گذاشتن آگهی در گوگل به چه معناست ؟ تیم تحریریه آگهیزن این مقاله را به پاسخ این پرسش و گوگل ادز اختصاص داده است.در هر ثانیه میلیون ها میلیون جست و جو در گوگل توسط مردم در سر تا سر دنیا صورت می گیرد تا در هر زمینه ای برای رفع نیاز خود از نتایج به دست آمده توسط این موتور جست و جو بهره مند شوند. بی دلیل نیست که گوگل بزرگ ترین و قوی ترین موتور جست و جوی شناخته شده ی این روزها می باشد. امروز با پرداختن به گذاشتن آگهی در گوگل شما عزیزان را از معجزه ی افزایش درآمد خود آگاه می کنیم.
گذاشتن آگهی در گوگل
از آن جایی که وبسایت ما همیشه در راستای کمک به کسب و کار ها برای بازدید بیشتر و افزایش درآمد آن ها تلاش کرده است و همیشه از اهمیت تبلیغات و انواع آن ها برای شما نوشته ، امروز تیم تحریریه با توجه به اهمیت گذاشتن آگهی در گوگل با گوگل ادز فرصت را غنیمت شمرده و لازم دانسته تا شما را با این موضوع بیشتر آَشنا کند. با این هدف که سرمایه تبلیغات خود را هدفمند تر و بهتر مدیریت کنید که دیگر همگی به خوبی می دانید از نکات بسیار مهم در هر کسب و کاری ست.
متاسفانه به نظر می رسد که خیلی از افراد با درج آگهی در گوگل آشنایی لازم را نداشته و صرفا از این سایت برای جست و جو کردن اطلاعات استفاده می کنند. مهم است بدانید که در کنار ثبت آگهی رایگان در سایت های شما باید از سایت هایی مثل گوگل نیز برای تبلیغات خود بهره ببرید زیرا کافی ست کسب و کاری مشابه با خدماتی که شما ارائه می دهید و یا محصولاتی که به فروش می رسانید اقدام به درج آگهی در گوگل بکند. شما به سرعت از رقبای خود عقب می مانید. فقط خود را برای یک لحظه به جای مشتری بگذارید ! قطعا که افراد به کسب و کاری که توسط گوگل معتبر شناخته شده است و به آن ها پیشنهاد داده شده است و مشغول به تبلیغ آن است ، توجه ویژه تری نشان می دهند و به آن سمت کشیده می شوند و حتی اگر نام برند شما در لیست جست و جوی گوگل هم باشد با این رویه به راحتی نادیده گرفته می شوید.
نکته حائز اهمیت درباره ی این غول فناوری در سیلیکون ولی این است که قابلیت های زیادی برای بهبود و بالاتر رفتن ترافیک سایت ها و همچنین شناخته تر شدن کسب و کارتان در اختیارتان می گذارد که بسیار موثر و کلیدی هستند و ضروری ست که از آن ها مطلع باشید. اگر شما از افراد پیگیر باشید و بالاخره به اهمیت سئو سایت خود و یا سایتی که در آن کسب و کار خود را تبلیغ کرده اید پی برده باشید ، حالا وقت آن است که به درج آگهی در گوگل نیز نگاه ویژه و متفاوتی بندازید. پس وقت را تلف نکنیم و مرحله به مرحله با هم ببینیم که تبلیغات گوگل دقیقا چیست ، google ads چگونه کار می کند و چرا باید تبلیغات گوگل خود را اجرا کنید. اگر برای کسب و کار خود اهمیت قائل هستید ، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.
بیشتر بخوانید : کاهش سفر شهری در آلودگی هوا با ثبت آگهی
تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست ؟
گوگل ادز نام پلتفرم به ازای هر کلیک یا ppc گوگل است که برای کسب و کار ها این بستر را فراهم می کند تا در دارایی های گوگل دیده شوند. به چه معنی ؟ در واقع گوگل مبلغی که از شما برای تبلیغات دریافت می کند را در ازای هر کلیکی که کاربران بر روی لینک مربوط به شما اعمال می کنند از مبلغ پرداختی شما کسر می کند.از رایج ترین نوع درج آگهی در گوگل ، تبلیغات جست و جو می باشد. که می دانیم در صفحه نتایج موتور جست و جو یا همان SERP برای جست و جو های مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغکننده نمایش داده می شود.اما باید اضافه کنیم که کسب و کارها همچنین از گوگل ادز برای اجرای تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات یوتوب و .... استفاده می کنند. گوگل این گونه تبلیغات را با اضافه کردن یک تبلیغ در اول سایت از دیگر نتایج مجزا می کند.
