برای شروع بهتر است ابتدا استراتژی دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و با موارد اولیه و پایه شروع کنید که شاید برای خیلی ها زیاد اهمیت نداشته باشد.توجه داشته باشید که بعید به نظر می رسد این موارد تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت داشته باشند. آنها فقط اصول اولیه ای هستند که هر صاحب وب سایت باید آنها را مدنظر داشته باشد. با آژانس بازاریابی دیجیتال آوید همراه باشید.
نصب افزونه یواست در وردپرس
افرونه یواست یک افزونه رایگان برای وردپرس و چند CMS دیگر است که برای ایجاد نقشه های سایت ، بهینه سازی برچسب های متا و موارد دیگر مفید و کاربردی است.اگر وب سایت شما ورد پرس نیست در گوگل جستجو کنید که چه افزونی برای سایت شما مناسب است.
ساختن سایت مپ
نقشه سایت یا سایت مپ به موتورهای جستجو کمک میکند تا بدانند که محتوای سایت خود را از کجا پیدا کنند تا خزنده های گوگل بتوانند به راحتی صفحات شما شناسایی و ایندکس کنند.برای ساختن سایت مپ نیز به راحتی میتوانید به این آدرس yourdomain.com/sitemap.xml مراجعه کنید.
ساختن robots.txt
Robots.txt یک فایل متنی ساده است که به خزنده های گوگل می گوید که در سایت شما کجا می توانند و یا نمی توانند بروند.
داشتن یک پرونده robots.txt همیشه روش خوبی است حتی میتوانید از خزیدن صفحات یا بخشهایی از سایت خود توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید به عنوان مثال اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید ممکن است نخواهید که خزندها صفحه سبد خرید شما را شناسایی کند توسط این فایل میتوانید از ایندکس شدن آنها جلوگیری کنید.
با مراجعه به yourdomain.com/robots.txt می توانید بررسی کنید که آیا فایل robots.txt را دارید یا خیر. در پیکیج دیجیتال مارکتینگ آوید از این مزایا بهره مند میشوید.
نصب گوگل آنالتیکس
گوگل آنالتیکس یک ابزار رایگان گوگل است که به شما این امکان را می دهد که ببینید چند نفر از سایت شما بازدید می کنند و چگونه با آن تعامل دارند. برای نصب آن کد پیگیری ارائه شده را در وب سایت خود ثبت و پیست کنید.
نصب گوگل سرچ کنسول
سرچ کنسول گوگل این امکان را به شما می دهد تا عملکرد سایت را ردیابی کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی و صفحات شما بیشتر رتبه بندی و بازدید داشته است. همچنین این امر شما را در جریان قرار میدهد تا بتوانید برای بهبود رتبه سایت خود برنامه ریزی کنید.
تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های سئوی سایت شما است. اگر نمی دانید مردم چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند، چگونه می توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و نیاز کاربران را رفع کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟ اما چگونه میتوانید کلمات کلیدی مناسب حوزه کاری را پیدا کنید؟
کلمه کلیدی اصلی برای هدف قرار دادن
برای انجام این کار میتوانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. می توانید کلمات کلیدی را با استفاده از Google Keyword Planner یا Ahrefs ’Keywords Explorer پیدا کنید. یک کلمه کلیدی تایپ کنید و در نتایج میتوانید سایر کلمات کلیدی مشابه را مشاهده کنید.
بررسی هدف کاربران از جستجو
هدف کاربران از جستجو در گوگل رسیدن به پاسخ سوالاتشان است.اگر سایت شما کلمات کلیدی مناسب با سرچ کاربران را نداشته باشد شانس دیدن شدن را از دست میدهد.برای ارزیابی هدف جستجو، محتوای سایت های چند صفحه اول گوگل را بررسی کنید. برای مشاوره رایگان آنلاین مارکتینگ با ما تماس بگیرید.