ریتارگتینگ (Retargeting) راهی برای فشار بیشتر به کاربرانتان است تا نرخ بازگشت سرمایهتان را افزایش دهید.
اگر کسی وبسایت شما را بدون خرید یا استفاده از خدماتتان ترک کند، یعنی ضرر کردهاید! ممکن است بگویید کاربران سایتمان به صورت اورگانیک آمدهاند! در این صورت هم زمان و منابعی را که برای سئو سایتتان مصرف میکنید را، از دست میدهید. با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.
ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد، یکی از انواع تبلیغات آنلاین است. با تبلیغات به شما کمک میکند کاربرانی که از سایت شما بازدید کردهاند را مجدداً مورد هدف قرار دهید.
از این طریق برند شما در مقابل چشمان کاربران پیشین شما خواهد بود.اینگونه کاربرانی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را برای شما دارند، به مشتریان دائمی شما تبدیل میشوند.
کاربردها
البته ریتارگتینگ برای موارد دیگری هم کاربرد دارد:
- بیشفروشی (Up-sell) و فروش جانبی (Cross-sell) به مشتری
- تبدیل مشتریان به مشتریان دائمی
- دسترسی به مشتریانی که به ایمیلها پاسخ نمیدهند
- در خاطر نگه داشتن نام تجاری و برند شما از طریق تبلیغات
- دسترسی به سایر دستگاههایی که مشتریانتان از آنها استفاده میکنند
در سایت فریلنسری دورکار بومران تبلیغات اینترنتی نیز انجام میشود.
ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ
بازاریابی مجدد(Remarketing) یک استراتژی با هدف جذب مجدد مشتریان از طریق بازاریابی ایمیلی، شبکههای اجتماعی و فعالیتهای آفلاین است.
در واقع ریتارگتینگ یک "تاکتیک" برای ریمارکتینگ است و معمولاً روی تبلیغات نمایش داده میشود.
عملکرد تبلیغات ریتارگتینگ
جمع آوری اطلاعات با ریتارگتینگ پیکسل
هر پلتفرمی که قابلیت هدفگیری مجدد کاربران را داشته باشد؛ این امکان را به شما میدهد تا با استفاده از یک تکنولوژی ساده به نام "ریتارگتینگ پیکسل"، اطلاعات مورد نظر را جمعآوری کنید.
Retargeting Pixel در اصل یک یا دو خط، کد جاوا اسکریپت است که با قرار گرفتن در صفحات سایت شما به پلتفرم تبلیغات کمک میکند، کاربران شناسایی شوند.
وقتی یک کاربر توسط پلتفرم شناسایی شد جزئیات اطلاعات آنها در لیست هدفگذاری مجدد شما جمعآوری میشود.
برای اطلاع از لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن کنید.
هدف قرار دادن مشتریان موجود در پلتفرم
اگر در حال حاضر یک لیست از مشتریان خود دارید، می توانید لیستی از ایمیلشان را در فیسبوک آپلود کنید.
زمانی که این کار را انجام دادید فیسبوک سعی میکند تا لیست شما را با کاربران خود تطبیق دهد و مشتریان شما را در فیسبوک پیدا کند.
این یک راه کاربردی برای افزایش فروش(Up-sell) و فروش جانبی(Cross-sell) برای مشتریانتان است.
علاوه بر این، ساخت لیستی از مشتریانی که قبلاً از شما خرید کردهاند به شما کمک میکند تا خدمات و محصولات بیشتری را به این افراد بفروشید.