بیشتر بخوانید : چگونه کلمه کلیدی مناسب برای آگهی انتخاب کنیم
فکت: خوب است بدانید که گوگل ادز بزرگترین ناشر تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده است که 28.4 درصد از کل درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات گوگل چگونه کار می کنند؟
اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم :
"شما برای تبلیغ در گوگل کمپین خود را ساخته و کلمه کلیدی را انتخاب می کنید، مبلغ مورد نظر را پیشنهاد میدهید ، منتظر می مانید تا پس از حدود 24 ساعت ثبت آگهی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. با چند نکته کوچک دیگر اما مهم! "
در بالا از تبلیغات به ازای هر کلیک اشاره کردیم. اما قیمت این تبلیغات به چه صورت هست؟
این قیمت اغلب تغییر میکند و به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله این که چند برند دیگر در حال حاضر آن کلمه کلیدی، حجم جستجو، دسترسی مورد انتظار، زمان روز یا سال و موارد دیگر را هدف قرار می دهند.
یادتان هست درباره کلمه کلیدی ، اهمیت آن و چگونگی استفاده از آن قبل تر به تفصیل صحبت کردیم. اگر این مقاله را از دست داده اید ، حتما آن را مطالعه بفرمایید.
بیشتر بخوانید : بازاریابی یا تبلیغات ؟ کدام برای جذب مشتری بهتر است ؟
هنگامی که تبلیغ خود را قرار می دهید، "حداکثر پیشنهاد" خود را مشخص می کنید . حداکثر پیشنهاد در واقع همان بیشترین مبلغی ست که مایلید برای یک کلیک (یا مشاهده یا سایر اقداماتی که تعریف کرده اید) بپردازید.
در اینجا شما 3 گزینه اصلی برای مناقصه خواهید داشت:
1) هزینه به ازای هر کلیک (CPC) : زمانی که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه پرداخت می کنید.
2) هزینه در هر میلیون (CPM) : شما به ازای هر 1000 نمایش تبلیغات پرداخت می کنید.
3) هزینه به ازای تعامل (CPE) : زمانی که کاربر اقدام خاصی را روی تبلیغ شما انجام می دهد (ثبت نام برای یک لیست، تماشای یک ویدیو و غیره) پرداخت می کنید.
برای مثال، اگر حداکثر قیمت پیشنهادی شما 2 دلار باشد اما اگر گوگل تشخیص دهد که ارزش آن کلیک 2.55 دلار است، تبلیغ شما نمایش داده نمی شود. با این حال، اگر حداکثر قیمت پیشنهادی شما 2.56 دلار بود، آگهی شما به احتمال زیاد جایگاه را دریافت می کند.
نکته مهم این است که این عدد با بودجه کلی کمپین شما متفاوت است. شما این گزینه را دارید که میانگین بودجه روزانه خود را تعیین کنید و به گوگل اجازه دهید پیشنهادات تبلیغاتی شما را مدیریت کند، یا بودجه کلی خود را تنظیم کنید و پیشنهاد را برای هر تبلیغ مدیریت کنید.
برای مبتدیان، توصیه می شود که بودجه روزانه را تنظیم کنند و به گوگل اجازه دهند مناقصه تبلیغات فردی شان را بهینه کند. این راه سادهتر است و اغلب نتایج مؤثرتر و اقتصادیتری را در بر خواهد داشت.
به عنوان مثال، اگر می خواهید در مجموع 1000 دلار خرج کنید، می توانید یک کمپین را به مدت 30 روز با حداکثر بودجه روزانه 33 دلار اجرا کنید. یا به مدت 14 روز با 66 دلار در روز.
البته باید اضافه کرد که یک عامل ابداعی دیگر نیز برای پیشنهاد دادن وجود دارد به نام: امتیاز کیفیت
امتیاز کیفیت چیست؟
امتیاز کیفیت این است که چگونه گوگل ادز تعیین می کند که چه کسی "بهترین" تبلیغ را برای یک کلمه کلیدی نشان می دهد که یک رتبه بندی عددی از 1-10 است. به عنوان مثال، یک فست فود می تواند برای کلمه کلیدی «ساندویچ هات داگ» امتیاز 10 (بالا) بگیرد، اما احتمالاً برای کلمه کلیدی « نظافت محیطی» امتیاز 1 (کم) خواهد داشت، کاملا واضح است !
