ابزار اتوماتیک دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی امروزه مورد استفاده و توجه زیادی قرار است. این ابزار به صرفهجویی در زمان و هزینههای شما کمک میکند. با استفاده از این روشها زمان کارمندان شما برای کارهای مهمتری ذخیره میشود.
در ادامهی با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی
ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی دو ابزار بسیار مهم و رو به رشد در بازاریابی اتوماتیک است. اگر میخواهید در آینده از بازار رقابتی جانمانید، حتماً زیرساختهای این ابزار را در برنامههای خود قرار دهید.
این ابزار اطلاعات مفیدی را در مورد رفتار آنلاین مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد. به کمک این اطلاعات میتوانید رفتار مخاطبان را در فضای مجازی تحلیل کنید. نتایج بهدست آمده به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.
ابزار اتوماتیک برای شخصیسازی محتوا
تولید محتوا متناسب با علاقهمندیهای هر مخاطب، نتایج زیر را به دنبال خواهد داشت:
- افزایش فروش
- افزایش اعتماد مخاطبان
- تبدیل آنها به مشتریان وفادار
با استفاده از هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ میتوانید رفتار مخاطبان را در فضای آنلاین تحت نظر داشته باشید.
به کمک این اطلاعات علایق مشتریان خود را مشخص کنید. سپس بر اساس این علایق آنها را دستهبندی کنید و محتوای مناسب برای هر گروه را تولید کنید.
برای اشتراکگذاری این محتوا میتوانید از ابزار اتوماتیک بهره ببرید. این ابزار محتوای موردنظر شما را در بهترین زمان در اختیار مخاطب قرار دهید.
رباتهای گفتگو
چت باتها نقش مهمی را در حوزهی خدمات پس از فروش و ارتباط با مخاطبان بازی میکنند. این ابزار به مدیریت زمان در مجموعهی شما کمک میکند.
اگر بخواهید تمام سؤالات مخاطبان را در وبسایت و یا شبکههای اجتماعی پاسخ دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید. سؤالات متداولی وجود دارد که مخاطبان بهطورمعمول از شما میپرسند. چت بات در پاسخدهی به این سؤالات به شما کمک میکند. در سایت فریلنسری دورکار میتوانید پروژه فریلنسری دریافت کنید.
بازاریابی اتوماتیک سوشیال
استفاده از شبکههای اجتماعی هر روز رو به گسترش است. آمار نشان میدهد که در سال گذشته استفاده از این پلتفرمها 9% افزایشیافته است. این رشد نشانگر اهمیت این شبکهها در استراتژیهای کسبوکار شما است.
برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی باید قبل از هر چیز محتواهای مناسبی را بهصورت منظم در اختیار مخاطبان قرار دهید. بهاینترتیب مخاطب با کسبوکار شما درگیر میشود. این ارتباط منجر به شکلگیری مشتریان وفادار خواهد شد.
ابزارهای اتوماتیک مدیریت شبکههای اجتماعی امکان زمانبندی محتوا را برای شما فراهم میکند. در نتیجه محتوای شما در زمان مشخص بهصورت اتوماتیک منتشر میشود.
Hootsuite و Buffer ازجملهی این ابزار هستند.
بازاریابی اتوماتیک ایمیل ها
از دیگر کاربردهای مهم ابزارهای اتوماتیک، استفاده از آنها در ایمیل مارکتینگ است.
شخصیسازی محتوا در این حوزه از اهمیت ویژهای برخوردار است. ابزار اتوماتیک به دو روش میتوانند برای رسیدن به این هدف کارآمد باشند.
نرمافزارهایی وجود دارند که هردوی این فعالیتها را بهصورت همزمان انجام میدهند. MarketingCloudFX یکی از این نرمافزارهاست.
.اگر به دنبال سایت انجام پروژه هستید بومران را فراموش نکنید.
بازاریابی مکالمهای اتوماتیک
استفاده از ابزار اتوماتیک، ایجاد ارتباط در دنیای مجازی را بسیار آسان کرده است.
مخاطبان تمایل دارند با کسبوکار شما در ارتباط باشند. هرچه این ارتباط به ارتباطهای انسانی شبیهتر باشد، مخاطب احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.
امروزه ابزار اتوماتیکی وجود دارد که پیامهای دریافتی از مخاطبان را تحلیل میکند. سپس مناسبترین پاسخ را برای آنها ارسال میکند. (Natural language processing (NLP نمونهای از این ابزار است.
به کمک این ابزار مکالمات طولانیتری بین شما و مخاطبانتان شکل میگیرد.
بازاریابی کردن اتوماتیک موبایل
با افزایش قابلیتهای تلفن همراه امروزه مخاطبان بیشتر فعالیتهای خود را در فضای مجازی از طریق این دستگاه انجام میدهند. بنابراین توجه به این ابزار و تلاش برای بازاریابی کاربران آن بسیار پراهمیت است.
آمار نشان میدهد که بیش از 50% استفاده از اینترنت توسط موبایل اتفاق میافتد. ازآنجاییکه کاربران تلفن همراه مرتباً در حال رشد هستند. شما باید از ابزاری برای جذب این مخاطبان به کسبوکار خود استفاده کنید.
استفاده از ابزار اتوماتیک بازاریابی تلفن همراه به شما کمک میکند تا اطلاعات بیشتری در مورد کاربران این دستگاه جمعآوری کنید.
استفاده از ابزار اتوماتیک درزمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ، موجب بهبود ارتباط شما با مخاطبان میشود.
به یاد داشته باشید که افزایش رضایتمندی مخاطبان برای پیشبرد تمامی اهداف آنلاین شما لازم و ضروری است. برای آشنایی با بهترین مشاور بازاریابی آنلاین با ما تماس حاص فرمایید.