شما میتوانید از گوگل آنالیتیکس برای بررسی کارایی وبسایت و پلتفرمهای اجتماعی استفاده کنید.
پسازاینکه حساب کاربری خودتان را در آنالیتیکس ایجاد کردید و برای آن property های مختلف در نظر گرفتید. وقت آن رسیده تا برای هر ویژگی، نما (view) های مختلف ایجاد کنید.
ایجاد نماهای مختلف به شما کمک میکند تا اطلاعات بهدستآمده از آنالیتیکس را به بهترین شکل طبقهبندی کنید. با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.
ایجاد view های مختلف برای property
برای اینکه view های مختلف موجود برای یک property را مشاهده کنید، به سربرگ admin بروید
. سپس در زیر قسمت view گزینهی view setting را انتخاب کنید.
برای هر property بهصورت پیشفرض یک view تحت عنوان All website data وجود دارد. در این بخش تمام اطلاعات جمعآوریشده از وبسایت شما بدون هیچ تغییر یا فیلتر قرار دادهشده است.
شما میتوانید بهسادگی نام دیگری برای این view انتخاب کنید. کافی است در محل view name نام مدنظر خود را تایپ کنید و درنهایت دکمه save را بزنید.
master view
منظور از master view ایجاد نمای جدید برای همهی گزارشها و تجزیهوتحلیلهای شما است. شما میتوانید با ایجاد نمای مختلف اهداف خود را بهصورت جداگانه بررسی کنید.
برای ایجاد این نمای جدید میتوانید test view ای را که قبلاً ایجاد کردهاید، کپی کنید.
برای این کار بر روی گزینه copy view که در سمت چپ بالای صفحهی view setting وجود دارد، کلیک کنید.
سپس نام موردنظر خود را تایپ کرده و بر روی گزینهی copy view کلیک کنید.
با مراجعه به گزینه view menu میتوانید نمای جدید ایجادشده را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که با کپی کردن یک view تمام فیلترهای آن به نمای جدید منتقل میشود.
اکنون میتوانید برای این view جدید فیلترهای مختلفی را انتخاب کنید.در سایت فریلنسری دورکار نیزمیتوانید عضو شوید.
فیلتر برای از بین بردن ترافیک داخلی
از طریق این تنظیمات، میتوانید اطلاعات مربوط به ترافیک ایجادشده توسط اعضای شرکت خودتان را حذف کنید. بهاینترتیب اطلاعات بدست آمده تنها مربوط به مشتریان شما است.
برای فعالسازی این تنظیمات مراحل زیر را طی کنید:
- در ستون سمت راست زیر view بر روی دکمهی کشویی، view موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر اولین بار است که از این تنظیمات استفاده میکنید، بهتر است test view را انتخاب کنید.
- بر روی گزینهی filter کلیک کنید.
- سپس بر روی دکمهی add filter کلیک کنید و نام مناسبی برای فیلتر خود انتخاب کنید.
آنالیتیکس دو نوع فیلتر تحت عنوان “Predefined” و "Custom" به شما معرفی میکند.
فیلترهای “Predefined” قالبهای از پیش آمادهای هستند که فیلترهای پرکاربردتر را شامل میشوند.
با انتخاب فیلترهای custom میتوانید بر اساس نیاز کسبوکارتان فیلتر جدیدی ایجاد کنید.
- با توجه به توضیحات بالا در گزینه filter type نوع فیلتر موردنظر خودتان را انتخاب کنید.
- گزینهی exclude را انتخاب کنید.
- سپس بر روی Select source or destination کلیک کنید.
- گزینهی “traffic from the IP addresses.” را انتخاب کنید.
- بر روی “Select expression کلیک و گزینهی “that are equal to.” را انتخاب کنید.
سپس IP آدرس مربوط به وبسایتی موردنظرتان را در مکان مشخصشده تایپ کنید. اگر IP خود را نمیدانید، با جستجوی عبارت “what is my ip” در گوگل بهسادگی به آن دسترسی پیدا کنید.
درنهایت در انتهای صفحه بر روی گزینهی save کلیک کنید.
مشاهدهی گزارش پس از به کاربردن این فیلتر
اکنون فیلتری که ایجاد کردهاید در لیست فیلترها قابلمشاهده است. برای مشاهدهی گزارش این فیلتر به سربرگ reporting بروید. سپس در سمت چپ “Real-Time را انتخاب کنید و بر روی over view کلیک کنید.
در این گزارش میتوانید زمان واقعی ترافیک وبسایت خود را مشاهده کنید. درواقع ترافیک مربوط به افرادی که از شبکهی داخلی شما استفاده میکنند از این گزارش حذفشده است.
اگر کارایی این فیلتر مورد تایید شما است، آن را بر روی view موردنظر خود اعمال کنید.
برای این کار در سربرگ admin بر روی منوی کشویی view کلیک کنید. درنهایت view موردنظر خود را انتخاب کنید.
سپس بر روی گزینهی filter کلیک کنید و add filter را انتخاب کنید.
اکنون گزینهی “Apply existing Filter”را تیک بزنید. از لیست زیر این گزینه میتوانید فیلترهایی که قبلاً استفاده کردهاید را مشاهده و انتخاب کنید.
پس از انتخاب فیلترهای موردنظر خود بر روی گزینهی save کلیک کنید.برای اطلاع از سایر اطلاعات این حوزه و لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ با ما تماس حاصل نماید.