بهتر است بدانید که امتیاز کیفیت شما مستقیماً بر محل تبلیغات یا بودجه شما تأثیر نمی گذارد، اما می تواند تأثیرات غیر مستقیم داشته باشد.
بیشتر بخوانید : چگونه به صورت رایگان در گوگل تبلیغ کنیم ؟
کمی شفاف تر توضیح دهیم تا مطلب به خوبی برای شما جا بیفتد:
امتیاز کیفیت بالا به این معنی است که تبلیغات شما با هدف جست و جوی مشتریان بالقوه شما و ایجاد تبلیغاتی که با آن چه مردم جستجو میکنند مطابقت داشته باشد پس در نتیجه بیشتر نشان داده خواهد شد که این نیز بدان معناست که کلیکهای بیشتری دریافت خواهید کرد. باز هم تاکید می کنیم که امتیاز کیفیت معیاری نیست که لزوما باید آن را خیلی عمیق ردیابی کنید، بلکه بیشتر راهنمایی ست برای این که بفهمید هدف تبلیغات شما در مسیر درستی قرار دارد یا خیر و چگونه با دیگرانی که برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند مقایسه می شوید.
انواع درج آگهی در گوگل
در زیر شما را با شیوه های مختلف گذاشتن آگهی در گوگل با گوگل ادز بیشتر آَشنا می کنیم در هر خصوص توضیح مختصری می دهیم:
تبلیغات جستجوی واکنشگرا:
در گذشته، آنچه برای هر تبلیغ و درج آگهی در گوگل می نوشتید همان چیزی بود که گوگل نمایش می داد. اکنون، تبلیغات جستجوی واکنشگرا به شما امکان میدهند چندین متغیر کوچک بنویسید و فناوری هوش مصنوعی گوگل بهترین ترکیب از اجزای تبلیغات را برای مطابقت با پرس و جو و هدف جستجو انتخاب میکند. تبلیغات جستجو با علامت پررنگ " SPONSERD" در بالای آن ها نشان داده می شود. تبلیغات نیز در چهار نقطه اول صفحه قرار خواهند گرفت. این نوع تبلیغات ابتدایی ترین قالب google ads هستند و هر برندی می تواند از استفاده از آنها بهره مند شود.
تبلیغات حداکثر عملکرد:
این تبلغیات نوعی ترکیبی از بهترین الگوریتمهای یادگیری ماشینی و استراتژیهای پیشنهاد تبلیغات به کمک هوش مصنوعی، همراه با نقاط دادهای که ارائه میدهید، مانند مخاطبان سفارشی، توصیف میشود. ایده این است که بهترین نتایج ممکن را برای هدف خود به دست آورید. گوگل پیشنهاد می کند از این تبلیغات برای تکمیل کمپین های تبلیغات جستجوی اصلی خود استفاده کنید، زمانی که هدف مشخصی دارید ، زمانی که داده های اضافی برای کمک به گوگل برای هدف یابی تبلیغات خود دارید، به عنوان مثال. مخاطبان سفارشی از فیس بوک، کمپین های قبلی، تجارت الکترونیک و ....
تبلیغات اکتشافی:
تبلیغات اکتشافی در مکانهایی ظاهر میشوند که افراد به احتمال زیاد در حال تحقیق درباره محصولات یا تماشای بررسی محصول هستند. به طور معمول، شامل تبلیغات صفحه اصلی یوتوب و تماشای صفحه بعدی و یا جست و جو های گوگل با قصد خرید می شود. کاربران گوگل می توانند از داده هایی که برای جمع آوری این نوع تبلیغات اکتشافی هدفمند ردیابی می شوند انصراف دهند اما اکثر آن ها این کار را نمی کنند و بیشترین دلیل را هم نا آگاهی افراد از این قابلیت می توان دانست !
گوگل می تواند از موارد زیر برای ردیابی داده های کاربران استفاده کند:
فعالیت وب و اپلیکیشن
اطلاعات برنامه از دستگاه آنها (مانند تلفن، تب لت، رایانه)
تاریخچه موقعیت مکانی
تنظیمات مکان (مثلاً مکانهای ذخیرهشده «خانه» و «محل کار» و موارد دیگر)
اما شما به عنوان کسی که قصد گذاشتن آگهی در گوگل را دارید چه زمانی بهتر است از این شیوه استفاده کنید:
وقتی که شما از قبل تر چندین کمپین در گوگل ادز دارید این نوع تبلیغات از دارایی های موجود شما در قالب های مختلف استفاده می کند. برای افزایش فروش، برای هدف گیری مجدد مشتریان قبلی با تعریف مخاطبان سفارشی
نمایش تبلیغات:
تبلیغات نمایشی تصاویر یا ویدیوهایی هستند که در میلیونها وبسایت در سراسر جهان که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند و همچنین دیگر سایت های گوگل مانند یوتوب ظاهر می شوند.
