امروز با بررسی 5 تا از بهترین روش های تبلیغات برای کسب و کارها و خدمات شما ، دید بهتری نسبت به ثبت آگهی و ضرورت آن پیدا می کنید.
اگهیزن در مقالات قبلی بارها و بارها به ضرورت تبلیغات و ثبت آگهی در خصوص کسب و کارها و میزان اهمیت آن برای افزایش درآمد شما صحبت کردیم و توضیح دادیم که بدون تبلیغات با درصد فوق العاده بالایی کسب و کار شما با شکست مواجه می شود. در ادامه با بررسی روش های مختلف تبلیغات ، اگهیزن سعی بر این دارد که به شما کمک کند تا بهترین روش تبلیات را انتخاب کنید . روشی که هم به بودجه ی شما آسیبی وارد نکند و هم اثر بخشی بالاتری نسبت به بقیه داشته باشد و برند شما را بیشتر در معرض نمایش قرار دهد تا در ذهن ها بماند.
تبلیغات در روزنامه
یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات کسب و کار ، تبلیغات در روزنامه ها می باشد که می توان آن را دسته 5 تا از بهترین روش های تبلیغات قرار داد. همان طور که در مقاله درج آگهی رایگان در اگهیزن به صورت کامل درباره تاریخچه ی به وجود آمدن ثبت آگهی رایگان توضیح دادیم ، در قرن 17 میلادی برای اولین بار در بریتانیا روزنامه ها شروع به چاپ تبلیغات کردند و از آن پس آژانس های تبلیغاتی در آمریکا شروع به فعالیت کردند. تا چندین دهه اخیر روزنامه ها تقریبا تنها منبع خبری بودند که به صورت روزانه چاپ می شدند و مردم می توانستند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند. محبوبیت و اهمیت روزنامه ها بین مردم به قدری بود که حتی بعضی ادارات برای کارمندان خود سهمیه روزنامه در نظر می گرفتند. در همین راستا به نظر می رسید که بهترین روش تبلیغات کسب و کار روزنامه ها باشند . به مرور زمان روزنامه ها صفحه ای جداگانه برای تبلیغات در نظر گرفتند تا صاحبین مشاغل بتوانند تبلیغات خود را به چاپ برسانند و در دسترس همگان قرار گیرد و از این طریق مالکان دفاتر روزنامه ها به درآمدزایی خوبی می رسیدند. البته که به نظر می رسد با پیدایش و افزایش شبکه های خبری متعدد و اینترنت از محبوبیت روزنامه ها کاسته شد و مردم به پیدا کردن روش های جدیدتر تبلیغات روی آوردند.
تبلیغات بیلبورد
شماره ی دوم در لیست 5 تا از بهترین روش های تبلیغات به تبلیغات بیلبورد ها تعلق می گیرد. اگر بخواهیم نگاهی بر تاریخچه پیدایش تبلیغات بر بیلبورد ها بیندازیم سایت آگهی رایگان اگهیزن شما را به دهه 1830 در آمریکا می برد که برای اولین بار جرد بل برای تبلیغ سیرک از آن استفاده کرد. قطعا شکل اولیه ی تبلیغات بیلبورد به شکل امروزی نبوده است. در اصل پوسترهای بزرگی بودند که شامل تصاویر رنگارنگی بودند . پس از آن این شیوه کامل تر شد و به صورت رسمی برای تبلیغات در فضای باز با وضع قوانین به یکی از روش های مهم تبلیغات تبدیل گشت. تبلیغات بر روی بیلبورد ها یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات دنیا شناخته می شود زیرا که مردم بدون پرداخت هزینه به راحتی آن ها را می بینند و کافی ست که از خانه بیرون بروند ، بیلبوردهای تبلیغاتی همیشه جلوی چشم آن ها هستند. از معایب این روش می توان به هزینه های بسیار بالای آن اشاره کرد . شما برای نمایش دادن آن چه که در نظر دارید باید مبلغ بسیار زیادی برای اجاره ی بیلبورد ها بپردازید و صرفا زمان محدودی می توانید آن را در معرض دید قرار دهید.
