پایداری یک روند گذرا نیست - این یک اولویت تجاری کلیدی برای شرکتها با هر اندازه است. مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری به ردپای محیطی محصولاتی که استفاده می کنند و شرکت هایی که آنها را از آنها خریداری می کنند توجه دارند. تقریباً همه خردهفروشهای بزرگ ابتکارات چند ساله را برای کاهش اندازهگیری انتشار گازهای گلخانهای و کاهش ردپای کربن خود راهاندازی کردهاند. ما قبلاً به پایداری و اهمیت بستهبندی پایدار اشاره کردهایم، اما همانطور که برای گرامیداشت روز زمین 2023 آماده میشویم، ارزش بازنگری را دارد.
یک زنجیره تامین پایدار شامل سه حوزه کلیدی است - تأثیر اجتماعی، تأثیر حاکمیتی و تأثیر زیست محیطی. محصولات و خدمات باید اخلاقی باشند. حاکمیت شرکتی باید استانداردهای بالایی داشته باشد. و شرکت ها باید بدانند که زنجیره های تامین آنها چگونه بر سیاره و منابع آن تأثیر می گذارد.
اولین بار در سال 1970 جشن گرفته شد، روز زمین اکنون شامل رویدادها و فعالیت های آگاهی زیست محیطی در بیش از 190 کشور می شود و بیش از یک میلیارد نفر را شامل می شود. موضوع سال 2023 "سرمایه گذاری در سیاره ما" است، که یک هدف و شعار ارزشمند برای هر ذینفعی است که در فضای زنجیره تامین فعالیت می کند.
مزایای بسته بندی پایدار
بسته بندی پایدار شامل استفاده از مواد بسته بندی است که به سادگی برای محیط زیست بهتر است. برای تعیین اینکه بسته بندی محصول پایدار است یا خیر، تولیدکنندگان به چرخه عمر مواد، نحوه ساخت و نحوه استفاده مجدد از آن نگاه می کنند. بسته بندی پایدار تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد زیرا باعث کاهش ضایعات، حفظ منابع و کاهش ردپای کربن کلی شرکت می شود.
با افزایش تقاضای کلی مصرفکننده، از جمله افزایش مداوم فعالیتهای تجارت الکترونیک، نیاز به بستهبندی محصول نیز افزایش مییابد. در یک آجر و ملات، تنظیم مشتری معمولاً محصول را مستقیماً از قفسه برای خرید خارج میکند و اغلب نیاز به بستهبندی گسترده را از بین میبرد. هنگام خرید آنلاین، اغلب چندین لایه بسته بندی مورد نیاز است تا محصول را با خیال راحت از مرکز تحویل به درب مشتری برساند. به همین دلیل، طبق یک نظرسنجی در سال 2022، 86 درصد از مدیران برند و بسته بندی بسته بندی هایی را که برای اقلامی که به صورت آنلاین به فروش می رسند تغییر داده اند. علاوه بر این، نزدیک به 47 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که در دو سال گذشته بسته بندی را تغییر داده اند تا از مواد پایدارتر استفاده کنند.
شرکت های مختلفی پیشرو هستند. آمازون از طریق ابتکار بستهبندی بدون ناامیدی خود با تولیدکنندگان و خردهفروشانی که از طریق پلتفرم به فروش میرسانند کار میکند تا ضایعات زنجیره تامین را حذف کرده و بستهبندیهایشان را برای پایدارتر طراحی مجدد کند. ASOS، یک خردهفروش لباس، به دلیل تعهد خود به بستهبندی پایدار خبرساز شده است. جعبه های حمل و نقل این شرکت از بسته بندی 100٪ قابل بازیافت و کیسه های پستی آنها کاملاً از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.
شرکت هایی که می خواهند پایداری را یک گام فراتر بردارند، ممکن است تغییر به پلت فرم های حمل و نقل پایدار را نیز در نظر بگیرند. پالت های پلاستیکی پایدار از iGPS سبک وزن، بادوام و 100% قابل بازیافت هستند. آنها همچنین تا 20 پوند سبک تر از پالت های چوبی قابل مقایسه هستند و بنابراین به سوخت کمتری برای حمل و نقل نیاز دارند. به ازای هر 100000 پالت iGPS ارسال شده، نزدیک به 5000 گالن سوخت صرفه جویی می شود و بیش از 130000 پوند از انتشار گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.
شرکت ها متعهد به استفاده پایدار از پالت های پلاستیکی GPS برای تمام نیازهای حمل و نقل خود هستند. پالت های پلاستیکی سبک وزن و قابل بازیافت به ساخت زنجیره تامین سبز و کاهش کل هزینه کسب و کار کمک می کند.