بازاریابی محتوا یکی از بخشهای پراهمیت در کسبوکارهای دیجیتال است. با افزایش فعالیتها در حوزهی دیجیتال، تولید یک محتوای خوب نیز مشکلتر شده است.
امروزه، با گسترش روزافزون کسبوکارهای دیجیتال، گسترش کانالهای ارتباطی و افزایش تنوع محتوای تولیدی، موفقیت در حوزهی بازاریابی محتوا بسیار سخت و پیچیده شده است.
آمار نشان میدهد که در حدود 50% از محتوای تولیدی در گذر زمان ناکارآمد میشود. شاید یکی از مهمترین علتهای این موضوع، افزایش تعداد محتواهای تولیدی در مقایسه با مخاطبان آن است.پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران در این مورد شرح میدهد.
بنابراین برای تولید یک محتوای کارآمد باید به سه نکته توجه کنید:
- از تولید بیشازحد محتوا خودداری کنید.
- محتوای خود را با بهترین شکل منتشر کنید.
- محتوایی را منتشر کنید که مطلب ارزشمندی برای مخاطب داشته باشد.
تعریف محتوای سبز
محتوای سبز محتوایی است که در طول زمان ارزش و اعتبار خود را از دست نمیدهد.
در مقابل محتوای موقتی، محتوایی است که بهسرعت از دامنهی اعتبار خارج میشود.
شاید فکر کنید که تمام محتوای تولیدی توسط شما باید جز محتوای سبز باشد.
این تصور کاملاً غلط است. هریک از این محتواها در جای خود کارآمد است.
- محتوای موقتی برای مطالبی بهکار میرود که در یک دورهی زمانی مشخص با استقبال روبهرو میشود.این مفاهیم در یک دوره خاص به دلایل اجتماعی، سیاسی و یا مانند آن شکل میگیرند و پس از مدتی از مرکز توجه خارج میشوند.
- محتوای سبز برای مفاهیم پایهای و اصلی در یک حوزه بهکار میرود.
اگرچه بازده محتوای موقتی در یک زمان کوتاه زیاد است. اما اگر همهی تلاش شما برای تولید چنین محتوایی صرف شود. در درازمدت با مشکل مواجه خواهید شد. حتی اگر پست شما بازدیدهای زیادی داشته باشد، کمتر کسی لینک آن را به اشتراک میگذارد.
در مقابل پستهای سبز در طول زمان ترافیک معقولی را برای وبسایت شما ایجاد میکنند. برای اینکه یک محتوای سبز داشته باشید باید به نکاتی توجه کنید.در سایت فریلنسری دورکار بومران این موارد توسط فریلنسرها در نظر گرفته میشود.
در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره میشود.
ویرایش محتوا در دورههای زمانی مشخص
بازخوانی و ویرایش محتواهای قبلی از اهمیت ویژهای برخوردار است. با این کار محتوای شما همیشه بهروز میماند و به افزایش ترافیک و ایجاد مشتریان وفادار برای کسبوکار شما کمک میکند.
این روش برای بهبود محتواهایی که:
- ترافیک بالایی دارند اما میزان تبدیل آنها کم است.
- میزان تبدیل بالایی دارند اما ترافیک آنها کم است.
- و محتواهایی که در گذر زمان یافتههای جدیدی در مورد آنها بهدست آمده است.
کارآمد است.
در بازخوانی محتوا بهعنوان، عکسها، توضیحات متا و لینکهای داخلی و خارجی توجه کنید.
انتشار محتواهای قبلی با تغییر
برخی از محتواهایی که قبلاً تولید کردهاید ممکن است دوباره موردتوجه قرار بگیرد. شما میتوانید با انتشار دوبارهی این محتواها ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.
به یاد داشته باشید برای انتشار دوبارهی یک محتوا حتماً آن را بازخوانی کنید و نکات و یافتههای جدید را به آن بیفزاید.
بسیاری از وب سایتهای بزرگ مانند The Atlantic بیش از نیمی از ترافیک روزانهی خود را از همین طریق بهدست میآورند.
سئو کردن محتواها
دانستن تغییرات الگوریتم این چند شرکت به شما کمک میکند تا در فضای آنلاین بهتر دیده شوید. تغییرات الگوریتمهای شرکتهای بزرگ را مرتباً رصد کنید. و تلاش کنید تا محتوای شما با آنها هماهنگ باشد.
البته به یاد داشته باشید که قانون اول تولید یک محتوای خوب، مفید و کارآمد بودن آن از دیدگاه مخاطبان است.
مراقب باشید که برای سئو وبسایت این قانون را زیر پا نگذارید.
تولید محتوا تحت یک عنوان کلی
سعی کنید محتوای تولیدی توسط شما در حوالی یک عنوان کلی تهیه شود. این موضوع به این معنی نیست که همهی محتواهای شما کلمات کلیدی مشترکی داشته باشند.
به این روش تولید محتوا، تولید محتوای خوشهای میگویند که جزو لیست خدمات بازاریابی دیجیتال بومران نیز به شمار میرود.
همهی محتواهای تولیدشده توسط شما در یک صفحه بهصورت ستونی نمایش داده میشوند.
کاربر با کلیک بر روی هایپر لینکهای موجود به صفحهی هر مطلب مرتبط میشود. در انتهای هر متن لینک مربوط به مقالات مرتبط با آن را قرار دهید.
بهاینترتیب کاربر با مشاهدهی مطالب مرتبط در صورت نیاز آنها را مطالعه میکند. این روند به افزایش ترافیک وبسایت شما کمک میکند.
بهعلاوه تولید محتوای خوشهای موجب بهبود رتبهبندی وبسایت شما در صفحهی نتایج جستجو میشود.