پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

اصول اولیه تبلیغات گوگل

darkoobwebdesign1 11 ماه پیش

تبلیغات جستجو: در شبکه جستجو، تبلیغ‌کنندگان تبلیغات متنی ایجاد می‌کنند که کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی را که مردم در گوگل جستجو می‌کنند، هدف قرار می‌دهند. این به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که زمانی در نتایج جستجو ظاهر شوند که مشتریانشان بیشترین قصد را برای تعامل یا خرید دارند. در حالی که این فقط یکی از انواع تبلیغات PPC است، تبلیغات جستجو اغلب همان چیزی است که مردم هنگام استفاده از این عبارت به آن اشاره می کنند. به عنوان جستجوی پولی نیز شناخته می شود.

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک است که متعلق به گوگل و اداره می شود. همچنین بزرگترین و پرکاربردترین شبکه تبلیغات آنلاین در جهان است و میلیون ها کسب و کار از تبلیغات گوگل برای دستیابی به مشتریان جدید و رسیدن به اهداف فروش، بازاریابی و درآمد خود استفاده می کنند. تبلیغ‌کنندگانی که استفاده از گوگل ادز را انتخاب می‌کنند، می‌توانند کاربران را در چندین شبکه هدف قرار دهند.

1. تبلیغات نمایشی: شبکه نمایش به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در وب‌سایت‌هایی که بخشی از شبکه نمایش هستند، تبلیغات بصری به سبک بنر قرار دهند. شبکه نمایش گوگل تقریباً 90 درصد از کاربران اینترنت جهانی را در اختیار دارد که مخاطبان بالقوه زیادی هستند. وقتی صحبت از جستجو در مقابل نمایش می شود، در نهایت وقتی با هم استفاده می شوند بهترین هستند.

2. تبلیغات خرید: با کمپین‌های خرید، یک فید محصول دقیق را به حساب خود متصل می‌کنید و Google محصولات شما را که با جستجوهای جستجوی Google، برگه Google Shopping، و همچنین سایر مکان‌ها در سراسر شبکه خرید Google مطابقت دارند، نمایش می‌دهد. بینندگان می توانند مستقیماً از آگهی خرید کنند یا به صفحه محصول مراجعه کنند.

3. تبلیغات YouTube: از آنجایی که Google مالک YouTube است، می توانید از Google Ads برای ایجاد ویدیو یا نمایش تبلیغاتی که در ویدیوهای YouTube و نتایج جستجو ظاهر می شوند نیز استفاده کنید. در راهنمای کامل ما برای تبلیغات YouTube بیشتر بیاموزید.

هر نوع تبلیغات مجموعه ای از مزایای خاص خود را ارائه می دهد و می تواند به اهداف مختلف کمک کند. و در این شبکه ها، انواع مختلف کمپین، مکان ها، قالب ها و موارد دیگر وجود دارد. حتی انواع کمپین وجود دارد که به شما امکان می دهد در چندین شبکه به طور همزمان تبلیغ کنید.

چرا از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

PPC به طور کلی مزایای بسیاری را برای تجارت ارائه می دهد، اما Google Ads مزایای بیشتری دارد.

1. نتایج سریع: 

در حالی که سئو برای هر کسب و کاری ضروری است، زمان می برد تا محتوای شما رتبه بندی شود. از سوی دیگر، تبلیغات PPC می تواند به محض تنظیم کمپین شما شروع به نمایش کند.

2. داده‌ها و بینش‌ها: 

داده‌هایی که در کمپین‌های خود جمع‌آوری می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد که بهینه‌سازی‌هایی را برای به حداکثر رساندن بودجه خود و همچنین به دست آوردن بینش ارزشمند مشتری انجام دهید.

3. کاملاً سازگار با قیف: 

بین تبلیغات جستجو، نمایش، خرید، و YouTube و قابلیت‌های هدف‌یابی، می‌توانید در تمام مراحل قیف خود از Google Ads استفاده کنید.

4. ROI بالا: 

با روشی که Google Ads کار می‌کند، PPC یکی از بالاترین کانال‌های بازده بازگشت سرمایه برای بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر 1 دلار خرج شده به طور متوسط ​​2 دلار درآمد کسب می‌کند.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

اگرچه کمپین های تبلیغاتی جستجو و نمایش هر دو از طریق Google Ads مدیریت می شوند، اصطلاح "Google Ads" معمولاً به شبکه جستجو اشاره دارد. بازاریابان دیجیتال معمولاً از شبکه نمایش با نام خود نام می برند. به طور خلاصه، Google Ads بر روی یک سیستم حراجی کار می کند، که در آن هزینه ها فقط بر اساس پیشنهاد تعیین نمی شود، بلکه کیفیت و ارتباط تبلیغات نیز تعیین می شود.

