با مقاله کپشن نویسی چیست با شما هستیم. امروزه که استفاده از شبکه های اجتماعی فراگیر شده است، یکی از بزرگترین دغدغه های تمام افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، نوشتن یک کپشن جذاب و حرفه ای است. اما کتیبه دقیقا چیست و روش صحیح نوشتن کتیبه در اینستاگرام و تلگرام چیست؟
در سال های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی پر رنگ تر از گذشته شده است و کاربران عادی از این بستر برای به اشتراک گذاری محتوای شخصی خود استفاده می کنند و شرکت های کوچک و بزرگ از این ابزار به عنوان راهکارهای تبلیغاتی و ارتباط نزدیک با مخاطبان استفاده می کنند.
از مردم عادی گرفته تا مدیران محتوا در رسانه های اجتماعی، برندهای بزرگ دغدغه مشترکی برای کار بر روی پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و دیگران دارند. این مراقبت کلی به تولید محتوای جذاب و جذاب برمی گردد که طبیعتاً به افراد حرفه ای و تجربه نیاز دارد.
بخشی از محتوای رسانه های اجتماعی شما یک عنوان خوب است که مکمل تصویر یا ویدیویی است که می خواهید به خوبی بسازید. اما کپشن دقیقا چیست و چگونه می توان بهترین کپشن را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تلگرام نوشت؟
کپشن (CAPTION) چیست؟
در واقع بیشتر تعاریف کپشن در شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می شود و کاربران از این اصطلاح در پست های اینستاگرام استفاده می کنند. اما در شبکههای اجتماعی دیگر نیز استفاده می شود.
گاهی اوقات عکسها و ویدیوها نمیتوانند خودشان در شبکههای اجتماعی صحبت کنند، و کپشن متنی است که در زیر پست میکنیم تا بتوانیم جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
چگونه کپشن بنویسیم؟
ساختار اصلی یک کپشن به شکل زیر تعیین میشود:
- تیتر
- لید
- مقدمه
- بدنه متن
- نتیجهگیری و فراخوانی
محدودیتهای کپشن اینستاگرام
زیرنویس راهی عالی برای ارتباط با مخاطبان و بیان جزئیات بیشتر است، اما این بدان معنا نیست که فضای کافی برای نوشتن زیرنویسهای طولانی دارید. پست های اینستاگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی دارای محدودیت هایی هستند که به آنها اشاره می کنیم.
کپشن اینستاگرام دو محدودیت اصلی دارد. اولین محدودیت استفاده از 2200 کاراکتر و محدودیت دوم امکان استفاده از حداکثر 30 هشتگ است. استفاده از کپشن های طولانی اصلا جذاب نیست و از طرفی نیازی نیست متن خود را با هشتگ پر کنید تا جذابیت آن را مخدوش کنید.
چطور یک کپشن خوب بنویسیم؟
حال که با معنای کامل و دقیق کپشن نویسی آشنا شدید باید با روش های جذب مخاطب از طریق کپشن نویسی هم مطلع شوید. یاد بگیرید چگونه کپشنی بنویسید که عکس العمل و واکنش دلخواه شما را از مخاطب دریافت کنید.
کپشن نویسی بهتر است با لحنی عامیانه و صمیمی نوشته شود. البته این مورد به معنای این نیست که نتوانیم از محتواهای رسمی استفاده کنیم.
اینستاگرام به خاطر ماهیتی که دارد بهتر است که در کپشن نویسی از لحن های خودمانی استفاده شود. این نوع لحن به دلیل صمیمیتی که ایجاد می کند باعث دائم کردن فالووران و حتی افزایش آنها می شود.
چرا نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام مهم است؟
حتما شنیده اید که اغلب می گویند یک تصویر یا ویدیو بهتر از هزار کلمه و جمله می تواند معنای مورد نظر را منتقل کند. اما گاهی اوقات این به تنهایی کافی نیست و به دلایل مختلف باید زیر یک پست خوب در اینستاگرام یک کپشن خوب بنویسید. هرچه بیشتر بتوانید از طریق محتوای خود با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، محبوب تر می شوید و بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرید.
برخی از کاربران بدون توجه به عنوان شما، پست شما را لایک می کنند یا از آن بازدید می کنند. اما اکثر مخاطبان دوست دارند کپشن زیر پست را بخوانند و عکس و فیلم به تنهایی برای آنها کافی نیست. کپشنهای اینستاگرام به مخاطبان شما کمک میکند تا با توجه به زمانی که صرف میکنند، تعامل بیشتری داشته باشند.
هرچه کپشن بهتری بنویسید، لایک ها و کامنت های بیشتری دریافت می کنید و نه تنها برای شما مهم است، بلکه برای اینستاگرام نیز مهم است.
کپشنهای خوب در اینستاگرام توضیح میدهند که عکس درباره چه چیزی است، به دنبالکنندگان میگوید که چه کاری انجام دهند یا پیچیدگیهای تصویر را تفسیر میکنند، محتوا را لذتبخشتر میکند و فالوور را تشویق میکند تا محتوا را به اشتراک بگذارد. اگر فکر می کنید توضیحات خوب در اینستاگرام مزیت دارد، فرصت جذب مخاطب را از دست می دهید. زیرا این هدف تنها از طریق محتوای بصری محقق نمی شود.
اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم به مقاله کپشن نویسی سری بزنید.