مهمترین نکته برای بهبود رتبه سایت در گوگل استفاده از محتوای یونیک
بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل در طول سال ها، شاید تکنیک های سئو تکنیکال به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک کرده است. اما با توجه به بهبود الگوریتم MUM و الگوریتم EAT می توان گفت که حساسیت گوگل روی محتوای یونیک چندین برابر شده است و به این موضوع اهمیت زیادی می دهد. یکی از بزرگترین مشکلات سئوکاران بی تجربه استفاده از تایپیست به عنوان تولید کننده محتوا است. این عزیزان ایده های مناسبی در مورد سئو داخلی و محتوای سئو شده ندارند که در این صورت نمی توانند کارایی مناسبی را ثبت کنند.
یک محتوای یونیک و با کیفیت باید چراغ مطالعه سبز داشته باشد. در غیر این صورت، گوگل محتوای منحصر به فرد شما را در جایگاه پایینی قرار می دهد. از سوی دیگر، باید توجه داشته باشید که گوگل نه تنها محتوای دست اول را از نظر موتور جستجو بررسی می کند، بلکه ابتدا نظرات برخی از خوانندگان را بررسی می کند. اگر محتوای شما نرخ پرش بالایی دارد. این می تواند آن را در موقعیت های پایین تر نگه دارد.
نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که محتوای یونیک با محتوای بازنویسی شده بسیار متفاوت است. گاهی برخی از افراد مطالبی را به زبان دیگری بیان می کنند و تصور می کنند با تغییر افعال، مطلب جدیدی را ثبت کرده اند. اگر صحت ندارد. از طرف دیگر، باید به این نکته توجه کنید که مفاهیم اصلی محتوای شما در کنار روح محتوای شما حفظ می شود. یک محتوای منحصر به فرد باید توجه مخاطبان شما را جلب کند.
در نهایت به این نکته توجه کنید که از نظر گوگل محتوای باکیفیت محتوایی است که کوتاه و مفید باشد. حتی اگر قرار است از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید و مفهوم را منتقل کنید، باید به تراکم آن و از طرف دیگر به عنوان محتوا توجه کنید.
به نتایج سرچ کنسول خود برای به روز رسانی محتوا توجه کنید
همانطور که می دانید گوگل الگوریتم های خود را بر اساس مفهوم محتوا به روز کرده است. برای مثال وقتی موضوع خاصی را در حوزه بازارهای مالی جستجو می کنید، علاوه بر کلمه، معنای آن کلمه را نیز جستجو می کند. در این صورت ممکن است برخی از سایت هایی که به شما معرفی می شوند حاوی محتوای مورد نظر شما نباشند و از آن سایت خارج شوید. در این مرحله، باید بررسی کنید که صفحه روی چه کلماتی تأثیر گذاشته و کلیک کرده است. اگر این کلمات در محتوای شما وجود دارد، سعی کنید آن را تقویت کنید. اگر این عبارات در صفحه شما وجود ندارد، باید آن را به روز کنید و با تعریف یک هد جداگانه، مفاهیم آن را تقویت کنید.
نکته بعدی که هنگام به روز رسانی مطالب خود باید به آن توجه کنید بحث تغییرات پیرامون موضوع اصلی مقاله شما است. به عنوان مثال شما مقاله ای در مورد میوه نوشته اید و قیمت آن 30 هزار تومان در هر کیلوگرم است. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم میوه 70 هزار تومان است. شما باید اجزای اصلی این مقاله را اصلاح کنید و همچنین از نتایج سرچ کنسول خود برای این صفحه برای ایجاد یک محتوای برتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که به روز رسانی محتوا برای گوگل بسیار مهم است. اما اگر به روز رسانی شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد، کار شما تاثیر کمی خواهد داشت یا در واقع بی تاثیر خواهد بود.
نکته بعدی که هنگام به روز رسانی محتوا باید به آن توجه کنید، مناسب بودن نرخ به روز رسانی شما است. به عنوان مثال، اگر مقاله شما بین 3000 کلمه است، به روز رسانی جدید شما باید بین 400 تا 700 کلمه باشد. از طرفی بهتر است که به روز رسانی محتوای شما در کل مقاله نیز استفاده شود. اضافه کردن 2 یا 3 پاراگراف در انتهای مقاله گزینه چندان جذابی نیست. زیرا حتی تغییر ساختار کلی یک مقاله در به روز رسانی های شما می تواند به بهبود ارزش آن کمک کند. و بهترین زمان برای به روز رسانی مقاله 1 تا 5 ماه است.