تبلیغات در سایت های آگهی
اما سومین روش که یکی از به صرفه ترین و بهترین روش های ثبت آگهی و تبلیغات برای شما از بین 5 تا از بهترین روش های تبلیغات محسوب می شود ، تبلیغات در سایت های آگهی می باشد. با دسترسی حداکثری مردم به اینترنت کم کم تبلیغات در روزنامه ها به سایت ها کشیده شد و به مرور سایت آگهی رایگان به وجود آمد. شرکت های محتلف بستری برای ثبت آگهی رایگان کسب و کار ها و تبلیغات آن ها فراهم کردند. از آن جایی که این روزها مردم برای پیدا کردن اکثر نیازهای خود به موتورهای جست و جوی اینترنتی رجوع می کنند ، به نظر می رسد که بهترین روش هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ میزان اثر گذاری تبلیغات در سایت های آگهی باشد. اگهیزن نیز در همین جهت شرایط فوق العاده ای برای ثبت آگهی رایگان شما در نظر گرفته است . از دیگر مزایای بزرگ این سایت های آگهی می توان بر طول عمر بلند تبلیغات تاکید کرد. بر خلاف بیلبوردها شما نیاز به پرداخت هزینه های بالا نمی باشید و کافی ثبت آگهی کنید تا برای ماه ها و حتی سال ها آگهی شما در دسترس شمار زیادی از مشتریان قرار بگیرد.
تبلیغات در فضای مجازی
دیگر همه ما با شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، ایسنتاگرام ، توییتر و .... آشنایی کافی داریم. با محبوبیت این شبکه ها بین مردم رفته رفته تبلیغات مثل همیشه راه خود را اینجا نیز پیدا کرد . احتمال زیاد دیده باشید که حتی اگر با گوشی خود مشغول بازی باشید تبلیغات زیادی برای شما پخش می شود که گاها آزار دهنده نیز می باشند . کمپانی هایی مثل متا که اینستاگرام نیز از زیر مجموعه های آن می باشد برای افزایش درآمد خود در ازای تبلیغات و ثبت آگهی هزینه های بالایی دریافت می کنند. از سوی دیگر با ظهور اینفلوئنسر ها در فضای مجازی ، شیوه ی جدید دیگری از تبلیغات متولد شد . از معایب تبلیغات در فضای مجازی به جز بالا بردن هزینه ها ، فیلترینگ را باید در نظر گرفت. مخصوصا این روزها که اکثر شبکه های مجازی در ایران فیلتر هستند تبلیغات در فضای مجازی اثر بخشی قبلی خود را تا حدی از دست داده است .
تبلیغات در مجله ها
آخرین روش از لیست باید به تبلیغات در مجله ها اشاره کرد . قدمت این روش تقریبا با قدمت تبلیغات در روزنامه ها برابری می کند . تبلیغات در مجله ها از روش هایی ست که شاید بشه گفت هنوز هم بسیاری به آن ها معتقد هستند و حاضر به پرداخت هزینه و ثبت آگهی رایگان و غیر رایگان خود می شوند . زمانی که محبوبیت مجلات بین مردم بیشتر شد ، موسسات و انجمن های مختلف شروع به چاپ مجلات تخصصی در یک حوزه ی خاص کردند. برای مثال شما می توانید مجلات پزشکی بسیاری پیدا کنید که هفتگی یا ماهیانه به چاپ می رسند . اکثر پزشکان به نوعی امضای کار خود می دانند که حتما در این مجلات تبلیغات کنند و اسم و عکس آن ها در مجلات به چاپ برسد.
روش های بسیار دیگری برای تبلیغات شما وجود دارد اما باید توجه کنید که آگهیزن 5 روش بالا را برای بهترین اثر بخشی و کمترین درصد ریسک را معرفی کرده است.. برای جمع بندی در خصوص بهترین روش های تبلیغات برای کسب و کار به نظر می رسد که ثبت آگهی رایگان در سایت آگهی بهترین روش برای هر نوع کسب و کاری ست و از هر جهت که آن را بررسی کنید برای شما یک برد محسوب می شود. اگهیزن ، سایت ثبت آگهی رایگان در خدمت شماست.