کلمه کلیدی مناسب برای آگهی
برای این که سایت شما سئو ی بهتری داشته باشد و بیشتر در معرض دید مشتریان قرار بگیرد باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. تیم آگهیزن در این مقاله به چگونگی انتخاب این کلمات پرداختیم.
در مقالات قبلی به طور کامل درباره سئو و اهمیت آن برای شما توضیح دادیم و گفتیم که برای این که در لیست اول سرچ گوگل قرار بگیرید باید سئو قوی ای داشته باشید. در تمامی مقالات و آگهی هایی که شما می نویسید لازم است که نکاتی را رعایت کنید تا اعتبار آگهی و مقاله شما بالا برود و گوگل آن مطلب را به عنوان یک متن با ارزش تشخیص دهد و در صدر لیست قرار بدهد. الگوریتم های گوگل به طور مرتب در رابطه با تشخیص سایت های برتر در حال تغییر می باشند و معیارهای خود را هر چند وقت یک بار عوض می کنند اما چیزی که به نظر همیشه در این الگوریتم ها ثابت می ماند اهمیت و استفاده از کلمه کلیدی می باشد. پس یکی از نکاتی که لازم است شما به آن در هنگام ثبت آگهی رایگان توجه کنید کلمات کلیدی آگهی شما می باشد.
از آن جایی که اگهیزن ، سایت ثبت آگهی رایگان ، دوست سئو شما است در این مقاله به شما درباره انتخاب کلمات کلیدی مناسب توضیحاتی می دهد تا در هنگام نوشتن آگهی های خود و ثبت آگهی رایگان خود از آن بهره ببرید.
کلمه کلیدی چیست ؟
شاید خیلی از شما بار اول باشد که واژه کلمه کلیدی سایت را می شنوید. پس اگهیزن لازم می داند ابتدا توضیح مختصری درباره آن بدهد.
به زبان ساده کلمات کلیدی در هنگام درج آگهی در سایت آگهی رایگان کلمات یا عباراتی هستند که به محتوای آنلاین اضافه می شوند تا رتبه بندی موتورهای جست و جو برای آن عبارات را بهبود ببخشند. پیدا کردن این کلمات بر اساس میزان حجم جست و جوی آن ها توسط کاربران در موتورهای جست و جو انجام می شود.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
هنگامی که محتوای خود را در مورد کلمات و عباراتی که افراد جستجو می کنند بهینه می کنید، وب سایت شما می تواند رتبه بالاتری برای آن عبارات داشته باشد.
نیازی به گفتن نیست که رتبه بالاتر در Search Engine Results Page ) SERP ) می تواند بازدید هدفمند بیشتری را به وب سایت شما برساند. به همین دلیل است که یافتن کلمات کلیدی جستجو شده توسط افراد، برای ثبت آگهی رایگان شما مرحله شماره 1 هر کمپین SEO است. در واقع سئو بدون کلمات کلیدی تقریبا غیرممکن است.
شما وقتی فهرستی از کلمات کلیدی مناسب دارید، میتوانید روی کارهای مهم سئو کار کنید، مانند:
کشف معماری سایت شما
برنامه ریزی صفحات محصول و دسته بندی
نوشتن محتوا برای پست های وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب، ایستاگرام و ....
بهینه سازی صفحات Landing و صفحات فروش
خیلی از افراد هستند که علاقه دارند کلمات کلیدی آن ها تک کلمه ای باشد و از استفاده از "عبارات" کلیدی اجتناب می کنند و یا کلمات کلیدی پر رقیب تری را انتخاب می کنند. کلماتی مثل " کاهش وزن " به عنوان کلمه ی کلیدی سایت شما می تواند خیلی سخت باشد زیرا این چنین کلماتی پر رقیب هستند و سایت های زیادی از آن ها استفاده می کنند. اما این که رتبه بندی شما بر اساس کلمه کلیدی کوتاه تر به نتیجه نرسد غیر ممکن نیست بلکه نیازمند صرف زمان بیشتری می باشد و گاها ممکن است مجبور شوید برای سال ها صبوری کنید تا به آن چه که می خواهید برسید. به همین جهت اگهیزن ، سایت آگهی رایگان ، به شما پیشنهاد می کند که از کلمات کلیدی طولانی تر و بلند استفاده کنید.
عناصر تحقیق کلمات کلیدی
سه عنصر اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کرد.
1. ارتباط
گوگل محتوا را از نظر ارتباط رتبه بندی می کند. اینجاست که مفهوم هدف جستجو مطرح میشود. محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه کلیدی رتبهبندی میشود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای پرس و جو باشد.
2. اختیار
گوگل به منابعی که معتبر می داند اهمیت بیشتری می دهد. این بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی سازی سایت خود با محتوای مفید و ترویج آن محتوا انجام دهید. اگر در این فضا به عنوان یک سایت معتبر شناخته نمیشوید، یا اگر SERP یک کلمه کلیدی با منابع سنگینی که نمیتوانید با آنها رقابت کنید شناخته شود ، شانس کمتری برای رتبهبندی دارید، مگر اینکه محتوای ثبت آگهی رایگان در گوکل شما استثنایی باشد.
3. حجم
ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، باعث بازدید بالای سایت شما نمی شود. این کار شبیه به راه اندازی یک فروشگاه در شهر مردگان می باشد.
حجم با MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازهگیری میشود، که به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان جستجو میشود.
راه های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب:
اگهیزن مراحلی برای این که بهتر بتوانید به کلمات یا عبارات کلیدی خود دست یابی پیدا کنید اینجا می آورد:
1) یک لیست درست کنید : فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط با آن چه در مورد کسب و کار خود یا خدماتی که ارائه می دهید درست کنید. و آن ها را دسته بندی کنید. با این کار شما می توانید در مراحل بعدی بفهمید که که کدام ویژگی مربوط به کسب و کار شما بین مردم محبوبیت بیشتری دارد و به دنبال آن هستند.
2) از ابزارها استفاده کنید : ابزار هایی مانند Google Trend اینجا به کمک شما می آیند. شما می توانید نکات کلیدی که که از کسب و کار خود را یادداشت کرده اید در این سایت ها بنویسید تا میزان و حجم جست و جوهای کاربران در طی زمان های مختلف را به دست آورید. همچنین با این کار می توانید کلمات کلیدی ثانویه ثبت آگهی رایگان در گوگل خود را پیدا کنید تا از آن ها استفاده کنید.
3) با کلمات کلیدی پیش فرض بازی کنید: برای مثال ممکن است شما یک کارگاه لوازم یدکی خودرو باشید. شما تا از ابزار ها استفاده نکنید متوجه نمی شوید که مردم از واژه خودرو بیشتر در جست و جوهای خود استفاده می کنند یا ماشین! در این سایت ها شما می توانید تفاوت و حجم جست و جو را پیدا کنید تا به نتیجه بهتری برسید. بارها کلمات را تغییر دهید و نتایج را باهم مقایسه کنید.
4) وقتی که شما در حال یافتن عبارات کلیدی مناسب هستید این ابزارها به شما پیشنهادات زیادی در همان زمینه ارائه می دهند. برای مثال قیمت لوازم یدکی خودرو و.... شما می توانید از این عبارات برای عبارات کلیدی ثانویه خود استفاده کنید و به طور پراکنده در متن آن ها را بنویسید.
آگهیزن به شما توصیه می کند که حتما برای استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار خود در ثبت آگهی رایگان در گوگل از عبارات طولاتی تر استفاده کنید اما باید مراقب باشید که تعداد کاراکتر های این عبارات بیش از حد زیاد نشود.