میتوانید هر آگهی را خودتان تعریف کنید، یا مجموعهای از اصلی ترین گزینه ها را آپلود کنید. گرافیک، ویدئو، لوگو و سرفصلها و ... و اجازه دهید هوش مصنوعی گوگل ادز بهترین ترکیبها را برای هدف قرار دادن مخاطبانتان ارائه دهد.
تبلیغات خرید:
تبلیغات خرید از کاتالوگ محصولات شما برای نمایش تبلیغات بهینه شده تجارت الکترونیک در شبکههای جستجو و نمایش یوتوب ، گوگل و جیمیل استفاده می کند. هدفگیری خودکار گوگل نشان میدهد که به نظر آن محصول مرتبط ترین محصول برای جستجوی کاربر است.
تبلیغات اپلیکیشن:
دقیقاً همانطور که به نظر می رسد، این نوع تبلیغات بینندگان را به دانلود برنامه آی او اس یا اندروید شما سوق می دهد. راه اندازی تبلیغات اپایکیشن آسان است زیرا از تصاویر، ویدیوها و محتوای فهرست فروشگاه برنامه شما استفاده می کند و یا می توانید به راحتی رسانه خود را آپلود کنید.
درباره این که شما چه زمانی می توانید از این تبلیغات استفاده کنید باید بگوییم که اگر یک اپلیکیشن دارید، اگرچه برای واجد شرایط بودن به 50000 نصب برنامه نیاز دارید (به جز تبلیغات پیش ثبت نام اندروید)
بیشتر بخوانید : ثبت اگهی رایگان در گوگل با سئو
اکنون که به اندازه کافی با انواع گذاشتن آگهی در گوگل با گوگل ادز آَشنا شدید ، در پنج قدم ساده نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم:
قدم اول: یک حساب گوگل ادز باز کنید:
نام کسب و کار و آدرس وب سایت خود را وارد کنید.
لینک کردن هر حساب موجود متعلق به گوگل مثل یک کانال یوتوب مرتبط با کسب و کار شما و یا پروفایل
My Goolge Business
پر کردن اطلاعات صورتحساب و پرداخت
قدم دوم: اولین کمپین خود را ایجاد کنید:
روی کمپین جدید در بالای داشبورد اصلی کلیک کنید و یک هدف را انتخاب کنید.
قدم سوم: یک استراتژی مناقصه تنظیم کنید:
به صورت اختیاری، میتوانید هزینه هدف را برای هر اقدام مشخص کنید، اگرچه توصیه میکنم برای کاربران جدید این مورد را بدون علامت بگذارید.
قدم چهارم: مخاطبان خود را هدف قرار دهید:
این جا همان جایی ست که به گوگل می گویید مخاطبان شما را کجا پیدا کند. مکانها و یا زبانهایی که برای هدف مد نظر دارید و همچنین دستههای علاقه اضافی اختیاری را انتخاب کنید. کاربران پیشرفته میتوانند مخاطبان سفارشی را آپلود کنند و حتی اطلاعات جمعیتی را دقیق تنظیم کنند.
قدم پنجم: ساخت تبلیغات:
ایجاد تبلیغات موضوع بزرگی است و نمی توان همه چیز را فقط در این مقاله بخش پوشش داد. به صنعت، اهداف، دارایی های موجود و موارد دیگر کسب و کار شما بستگی دارد. اما برای شروع به حداقل چند گروه تبلیغاتی نیاز دارید.
گوگل شما را از طریق این فرآیند راهنمایی میکند و از شما درخواست URL و کلمات کلیدی مرتبط را می کند.
سپس گوگل ادز از شما می خواهد که چند تبلیغ بنویسید. هنگام ساخت آگهی خود، پیش نمایشی از آن را در سمت راست خواهید دید.
شما به همه این موارد به یکباره نیاز ندارید. اگر به تازگی با گوگل ادز شروع کردهاید، آن را ساده نگه دارید زیرا که بعد تر هم میتوانید تبلیغات خود را اصلاح کنید.
بیشتر بخوانید : آموزش ثبت آگهی رایگان
امیدواریم شما تا حد قابل قبولی با این قابلیت ویژه ی گوگل آشنا شده باشید و بتوانید در صورت نیاز به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرید.