Neil Druckmann منتظر تولد بچه اولش بود. مثل خیلی از پدر و مادرها، او لیستی از نامها درست کرده بود که یکی از آنها بیشتر چشمش را گرفت: Ellie! اما به جای اینکه او این اسم را برای دختر واقعیش انتخاب کند، آن اسم را روی یک شخصیت خیالی گذاشت. احتمالاً او نمیدانست که الی قرار است یکی از مشهورترین کاراکترهای بازیهای ویدئویی در تاریخ پلیاستیشن شود. با ما همراه باشید تا با هم به پشت صحنه طراحی کاراکتر Ellie در بازی The Last of Us سری بزنیم!
حضور Ellie در کنار Joel در بازی لست آف آس!
اولین بار در سال 2013، Ellie سروکلهاش در بازی The Last of Us در کنار جوئل پیدا شد و این دو در فضایی پساآخرالزمانی در امریکا، نه تنها با دنیایی مملو از زامبیها، بلکه با ترومای شخصی خودشان هم دستوپنجه نرم میکردند. حس حیرت و کنجکاوی الی شخصیت Joel را پررنگتر میکرد؛ مرد خستهای که با وجود بار مسئولیت الی روی دوشش، صرفاً روی نجات تمرکز کرده بود. اما ایده اصلی طراحی این دو شخصیت چه زمانی شکل گرفت؟
شکلگیری ایده اولیه شخصیت الی در بازی د لست آف آس برمیگردد به مسابقهای که دراکمن در دوران دانشجوییاش در آن شرکت کرد!
ایده شخصیتهای اصلی بازی The Last of Us چگونه شکل گرفت؟
Druckmann که در سال 2004 مشغول تحصیل در دانشگاه Carnegie Mellon بود، اولین بار شخصیت الی را برای مسابقهای با حضور فیلمساز مشهور، جورج رومرو طراحی کرد. Romero قرار بود با برنده این مسابقه به مدت یک ترم کار کند تا به یاد “Night of the Living Dead”، فیلمش در سال 1968، یک بازی ویدئویی هم بسازد. دراکمن در این مسابقه برنده نشد. اما تمها و شخصیتهای اصلی که طراحی کرده بود، در ذهنش به یادگار ماندند.
دراکمن میگوید:
من یک افسر پلیس طراحی کردم که از دختری محافظت میکرد. دختر پدرش را از دست داده بود و پلیس دخترش را.
دراکمن از ICO عنوان پلیاستیشن 2001 ایده گرفته بود که در آن پسر جوانی، دختری اسیر را نجات داده و همراهی میکرد. علاوه بر آن، او این ایده را با عناصر کمیک بوک Sin City با عنوان The Yellow Bastard در هم آمیخته بود.
بعد از مدتها، دارکمن مجدداً به همراه بروس سریلی به سراغ کاراکترهایش رفت و آن دو با هم الی و جوئل بازی د لست آف آس را خلق کردند!
بازگشت به کاراکترهای دنیای پساآخرزمانی برای خلق جوئل و الی در The Last of Us
وقتی که دراکمن در ناتیداگ شروع به کار کرد، به ایده کاراکترهای دنیای پساآخرزمانیاش برگشت، یک پدر و یک دختر، اما نه برای یک بازی ویدئویی! علاقه او به کمیک بوک او را به سمت نگارش و تصویرگری یک رمان مصور کشاند. اما متأسفانه ایدهاش به موفقیت نرسید. پس، او برای بار دوم این دو کاراکتر را رها کرد تا اینکه Uncharted 2 به پایان رسید.
پس از پایان ساخت Uncharted 2، دراکمن و بروس سریلی، کارشان را با طراحی اولیه The Last of Us شروع کردند و ایده اولیه دراکمن را تغییر زیادی دادند: جوئل دیگر پلیس نبود و دختر جوان هم در کشمکش از دست دادن پدرش نبود، بلکه او تقریباً همه چیزش را از دست داده بود!
هسته اولیه شخصیت Ellie چطور شکل گرفت؟
شخصیت دختر داستان که ابتدا Lily نام داشت، دختری سرسخت و یکدنده چهارده ساله، هسته اصلی The Last of Us و همراه و همسفر همیشگی جوئل بود. ایده عشق یک پدر به فرزندش برای دراکمن جذاب بود که قطعاً از تجربه خودش در نقش یک پدر نشأت میگرفت. همین باعث شد که به دل کاراکتری بزند که همه چیزش را فدای فرزندش میکند. عشق یک پدر به فرزندش، درست همان چیزی که در سراسر دنیا مصداق دارد!
