طراحی سایت فروشگاهی چیست و چرا اهمیت دارد؟
طراحی وب سایت فرآیند ایجاد یک صفحه که ظاهر و کاربردی یک وب سایت از جمله طرح رنگ، تایپوگرافی و رابط بین کاربران و فروشگاه است. یک وب سایت با طراحی عالی و کارایی آسان باید از نظر زیبایی ، آسان برای طی کردن و بهینه سازی برای موتورهای جستجو موثر برای ایجاد یک حضور آنلاین موفق بسیار مهم است، زیرا می تواند به جذب و حفظ مشتریان، افزایش تعامل بین کاربر و فروشگاه و افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
مروری بر فرآیند ساخت وب سایت فروشگاهی در گوگل و اصول کلیدی
فرآیند طراحی وب سایت فروشگاهی خوب معمولاً شامل چندین مرحله از جمله برنامه ریزی،طراحی، توسعه و آزمایش است. برای ایجاد یک وب سایت خوب، رعایت اصول زیر ضروری است:
- طراحی کاربر محور: بر روی نیازها و درخواست های مخاطبان خود تمرکز کنید و وب سایت خود را بر اساس آن اطلاعاتی که از کاربر دریافت کردید طراحی کنید.
- سادگی: طراحی را برای طی کردن مراحل ساده و قابل درک نگه دارید، از بهم ریختگی و عنصر های غیر ضروری دوری کنید.
- سازگاری: برای ایجاد یک تجربه کاربری مناسب، ثابت بودن را در عناصر طراحی مانند رنگهای مناسب، تایپوگرافی و چینش حفظ کنید.
- پاسخگویی تلفن همراه: مطمئن شوید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی شده است، زیرا بیشتر ترافیک وب سایت ها اکنون از دستگاه های تلفن همراه می آید.
- دسترسی: توجه کنید که شما باید به گونه ای طراحی سایت فروشگاهی داشته باشید که وب سایت برای همه کاربران، از جمله افراد دارای معلولیت، قابل دسترسی است.
ناوبری ضعیف
ناوبری ضعیف یکی از اشتباهات رایج طراحی وب سایت است که می تواند یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای کاربران دشوار کند. ناوبری به منوهای اصلی صفحات ، پیوندها و عناصر اطلاق می شود که به کاربران این امکان را می دهد که بین صفحات و بخش های وب سایت شما حرکت کنند.
برای جلوگیری از این موضوع ، از یک منوی واضح و مرتب شده استفاده کنید که درک و راه ارتباطی آسان باشد.
طراحی بهم ریخته
بهم ریختگی طراحی فروشگاه آنلاین به طرحی گفته می شود که دارای محتوای بیش از حد و طولانی ، گرافیک یا عناصر دیگر است که به خوبی مرتب سازی یا ساختار یافته نیستند.برای جلوگیری از طراحی نامرتب و بهم ریختگی سایت ، از یک المان ساده و تمیز استفاده کنید که بر مهم ترین قسمت محتوا تأکید داشته باشد و از عناصر غیر ضروری جلوگیری کند.
استفاده ضعیف از تایپوگرافی
استفاده نادرست از تایپوگرافی می تواند وب سایت را غیرحرفه ای و خواندن آن دشوار کند. تایپوگرافی به اندازه و چیدمان متن در وب سایت اشاره دارد.برای جلوگیری از این موضوع استفاده ضعیف از تایپوگرافی، از یک فونت ثابت و خوانا که برای همه سنین افراد قابل خواندن است در سراسر وب سایت استفاده کنید.
زمان بارگذاری آهسته
کندی زمان بارگذاری یک اشتباه رایج در طراحی وب سایت است که می تواند کاربران را اذیت کرده و آنها را از وب سایت دور کند. زمان بارگذاری آرام به مدت زمانی که طول می کشد تا وب سایت محتوای خود را در صفحه بارگذاری کند و کاملاً کاربرد های فعال شود، گفته می شود.برای جلوگیری بارگذاری آهسته، تصاویر و سایر رسانه ها را بهینه سازی کنید تا اندازه فایل آنها کم شود و زمان بارگذاری بهتر شود.
عدم پاسخگویی موبایل
شما برای طراحی سایت حرفه ای باید صفحه سایت خود ریسپانسیو کنید. رسیپانسیو به معنای درست نمایش دادن محتوای صفحه در تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه های رو میزی است. اگر صفحه شما سازگاری با تلفن های همراه نداشته باشد محتوای سایت به درستی نمایش داده نمی شود و چیدمان صفحه بهم میریزد.
