پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

بررسی الگوریتم پاندای گوگل

marpar1373 11 ماه پیش

الگوریتم پاندای گوگل چیست ؟

گوگل با سه الگوریتم اصلی رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این 3 الگوریتم ، گوگل پاندا ، گوگل پنگوئن و در انتها مرغ مگس خوار گوگل هستند.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص الگوریتم پاندای گوگل مطالبی را برای شما عزیزان بیان می کند.

الگوریتم google panda در سال 2011 معرفی شد. هدف آن  بهبود رتبه وب سایت های با کیفیت ( از لحاظ محتوا ) و هم چنین کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت در نتایج جست وجوی ارگانیک بود.

اسم این الگوریتم ابتدا - FARMER - بود. طبق ادعای گوگل این الگوریتم توانست طی چند ما ، نتایج جست و جو در زبان انگلیسی را 12 درصد بهبود ببخشد.

 

نکات مهم برای الگوریتم گوگل پاندا :

 

این الگوریتم با بررسی نکات زیر ، طراحی وب سایت های مشکل ساز و ضعیف را شناسایی و از  نتایج جست و جوی گوگل حذف می کند.

  • محتوای کم - منظور صفحات با محتوای مرتبط بسیار کم و همچنین متن کم می باشد. مثله صفحاتی که یک بیماری را توصیف می کنند و کلا 5 خط محتوا دارند.
  • محتوای کپی شده - این موضوع بسیار رایج است ، خصوصا در کشور ما ، این الگوریتم سعی دارد با طراحی سایت ارزان هایی که محتوای سایرین را می دزدند برخورد کنند. این مشل ممکن است برای خودتان ایجاد شود ! متون (تقریبا یک پاراگراف ) را از یک صفحه سایت به سایر صفحات کپی نکنید ، حتما آن را کمی تغییرا دهید.
  • محتوای بی کیفیت - صفحاتی که بازدید کننده انسانی کمی دارند ، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.
  • اعتبار کم - این مشکل زمانی پیش می آید که شما از منابع نه چندان معتبر تولید محتوا کنید.
  • صفحات تولید شده تولید شده توسط کاربر - مانند بلاگ هایی که کاربران سایت های تولید می کنند (نویسنده ها نه ) ، این نوشته ها معمولا پر از غلط های املایی و مشکلات گرامری است.
  • صفحاتی که تبلیغات زیادی دارند - این نکته شامل وب سایت هایی می شوند که با تبلیغات بسیار زیاد ، دسترسی به محتوا را مشکل می سازند. ( در وب سایت های وطنی این مسئله به وفور دیده می شود )

 

 

  • محتوای کم و کیفیت که لینک های بسیاری دارند - با یک مثال توضح می دهم ، صفحاتی که لینک های زیادی به بیرون دارند ، باید خودشان رتبه خوبی داشته باشند. ( این موضوع بیشتر به تبلیغات و رپرتاژ آگهی  و .. می شود )
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران - بله ! وب سایت هایی که توسط کاربران بلاک می شوند رتبه کمی خواهند گرفت.
  • محتوای بی ربط به موضوع جست وجو شده - هر صفحه باید محتوای مرتبط با کلمه کلیدی جست و جو شده ارائه دهد. در غیر این صورت با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.

 

از کجا متوجه شویم که الگوریتم پاندای گوگل با طراحی سایت انجام شده ما برخورد کرده است ؟

 

یکی از نشانه های احتمالی این موضوع ، کاهش چشم گیر بازدید کننده های سایت است. در روزی که این اتفاق افتاده احتمالا الگوریتم گوگل پاندا اپدیت شده است.

 

 

باید بدانید عوامل بسیاری در کاهش بازدید کننده سایت شما موثر است . مانند رشد رقیب شما که باعث دزدیده شدن بازدیدکننده ها می شود.

مشکلات در سایت ، هک شدن سایت و حتی احتمال اینکه یک الگوریتم دیگر گوگل ، فرضا پنگوئن شما را زده باشد .

 

چگونه پس از توبیخ توسط الگوریتم بهینه سازی وب سایت گوگل پاندا ، دو مرتبه رتبه بگیریم ؟

 

در سئو ، بازگشت از توبیخ google panda یکی از سخت ترین کار ها محسوب می شود. از آنجایی کلیه تمرکز گوگل پاندا روی محتوا قرار دارد ، شما باید کیفیت محتوا را بهبود ببخشید.

  • جلوگیری از ارسال پست های اسپم در سایر سایت ها و وبلاگ ها
  • بهبود محتوا در راستای مفید بودن  ، مرتبط بودن و هم چنین با اعتبار بودن
  • کم کردن تعداد تبلیغات و لینک ها ی خارجی
  • چینش و نوشتن محتوا بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده
  • حذف محتوای کپی در سایت خودتان
  • بررسی و اصلاح محتوای قرار داده شده توسط کاربران ( غیر از نویسندگان سایت)

 

نتیجه :

به طور کلی ، طراحی سایت حرفه ای که محتوای مکرر و با کیفیت تولید می کنند ترسی از این آپدیت ندارند. اما اگر علی رغم تولید محتوای مناسب ، اشتباهات بالا را تکرار کنید احتمال توبیخ توسط الگوریتم پاندای گوگل بسیار بالاست. با تولید محتوای خوب می توانید از این الگوریتم برای پیشرفت کسب وکار اینترنتی و برند خود استفاده ببرید !

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید