1- سوال: آیا صورتحساب ها باید به صورت روزانه ارسال شوند؟
پاسخ: بله از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ صورتحساب های فروش باید در سامانه مودیان سپیدار به صورت روزانه ارسال شوند
۲- سوال: چند روش برای ارسال صورتحساب ها به سامانه مودیان وجود دارد؟
پاسخ: در حال حاضر فقط یک روش و از طریق وب سرویس باید ارسال شود
۳- سوال: به چند روش میتوان صورتحساب ها را به وب سرویس ارسال کرد؟
پاسخ: به ۲ روش مستقیم و توسط شرکت های معتمد میتوان صورتحساب های فروش را ارسال کرد
۴- سوال: کدام شرکت ها, شرکت های معتمد سامانه مودیان است؟
پاسخ: در حال حاضر ۳ شرکت معتمد توسط سامانه مودیان مالیاتی معرفی شده است
- شرکت معتمد سام
- شرکت معتمد کیسان
- شرکت معتمد تیس
۵- سوال: چگونه میتوانیم روش ارسال صورتحساب خود را تعیین کنیم؟
پاسخ: در زمان ثبتنام باید مشخص کنید با چه روشی صورتحساب خود را به سامانه مودیان ارسال میکنید ( به صورت مستقیم با توسط شرکت های معتمد )
۶- سوال: آیا وب سرویس باید به صورت مجزا خریداری شود؟
پاسخ: بله باید برای استفاده از وب سرویس سامانه مودیان مالیاتی سپیدار, باید ماژول سامانه مودیان را خریداری کرد. برای اطلاع از قیمت کلیک کنید
۷- سوال: آیا در قسمت تنظیمات گام اول, در هر فیلد گزینه ها اطلاعات پیش فرض هستند؟
پاسخ: خیر تمامی اطلاعات اعم از نام کاربری, رمز عبور و سایر اطلاعات به تفکیک هر مودی متغییر بوده و مودی باید اطلاعات خود را وارد کند
۸- سوال: آدرس وب سرویس را چگونه پیدا کنم؟
پاسح: اگر روش مستقیم را انتخاب کردید این آدرس در نرم افزار وجود دارد و اگر روش شرکت معتمد سام را انتخاب کرده اید تمامی اطلاعات در اختیار شما قرار داده میشود.
۹- سوال: برای ارسال صورتحساب به صورت روزانه به سامانه مودیان باید برای هر بار ارسال, تنظیمات را از اول انجام داد؟
پاسخ: خیر تنظیمات فقط برای یکبار باید انجام شود
۱۰- سوال: آیا نیاز هست فایل معاملات فصلی را وارد کرد؟
پاسخ: بله در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز فراهم نشده و باید مانند سابق معاملات فصلی را وارد کرد
۱۱- سوال: برای ثبت صورتحساب به چه اطلاعاتی نیاز است؟
پاسح: برای خریداران حقیقی کد ملی + کد پستی و برای خریداران حقوقی شناسه ملی و کد اقتصادی مورد نیاز است
۱۲- سوال: آیا امکان اتصال دشت به سامانه مودیان امکان پذیر است؟
پاسخ: خیر در حال حاضر این امکان وجود ندارد
۱۳- سوال: آیا با وجود یکسان بودن شناسه ملی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی, باید جداگانه وارد شود؟
پاسخ: بله در صورت یکسان بودن شناسه ملی و کد اقتصادی باید هر دو وارد شوند
۱۴- سوال: آیا امکان اصلاح فاکتور پس از ارسال به سامانه مودیان وجود دارد؟
پاسخ: خیر در حال حاضر این امکان وحود ندارد اما این قابلیت به زودی افزوده میشود