قرار دادن Call-to-Action (CTA) ضعیف
قرار دادن اشتباه تماس برای اقدام (CTA) که می تواند انجام اقدامات مورد نظر را برای کاربران سخت کند، مانند ثبت نام ، خرید کردن یا اطلاعات تماس با کسب و کار. CTA به عنصری در وب سایت گفته می شود که کاربران را به انجام یک کار خاص راهنمایی می کند.
ایجاد زیر منو های زیاد در منو سایت
منو از دو کاربرد مهم در یک سایت دارد. یکی تجربه کاربری که افراد سریع تر هدف خود را بیابند و دیگری تأثیر بر سئوی سایت.
لینک هایی که در منو سایت قرار میگیرند از کل دامنه .com در سایت بیشترین امتیاز سئو را دریافت میکنند. با افزایش این لینک ها، امتیاز کلی سئو سایت بین تمامی لینک ها تقسیم میشود و در نهایت باعث میشود که هیچ کدام از این لینک ها امتیاز مناسب خود را دریافت نکنند.
نادیده گرفتن بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
نادیده گرفتن بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند وب سایت و تأثیر آن بر موتورهای جستجو را محدود کند. سئو به فرآیند بهینه سازی محتوا، ساختار کلی وب سایت و کد یک وب سایت برای بهتر شدن رتبه آن در صفحات مرورگر که نتایج موتورهای جستجو (SERP) هستند اشاره دارد.
نداشتن آیکون کوچک کنار اسم سایت در تب مرورگر
بسیاری از کاربران تعداد زیادی پنجره در مرورگر خود باز میکنند و اگر شما در کنار اسم سایت خود آیکون کوچک را نداشته باشید ممکن است کاربر سایت شما ر ا گم کند و از سایت شما خارج شود.
داشتن فرایند پیچیده و درست کار نکردن درگاه های پرداخت
اگر شما در حال طراحی وب سایت فروشگاهی اینترنتی هستید که داخل آن درگاه پرداخت وجود داشته باشد هنگامی که کابر وارد سایت شما شود و محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و وارد درگاه پرداخت شود در نهایت نتواند مبلغ را واریز کند و نتواند محصول را خریداری کند با توجه به اینکه درگاه پرداخت به درستی طراحی نشده است کابر سایت شما را ترک خواهد کرد.
تنوع کم در محصولات
وقتی شما در وب سایت خود تنوع کالای بسیاری نداشته باشید و بیشتر یک کالا را بار ها تکرار کنید و از محصولات تکراری استفاده کنید برای کاربر جذاب نخواهد بود .
تعریف نکردن کادر برای نظرات کاربران در زیر محصول
یک اشتباه دیگر در طراحی وب سایت فروشگاهی طراحی نکردن یک کادردر زیر هر محصول که هر کابر بتواند نظر خود را در ارتباط با خریدی که انجام داده بگذارد تا بقیه هم برای آن خرید مشتاق شوند و بتوانند اعتماد کنند.
پشتیبانی ضعیف
اگر مشتریان محصولی از شما دریافت کنند و در مورد آن محصول سوالی داشته باشند یا محصول ایرادی داشته باشد و پشتیبانی سایت فروشگاهی شما پاسخگو نباشد یا به هر دلیلی نتواند پاسخ کاربران را بدهد مشتریان دیگر از سایت شما خرید نخواهند کرد و این باعث کاهش بازدید و خرید از وب سایت فروشگاهی شما خواهد شد.
زمان طولانی ارسال محصول
بیشتر مشتریانی که خرید آنلاین دارند زمان ارسال اهمیت زیادی به زمان ارسال محصول میدهند و اگر زمان ارسال شما به گونه ای باشد زمان زیادی طول بکشد مشتریان از شما خرید نخواهند کرد. برای حل این مشکل شما باید در کمترین زمان ممکن ارسال محصول داشته باشید. اگر شما وب سایت فروشگاهی آنلاین طراحی کرده اید و ارسال محصول شما فقط داخل شهر است شما میتوانید از پیک های فوری استفاده کنید حتی اگر بتوانید امکان تحویل فوری درب منزل داشته باشید میتوانید تعداد مشتریانی که از شما خرید میکنند را افزایش دهید.
منبع : sitedar.com/blog/232-shop-webdesign-problems.html