پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

مدیریت کارمندان دورکار

boomrun_platform 4 سال پیش

امروزه دورکاری یکی از روش‌های در حال رشد برای اشتغال به‌حساب می‌آید. گسترش تکنولوژی، امکان ارتباط افراد با یکدیگر را در سرتاسر دنیا فراهم کرده است.در سایت فریلنسری دورکار پروژه ها به صورت دورکاری انجام میشود.

 از طرفی صاحبان کسب‌وکار برای جذب استعدادهای برتر، کاهش هزینه‌ها و یا حتی گسترش کسب‌وکار خود، دورکاری را موردتوجه قرار داده‌اند. اما مهم‌ترین چالش در این حوزه مدیریت کارمندان دور کار است.

عدم حضور فیزیکی کارمند در محیط کاری باعث می‌شود تا ارتباط درستی بین او و سایر کارمندان شکل نگیرد.

بسیاری از افراد دور کار از مشکلات مشترکی صحبت می‌کنند که در ادامه همراه با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

مدیریت کارمندان دورکار

برای مدیریت کارمندان دورکار باید چه کارهایی انجام داد:

همکاری بدون حضور فیزیکی

بیش از دو سوم کارمندان دور کار از روز اول کاری خود ابراز نارضایتی کرده‌اند. زیرا این افراد فکر می‌کنند مدیران آنها مشغول به‌کار هستند و آنها را نادیده گرفته‌اند.

عدم ارائه‌ی یک ساختار زمان‌بندی‌شده 

کارمند باید در مراحلی از برنامه ملزم به ارائه‌ی گزارش باشد.

این روند بر روی کیفیت کاری کارمندان دور کار تاثیر زیادی دارد.

برنامه‌های غیرواقع‌بینانه و به دور از اطلاعات 

برنامه مشخص‌شده برای کارمندان زمانی کارآمد است که:

 به‌راحتی قابل‌فهم باشد و متناسب با آشنایی کارمندان با وظایفشان شکل گیرد.

برای رفع این مشکلات و تعامل هرچه بیشتر با کارمندان دور کار راهکارهای ساده‌ای وجود دارد.

همچنین میتوانید بهترین مشاور بازایابی آنلاین بومران را مشاهده کنید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تیم خود را برای حضور کارمند جدید آماده کنید

قبل از اینکه کارمند جدیدی به مجموعه خود اضافه کنید، با کارمندان قبلی در مورد او صحبت کنید.

این موضوع برای استخدام کارمند دور کار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

در مورد خصوصیات و وظایف کارمند جدید با سایر افراد تیم خود صحبت کنید. از آنها بخواهید با او در ارتباط باشند. مسئولیت پاسخگویی به سؤالات کارمند جدید در هر حوزه را به یکی از کارمندان بسپارید.

 تجهیزات فنی موردنیاز برای ارمندان دور کار تهیه کنید

لازم است ابزار و تکنولوژی‌های لازم را برای حضور کارمند دور کار در مجموعه‌ی خود را فراهم کنید.

وجود مشکل در سیستم‌های IT می‌تواند برای کارمندان دور کار چالش‌برانگیز باشد.

بنابراین قبل از ورود آنها به مجموعه، این مشکلات را به حداقل برسانید.

 داشتن یک سیستم مناسب برای تبادل اطلاعات می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند کاری کارمندان دور کار داشته باشد.

گاهی لازم است کارمند شما به ابزار و وسایل خاصی جهت انجام مسئولیت‌های خود دسترسی داشته باشد. قبل از شروع کار این موارد را با او در میان بگذارید.

در سایت انجام پروژه این امکان فراهم میشود.

دیجیتالی کردن مدارک  

به کمک hub spot، مدیران می‌توانند یک برنامه‌ی صد روزه را برای کارمندان دور کار خود تنظیم کنند.

بر اساس شرایط کاری کارمند جدید، این برنامه می‌تواند حاوی نکات کلیدی آموزشی، اطلاعات و مدارک موردنیاز کارمند باشد.

اگر تمایلی به استفاده از Hubspot ندارید می‌توانید تمام این نکات را به‌صورت یک فایل تهیه‌کرده و در اختیار کارمندان خود قرار دهید.

برنامه ریزی جلسات 

پس‌ازاینکه کارمندان دور کار شما به خوبی نسبت به وظایف خود آگاهی پیدا کردند. وقت آن رسیده تا با تنظیم جلسات منظم، با آنها در ارتباط باشید و آنها را پشتیبانی کنید.

در این جلسات کارمندان می‌توانند سؤالات خود را در مورد برنامه‌ی تنظیم‌شده در هر مرحله بپرسند.

به‌این‌ترتیب کارمند بهتر در راستای اهداف شما حرکت می‌کند. شما نیز می‌توانید در جریان فعالیت‌های او قرار گیرید.

در اولین جلسه کاری، برنامه تدوین‌شده را توضیح دهید و به مدارک و اسناد پراهمیت به صورت freelancer اشاره‌کنید.

برگزاری جلسات ویدئوکنفرانس 

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده توسط hubspot، د35 درصد از کارمندان دور کار، بین دو تا سه روز در هفته احساس تنهایی می‌کنند. این احساس برای افرادی که به‌تازگی وارد یک محیط کاری شده‌اند، شدیدتر است. شما می‌توانید با استفاده از جلسات معرفی به‌صورت ویدئوکنفرانس تا حدی به بهبود این احساس کمک کنید.

این جلسات در هفته‌های ابتدایی شروع همکاری می‌تواند موجب ایجاد اعتماد بین کارمندان قبلی و کارمند دور کار جدید شود. به‌علاوه کارمند جدید از طریق این جلسات بیشتر با محیط کار و همکاران خود آشنا می‌شود.  این موضوع زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط صمیمانه بین کارمندان را فراهم می‌کند.

بیان انتظارات خود 

برای افرادی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، دانستن انتظارات کارفرما بسیار مهم است.

کارمند شما باید بداند که با چه افرادی و در چه سطحی باید در ارتباط باشد. نحوه‌ی این ارتباط و پاسخگویی نیز باید مشخص شود.

کارمند جدید باید با روند کاری تیم شما آشنا باشد تا بتواند خود را با آنها هماهنگ کند.

برای مثال اگر در تیم شما افراد در ساعات غیر کاری مشکلات و نظرات خودشان را بر روی تقویم ثبت می‌کنند، کارمند جدید نیز باید به این تقویم دسترسی داشته باشد و از روند کار با آن مطلع باشد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید