یکی از مهمترین قسمت های بهینه سازی سئوی داخلی است. این بخش نیز دارای قسمت های مهمی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
url های کوتاه
طبق مطالعات اخیر روی بیش از دو میلیون URL ، آنهایی که دارای URL کوتاه تر هستند رتبه بهتری دارند.
URL ها باید طوری باشند که کاربر هنگام کلیک کردن روی صفحه بتواید محتوای صفحه را مشاهده کند ساده ترین راه برای انجام این کار این است که کلمه کلیدی هدف خود را در عنوان URL قرار دهید.
کلمه کلیدی تگ تایتل و دیسکریپشن
کلمه کلیدی هدف خود در برچسب عنوان و توضیحات متای خود اضافه کنید. این روش خوبی است اما نیازی نیست تار در این کار اغراق کنید.طبق تحقیق بر روی ۲ میلیون کلمه کلیدی اکثر صفحات رتبه بندی شده در صفحه اول گوگل دارای کلمه کلیدی منطبق در برچسب عنوان یا تگ تایتل خود نیستند.
و این مورد در مورد توضیحات دیسکریپشن هم صدق میکند. هدف اصلی شما نباید این باشد که فقط کلمات کلیدی را در چنین جاهایی قرار دهد. درعوض تلاش کنید تا عنوان و توصیف زیبا بنویسد که CTR را افزایش داده و بازدید بیشتری را برای وب سایت ایجاد کنید.که آژانس بازاریابی دیجیتال آوید به آنها اشاره نموده است.
عنوان h1
استفاده از هر تعداد تگ تایتل یا برچسب H1 در صفحات خود اشکالی ندارد. این به این دلیل است که H1 ها معمولاً به عنوان دسته بندی عنوان صفحه مورد استفاده قرار می گیرند و یک صفحه فقط می تواند یک عنوان داشته باشد. اما در مورد کلمات کلیدی چطور است؟
دو دلیل مهم وجود دارد که کلمه کلیدی شما را در اینجا بگنجانید:
اول اینکه قراردادن کلمه کلیدی درعنوان به شماکمک میکند تاکاربر به سمت صفحه مدنظرش هدایت شود و این موضوع مشخص میکند می کند که محتوای شما با موضوعی که ب قبل از ورود به صفحه در گوگل سرچ شد تطابق دارد.
دوم اینکه افراد معمولا با توجه به کلمه کلیدی که در عنوان قرار داده شده و در نتایج نشان داده شده وارد سایت میشوند.
لینک سازی داخلی
صفحاتی که دارای لینک خارجی به سایتهای با پیج آتوریتی بالا دارند شانس رتبه بندی خود را افزایش میدهد.
بنابراین قرار دادن لینک خارجی مرتبط و با کیفیت را فراموش نکنید. لینک سازی داخلی نیز به صفحات سایت با کلمات کلیدی از دیگر نکات میباشد.برای مشاوره رایگان آنلاین مارکتینگ با ما تماس حاصل فرماید.
نامگذاری عکس ها
اکثر صفحات دارای رتبه برتر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در عکسهای سایت خود قرار نداده اند. بنابراین شایدتصور کنید قرار دادن نام تصویر alt زیاد اهمیت ندارد اما چنین نیست. نام تصویر برای آن نوشته میشود تا اگر زمانی عکسها لود و یا بارگزاری نشدند کاربران بدانند که محتوای آن عکس چیست. حتما کلمه کلیدی خود را در نام عکسها قرار دهید زیرا قرار دادن نام Alt عکسها برای رتبه بندی در تصاویر گوگل مفید است.
قرار دادن اسکیما و ریچ اسنیپت
Rich Snippets (ریچ اسنیپت) مجموع ه ایی از کدها هستند که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانهگذاری شده وب سایت ها مورد استفاده قرار میگیرند.
اسکیما نیز به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند . می تواند به طرز چشمگیری بر نحوه نمایش صفحه شما در SERP تأثیر بگذارد و همچنین نرخ کلیک را افزایش داده و بازدید بیشتری را به وب سایت شما وارد کند
همچنین از پکیج دیجیتال مارکتینگ آوید نیز میتوانید برای سئو سایت خود بهره مند شوید.
به موارد جالبی اشاره کردید، یک مورد که بنده در برخی از پروژه ها به مشکل بر میخورم آن است که چگونه به طرز صحیحی به سایت هایی که اعتبار دامنه بالایی دارند لینک بدهیم که این لینک هم موثر باشد و هم طبیعی. مثلا در سایتی که پک های آماده میفروشد، مانند سایت حلواچی halvachisweets.com که بیشتر تمرکزش بر فروش دسرهای اصیل ایرانی است چه سایتی را انتخاب کنبم که نه رقیب واقعی ما باشد و هم اعتبار دامنه بالایی داشته باشد؟