رابطه جوئل و الی در بازی The Last of Us همان عشق پدر فرزندی است که زبان بینالمللی همه پدران در جهان است!
کانسپت آرتیستی که به ایده اولیه کاراکتر الی جان داد!
Druckmann با یک کانسپت آرتیست ارشد به نام Hyoung Take Nam روی طراحی اصلی شخصیت الی کار کرد. Hyoung طرحهای متفاوتی از شکل و شمایل الی زد اما زیباترین طراحی او، الی با کفشهای Converse و تیشرت درخت نخلش بود. طراحی الی با این ظاهر، حس بچگی و خامی را منتقل میکرد؛ بچگی و معصومیت در دنیایی که نظم و ترتیب جای خودش را به بیرحمی بیپایانی داده بود.
تصمیم درباره سن الی هم ملاحظات خاص خودش را داشت! اگر الی خیلی بزرگ بود، ممکن بود این تعبیر پیش بیاید که رابطه عاشقانهای بین او و جوئل در جریان است. از سوی دیگر، اگر Ellie خیلی کمسن و سال بود، باور اینکه بتواند در دنیایی پساآخرالزمانی و خشن دوام بیاورد، کمی سخت بود. پس، پیدا کردن سن مناسب برای این شخصیت هم اهمیت زیادی داشت. در نهایت، کاراکتر الی با همه این ملاحظات و به لطف شخصیت خوشبین، شوخطبع و پرحرفش، توانست همراه خوبی برای Joel باشد و کمک کند شخصیت او هم پررنگتر شود.
با وجود تنشهای Ellie و Joel در ابتدای بازی، کم کم رابطه عاطفی پدر فرزندی میان آنها شکل گرفت!
چطور الی و جوئل در بازی The Last of Us با هم کنار آمدند؟
رابطه Ellie و Joel در دقایق ابتدایی بازی خیلی تنشزاست. چرا که هردو میترسند با دیگری صحبت کرده و او را به حریم شخصی خود راه دهند. البته که چنین رفتاری برای کسی که دچار تروما شده طبیعی است. اما همانطور که بازی پیش میرود، در قلب داستان The Last of Us، یک ارتباط عاطفی تدریجی بین این دو شخصیت شکل میگیرد.
صداپیشه Ashley Johnson هم روح جدیدی به الی دمید!
و اما برویم سراغ پشت صحنه صداگذاری بازی! حتماً طراحی شخصیت Stray را به خاطر دارید! برای طراحی شخصیت الی هم از صداپیشه این شخصیت و تکنولوژی موشن کپچر کمک گرفتهاند. یعنی به صداپیشه بازی در حال گفتن دیالوگهای بازی، سنسورهای وصل شده بودند که همه حرکات او از حالات چهره گرفته تا بدنش را ضبط کرده و بازی بر این اساس ساخته شده. همچنین، اشلی جانسون، صداپیشه الی، آنقدر خلاقیت داشته که حتی دیالوگهایی هم به بازی اضافه کرده. دراکمن هم در گفتههایش او را بسیار تحسین کرده و گفته که بسیاری از سکانسها را بر اساس شخصیت و شوخ طبعی او نوشتهاند. حتی رویای فضانورد شدن الی و ناامنیها و رفتارهای عجیب و غریب او هم از اشلی ایده گرفته شده، هرچند که الی از اشلی برونگراتر است.
اشلی جانسون صدا پیشه کاراکتر الی، هم در شکلگیری شخصیت الی کمک بزرگی کرد و هم نقش مادر الی را در سریال لست آف آس به خوبی ایفا کرد!
اشلی جانسون در نقش مادر الی در سریال The Last of Us!
جالب اینجاست که اشلی جانسون در سریال The Last of Us نقش مادر کاراکتر الی را ایفا کرد. با وجود اینکه طرفداران بازی لست آف آس از انتخاب بازیگر نقش Ellie گلایه داشتند! اما چهره بلا رمزی شباهتهایی به اشلی جانسون دارد که خب احتمالاً منطق پشت انتخاب اوست!
تنها یک تیم حرفهای از پس طراحی شخصیت الی برمیآمد!
مسلماً، با وجود یک تیم حرفهای و این همه زمان، انرژی و تکنولوژی، اگر شخصیت Ellie یکی از مشهورترین کاراکترهای زن در بازیهای ویدئویی نمیشد، جای تعجب داشت!
شما طراحی کدام شخصیت را در بازیهای ویدئویی دوست دارید؟
منبع: پلیپاد تیوی