تگ های هدینگ (سرفصل ها ) به کاربران و موتورهای جستجو برای خواندن و درک متن کمک می کنند. به عنوان مثال، آنها به عنوان تابلوهای راهنما برای خوانندگان عمل می کنند و درک مطلب یا صفحه را برای آنها آسان تر می کنند. سرفصل ها همچنین مشخص می کنند که کدام بخش از محتوای شما مهم است و نشان می دهد که چگونه آنها به هم مرتبط هستند. در اینجا، ما به شما نکاتی را در مورد نحوه فکر کردن به سرفصل ها و استفاده از آنها برای بهبود خوانایی محتوای خود ارائه می دهیم.
چرا از تگ هدینگ استفاده کنیم؟
از هدینگ ها برای نمایش ساختار متن استفاده کنید
سرفصل ها نشانه هایی هستند که خوانندگان را در یک مقاله راهنمایی می کنند. بنابراین، آنها باید مشخص کنند که یک بخش یا یک پاراگراف در مورد چیست. در غیر این صورت، مردم نمی دانند چه انتظاری دارند.
خوانندگان دوست دارند محتوا را اسکن کنند، ایده ای از متن درباره چیست و تصمیم بگیرند که کدام بخش از متن را بخوانند. سرفصل ها به آنها در انجام این کار کمک می کند. اسکن متن زمانی که حاوی هیچ عنوانی نباشد برای خوانندگان شما بسیار سخت تر می شود. وقتی متن طولانی را بعد از عنوان اضافه می کنید بدتر است. شما نمی خواهید مردم را با دیوار بدنام متن بترسانید.
برای کپی وب، تمرین خوبی است که مطمئن شوید سرفصل های شما برای خواننده آموزنده است. برخی از افراد دوست دارند مخاطبان خود را در عناوین اذیت کنند و سعی کنند آنها را به خواندن ادامه مطلب ترغیب کنند. در حالی که این می تواند بسیار خوب کار کند، اشتباه کردن نیز بسیار آسان است. به یاد داشته باشید که تمرکز اصلی سرفصل ها باید بر روی محتوا باشد – و هدف اصلی باید آسانتر کردن متن برای خواندن و درک باشد.
همچنین، دو نکته زیر را در نظر داشته باشید: اولاً، یک پاراگراف باید با یک جمله اصلی شروع شود که در ادامه پاراگراف توضیح دهید. هنگام تغییر ساختار متن خود برای اضافه کردن عنوان، مطمئن شوید که اولین جمله پاراگراف شما حاوی اطلاعات ضروری آن پاراگراف است. ثانیاً، در نظر بگیرید که ساختار اطلاعات در پاراگراف های شما چگونه است و چه رابطه ای بین پاراگراف ها وجود دارد و چگونه یک عنوان فرعی می تواند به هضم آن اطلاعات کمک کند
تگ های هدینگاز تگ های هدینگ برای بهبود دسترسی استفاده کنید
ساختار سرفصل برای دسترسی نیز مهم است. به خصوص برای افرادی که نمی توانند به راحتی از روی صفحه نمایش بخوانند. از آنجایی که عنوان ها در HTML هستند، یک صفحه خوان می تواند ساختار مقاله را درک کند و آنها را با صدای بلند بخواند. با خواندن یا گوش دادن به عناوین یک مقاله، افراد کم بینا می توانند تصمیم بگیرند که یک مقاله را بخوانند یا نه. همچنین، صفحهخوانها میانبرهایی را برای پرش از یک عنوان به سرفصل دیگر ارائه میکنند، بنابراین برای پیمایش نیز استفاده میشوند.
فراموش نکنید که در بسیاری از موارد، آنچه برای دسترسی و راحتی کاربر خوب است برای سئو نیز مفید است!
برای خواندن ادامه مطلی وارد لینک تگ های هدینگ شوید
منبع : رخ نت