پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ( از 0 تا 100)

Amin 2 سال پیش

آیا به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای رشد کسب و کار خود هستید، اما در طراحی و توسعه صفحات وب متخصص نیستید؟ ممکن است فکر کنید که فرآیند راه اندازی فروشگاه اینترنتی شامل وظایف و مراحل پیچیده ای است. اما در واقع، این درست نیست. اکنون می توانید بدون نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی یا استفاده از طراحان وب سایت، به راحتی در چند دقیقه یک فروشگاه آنلاین حرفه ای باز کنید، اما باید اصول تجارت الکترونیک را بدانید و بدانید که چگونه یک فروشگاه آنلاین را با موفقیت مدیریت کنید.

aAoXA0O1hKOW4iL9xnOJqCTjK2ApA290h6N7jfha.jpg

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه آنلاین یک پلت فرم تجارت الکترونیکی است که از طریق آن می توان محصولات و خدمات را به صورت آنلاین با گزینه های پرداخت مختلف در دسترس مشتریانی که تصمیم به خرید از هر نقطه جهان دارند، نمایش داد و فروخت. بسیاری از صاحبان شرکت‌های نوپا و صاحبان شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای رشد کسب‌وکار خود و گسترش پایگاه مشتریان خود در فضای بیرونی و در نتیجه افزایش فروش و درآمد، به راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی روی می‌آورند.

 

فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش‌های تجارت الکترونیک است که به کارآفرینان و سازمان‌ها کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و به راحتی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند. از این رو گام تأسیس فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کاری در سال های اخیر به ویژه با افزایش تعداد کاربران اینترنت در سطح جهانی و تمایل مشتریان به خرید از طریق بسترهای تجارت الکترونیک به جای فروشگاه های سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

 

تفاوت بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی؟

یک تفاوت اساسی بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی وجود دارد. از طریق وب سایت ها، کاربر می تواند اطلاعاتی را که می خواهد بداند پیدا کند، اخبار را بخواند، با دیگران معاشرت کند، عکس ها و فیلم ها را مشاهده کند، از آخرین کاتالوگ ها در زمینه خاصی مطلع شود و غیره. این بدان معنی است که هر وب سایت هدف خاصی دارد یا مخاطبان آن خدمات منحصر به فردی را به اشتراک می گذارند که آن را از سایر وب سایت ها متمایز می کند.

 

در مورد فروشگاه اینترنتی، یکی از انواع وب سایت هایی است که دارای ویژگی ها و عملکردهای متفاوتی است که از خرید الکترونیکی پشتیبانی می کند و به فرآیندهای خرید و فروش و پرداخت از طریق اینترنت بدون دخالت انسان کمک می کند. به عبارت ساده، اگر هدف شما فروش محصولات یا خدمات آنلاین است، بهترین گزینه افتتاح یک فروشگاه آنلاین است. اگر می خواهید مقالات خود را با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید تا به عنوان مثال آگاهی از برند خود را افزایش دهید، می توانید یک وب سایت معمولی ایجاد کنید.

 

اهمیت ایجاد فروشگاه اینترنتی

اهمیت ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار در افزایش اشتهای زیاد مصرف کنندگان برای خرید آنلاین نهفته است. آمارها نشان می دهد که خرده فروشی الکترونیکی در سراسر جهان در سال 2020 بالغ بر 4.28 تریلیون دلار بوده است و انتظار می رود درآمد تجارت الکترونیک در سال 2024 به 6.38 تریلیون دلار افزایش یابد. همچنین پیش بینی می شود که 95 درصد از خریدهای تجارت الکترونیک تا سال 2040 انجام شود. این امر موفقیت تجربه خرید آنلاین در سراسر جهان را تایید می کند.

 

در نظرسنجی انجام شده توسط شرکت آمریکایی خدمات مالی و پرداخت های دیجیتال مربع با همکاری شرکت تحقیقات بازار Wakefield Research، مشخص شد که 88 درصد خرده فروشان علاقه مند به فروش محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین هستند و 66 درصد از درآمد خرده فروشی به دست می آید. از فروش الکترونیکی مصرف کنندگان همچنین ادعا می کنند که بیش از 42 درصد از خریدهای خرده فروشی ماهانه آنها از طریق خرید آنلاین انجام می شود.

 

بنابراین، می توانید استراتژی ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای شرکت خود را در برنامه بازاریابی موفق خود ادغام کنید. زیرا ابزار بسیار موثری در دستیابی به مشتریان بالقوه و موجود با کمترین هزینه است و علاوه بر توانایی برتر در دستیابی به بازگشت سرمایه مثبت، افزایش نرخ سود و رسیدن به بازارهای جهانی با کمترین پتانسیل می باشد.

 

مزایای ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار شما

اگرچه تنوع کانال های دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مجازی خارجی که از طریق آن کالاها و خدمات را می توان تبلیغ کرد، ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای شرکت یا کسب و کار شما گام مهمی است که باید برای بهره مندی از مزایای فراوان آن پیاده سازی شود.

 

ممکن است برخی بپرسند، چرا همه اکنون به سمت ایجاد یک فروشگاه آنلاین می روند؟ وقتی می‌توان برند را برای بخش‌های بزرگ‌تری از مشتریان در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کرد، نیاز به افتتاح یک فروشگاه آنلاین چیست؟ این راز در مزایای فروشگاه های آنلاین زیر است:

1. ساخت و توسعه برند

اغلب هدف از ایجاد یک فروشگاه آنلاین ساخت و مدیریت یک برند آنلاین و تقویت ارتباط با مخاطبان هدف است. این شما را از رقبای خود متمایز می کند که استراتژی راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود را نادیده می گیرند و به سایر روش های بازاریابی علاقه مند هستند. سپس پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به شما این امکان را می‌دهند که مدیریت آن‌ها را کنترل کنید، ساختارشان را به‌روزرسانی کنید، سفر مشتری را درک کنید و نیازهای آن‌ها را بدون دردسر بدانید.