نحوه استفاده از گوگل ادز در 6 مرحله

  • پایه و اساس خود را ایجاد کنید
  • حساب Google Ads خود را تنظیم کنید
  • کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید
  • کمپین خود را ایجاد کنید
  • تبلیغات خود را ایجاد کنید
  • گزارش نتایج

1. پایه و اساس خود را ایجاد کنید

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که درک محکمی از مخاطبان و اهداف خود دارید.

اهداف

از تبلیغات گوگل برای چه چیزی استفاده می کنید؟ نسل سرب؟ تجارت الکترونیک؟ ساختمان با نام تجاری؟ انواع کمپینی که انتخاب می‌کنید و ساختار حسابتان به این بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد اهداف واقعی برای حساب Google Ads خود، این منابع را بررسی کنید:

2. حساب Google Ads خود را تنظیم کنید

راه اندازی یک حساب Google Ads آسان است و فقط چند دقیقه طول می کشد. شما می توانید حساب خود را با استفاده از یک حساب Google موجود ایجاد کنید، یا می توانید یک حساب جدید به طور خاص برای استفاده در تبلیغات گوگل ایجاد کنید. سپس، برخی از اصول اولیه را برای حساب خود، مانند مکان و منطقه زمانی خود، مشخص خواهید کرد. در نهایت، جزئیات صورت‌حساب را تنظیم می‌کنید، بنابراین Google می‌تواند هر ماه به‌طور دقیق از شما صورت‌حساب بگیرد.

3. کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید

تبلیغ‌کنندگان از Google Ads با پیشنهاد کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند تا تبلیغات آنها در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود. روش‌های مختلفی برای انجام تحقیقات کلیدواژه PPC وجود دارد و ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream یک نقطه شروع عالی است. به سادگی یک عبارت جستجو یا URL را وارد کنید و فهرستی جامع از کلمات کلیدی به همراه حجم جستجو، داده‌های هزینه به ازای هر کلیک و سطح رقابت ایجاد می‌کند.

4. کمپین خود را ایجاد کنید

هنگامی که حساب کاربری شما ایجاد شد و تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دادید، زمان ایجاد کمپین خود فرا رسیده است. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل خود، باید:

  • نوع کمپین خود را انتخاب کنید
  • برنامه تبلیغات خود را تنظیم کنید
  • مکان و زبان خود را انتخاب کنید
  • بودجه خود را مشخص کنید
  • استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید
  • کلمات کلیدی خود را اضافه کنید

5. تبلیغ خود را ایجاد کنید

نوشتن تبلیغات موثر گوگل یک کار چالش برانگیز است، زیرا فضای محدودی برای ایجاد یک پیام متقاعد کننده و متقاعد کننده دارید. به طور کلی، یک عنوان خوب در گوگل ادز:

  •  ارزش را منتقل می کند
  • حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما است
  • از زبانی که مشتریان شما استفاده می کنند استفاده می کند
  • احساسات را برمی انگیزد
  • فراخوانی برای اقدام دارد

6. گزارش عملکرد

مانند هر استراتژی بازاریابی، تبلیغات گوگل یک مجموعه نیست و تلاش آن را فراموش کنید. مهم است که به طور منظم کمپین های خود را بررسی کنید تا بتوانید آنچه را که کار می کند مهار کنید و آنچه را که نیست به بیرون پرتاب کنید. معیارهای مهم PPC که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • هزینه هر کلیک
  • نرخ کلیک
  • نرخ تبدیل
  • هزینه به ازای هر اقدام (معروف به هزینه هر کسب یا هزینه به ازای هر تبدیل)

بسته به نوع و اهداف کمپین شما، ممکن است معیارهای دیگری نیز برای ردیابی وجود داشته باشد، اما اینها معیارهای اصلی هستند. مطمئن نیستید که عملکرد "خوب" چیست؟ معیارهای Google Ads تعاملی ما را بررسی کنید.

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه در زمینه طراحی سایت حرفه ای، سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ و فروش قالب های سایت فعالیت دارد.