینه بررسی کیفیت محتوا و جایگاه آن نقش مهمی ایفا میکند.