 

عوامل متعددی وجود دارد که باید در ساخت برند برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر گرفته شود، از جمله انتخاب یک نام منحصر به فرد و متمایز برای فروشگاه، اطمینان از مطابقت لوگوی برند با طراحی فروشگاه، مطالعه مزیت های رقابتی محصولات و خدمات. شما در فروشگاه آنلاین ارائه می دهید و آنها را با پیشنهادات رقبا مقایسه می کنید.

 

2. ایجاد وفاداری مشتری

هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین، می توانید طرحی را انتخاب کنید که محصولات شما را برجسته کند و شما را قادر می سازد تا بین مخاطبان هدف خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنید. هرچه مخاطبان هدف شما به برند شما اعتماد بیشتری داشته باشند، شانس ایجاد مشتریان وفادار که بخش قابل توجهی از درآمد را به همراه دارند، بیشتر می شود. آمار نشان می دهد که 80 درصد سود از مشتریان وفادار و 20 درصد باقی مانده از مشتریان عادی است.

 

فروشگاه آنلاین برای هر مشتری پایگاه داده ای را در اختیار صاحبان برند قرار می دهد که می تواند برای ایجاد مشتریان وفادار از آن استفاده کند. همچنین شامل روش های بازاریابی مختلفی مانند ابزار بازاریابی ایمیلی است که به جذب مجدد مشتریان به فروشگاه کمک می کند یا از آنها ترغیب می کند که خرید را تکمیل کنند اگر آنها در مرحله انتخاب و قرار دادن محصول در سبد خرید شما متوقف می شوند.

 

3. جمع آوری داده های مخاطبین هدف

اگر محصولات خود را در یک بازار خارجی مانند آمازون قرار دهید و برخی از مشتریان آنها را ببینند و نخرند، دیگر نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در حالی که اگر آنها به فروشگاه آنلاین شما مراجعه کردند، شما این فرصت را دارید که با تشویق آنها به ثبت نام در خبرنامه ها یا دریافت خبرنامه هنگام خرید محصولات، از آدرس ایمیل آنها مطلع شوید.

 

با کمال تعجب، می‌توانید در هر زمانی که بخواهید با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی SEM با استفاده از استراتژی هدف‌گیری مجدد که به بازاریابان امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با مشتریانی که قبلاً از فروشگاه شما بازدید کرده‌اند، راه‌اندازی کنند، دوباره به بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین خود دسترسی پیدا کنید. بنابراین، فروش بیشتری ایجاد می کند و مشتریان جدید را جذب می کند.

 

4. پیگیری مشتری و سفر خرید

دشوار است بدانید که یک مشتری قبل از خرید چند بار از فروشگاه‌های آجر و ملات دیدن می‌کند، اما اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید تمام نتایج را اندازه‌گیری کنید، هر مشتری را ردیابی کنید و حرکات و سفر آنها را از طریق آمار و اطلاعات زیر نظر بگیرید. داده های ارائه شده توسط فروشگاه آنلاین، امکان بینش و ارزیابی های ارزشمندی را در مورد خریدها فراهم می کند و این به شما کمک می کند تا مشتریان خاصی را به فروشگاه بازگردانید.

 

و نیازهای مشتری را می توان با توجه به خریدهایی که قبلا انجام داده بود، انتظار داشت، زیرا بسیاری از فروشگاه های الکترونیکی را می بینیم که به مشتری خاصی محصولات و خدمات مرتبط با علایق و رفتار خرید او را پیشنهاد می کنند و اغلب به آنچه قبلاً خریده است و همچنین دانستن آن مربوط می شود. نظرات و رتبه بندی مشتریان برای یک محصول خاص.

 

5. خرید شبانه روزی

فروشگاه آنلاین به خریداران این امکان را می دهد که محصولات را مشاهده کنند و بدون محدود شدن به زمان خاصی خرید کنند. فروشگاه های دیجیتالی زیادی وجود دارند که به صورت شبانه روزی در دسترس هستند، که خرید را برای مشتریان یکپارچه می کند و به آنها انعطاف پذیری زیادی می بخشد، زیرا آنها مجبور نیستند برای خرید جابجا شوند و این باعث می شود هر زمانی که بخواهند خرید کنند. . همچنین به صاحب فروشگاه کمک می کند تا علاوه بر افزایش درآمد و سود و دستیابی به رقابت پذیری، هیچ مشتری را از دست ندهد.

 

6. تجارت خود را گسترش دهید

برخلاف فروشگاه‌های سنتی که محصولات خود را در یک منطقه جغرافیایی خاص به مخاطبان هدف می‌فروشند، باز کردن یک فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به گونه‌ای گسترش دهید که بخش‌های مشتریان از سراسر جهان یا یک کشور خاص را در بر بگیرد، که به گسترش برند شما کمک می‌کند. ، پایگاه مشتریان خود را گسترش داده و فروش خود را در سطح جهانی افزایش دهید و در نتیجه به اهداف کلی مورد نظر شرکت دست یابید.

 

در انتها به شما پیشنهاد میکنیم که برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود به فروشگاه ساز ناپ شاپ رجوع کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا