پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

آیا با بازاریابی اینستاگرام می‌توانم به درآمد رؤیایی برسم؟

Business-News 2 سال پیش

اگر یک کسب و کار آنلاین داری و هنوز تغییر مثبتی ندیدی ناامید نشو؛ چون اکانت Business News ایجاده شده است تا با آموزش بازاریابی اینستاگرام، بازاریابی محصول و… مسیر جدیدی از پیشرفت در تجارت دیجیتال را به تو معرفی کنم که شاید تا حالا تجربه نکرده‌ای. در این مقاله الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر و آنالیز پیج اینستاگرام را باهم بررسی می‌کنیم و می‌توانید از آن‌ها برای رونق بازاریابی خود الهام بگیرید. بیایید شروع کنیم!

پایه‌های بازاریابی اینستاگرام

برای بازاریابی اینستاگرام باید 5 مرحله زیر را بشناسید:

ساخت حساب کاربری

اولین مرحله ساخت حساب تجاری و حرفه‌ای در اینستاگرام است؛ برای این کار باید از خط مشی‌های خاصی پیروی کنید برای مثال پیج خود را پابلیک بگذارید تا کاربران بیشتر با برند شما آشنا شوند یا برای ارتباط عمیق‌تر اجازه ارسال کامنت و دایرکت به آن‌ها بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مقاله راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اینستاگرام در سایت دایان‌افیلیت بازدید کنید.

استراتژی‌های فروش در اینستاگرام

دوست من در بازاریابی اینستاگرام قرار است یک فعالیت مارکتینگ انجام دهی؛ پس باید از پله‌های زیر بگذری تا به نتیجه مساعدی که دنبالش هستی دست پیدا کنی:

تعیین اهداف بازاریابی اینستاگرام

 سرمایه‌گذاری روی هدف واقعی، زمان و بودجه لازم مهمترین گام برای توسعه‌بخشی به کسب و کار اینستاگرامی است؛ برای مثال آگاهی‌بخشی درباره برند، نمایش اصولی خدمات و اشتراک‌گذاری اخبار و به‌روزرسانی‌های سازمان همه در حوزه اهداف بازاریابی اینستاگرام جای می‌گیرد.

شناسایی مخاطبان هدف اینستاگرام

شناخت کاربرانی که به خدمات ما نیاز و علاقه دارند دومین استراتژی در بازاریابی اینستاگرام به شمار می‌آید؛ ترسیم شخصیت ایده‌آل مشتری شامل در نظر گرفتن خصوصیاتی از جمله شرایط دموگرافیک چون سن و جنسیت، پرسونا یعنی انگیزه مشتری، علایق کاربران به هشتگ‌ها یا پست‌ها، تحلیل رقابتی مثل دنبال کردن برندهای مورد علاقه، ایجاد یک بیوی حرفه‌ای و دربرگیرنده نام مناسب و انواع CTA همچنین اطلاعات تماس، ایجاد یک لوگوی منحصر و جذاب می‌شود!

طراحی خلاقانه صفحه اینستاگرام

قدم بعدی که باید برداری طراحی یک پیج قشنگ و خارق‌العاده است؛ خود من برای طراحی نمای پیجم با حوصله وقت گذاشتم و سعی کردم آن را در ظریف‌ترین حالت ایجاد کنم! ببینید برای طراحی پیج اینستاگرام لازم سلیقه به خرج دهید؛ مثلاً می‌توانید ترکیب متناوبی از رنگ‌های تیره و روشن را به کار ببرید، از سایه‌های رنگی استفاده کنید یا با فیلتر به پست‌های خود جان ببخشید. قالب‌های سفارشی اینستاگرام هم پیشنهاد مناسبی برای متمایز کردن برند محسوب می‌شود. برای این که بهتر با ترتیب استفاده رنگ در اینستا آشنا شوید به صفحه رسمی گروه دایان‌شاپ نگاهی بیندازید و ببینید چگونه از رنگ‌های سرمه‌ای و کرمی در دیزاین آن استفاده شده است:

2ppYCq7HWmGLqMMIzOisRuiNe1iGOZH7sxvFnSJO.png

استفاده از تمام آپشن‌های اینستاگرام

قدم سوم در بازاریابی اینستاگرام استفاده تمام امکاناتی است که این رسانه در اختیار ما قرار داده است؛ اگر دنبال متفاوت بودن هستی و دلت می‌خواهد اکانتی داشته باشی که توجه کاربران را به خود جلب کنی پس متنوع باش و نکات زیر را مطالعه کن:

  • انتشار پست‌های زنده و پرزرق و برق؛ چون اینستاگرام یک محیط بصری است و تصاویری می‌طلبد که بار اول برای کاربران شگفت‌انگیز و فوق‌العاده به نظر برسد. یکی دیگر از پیشنهادات جالب در استراتژی‌های بازاریابی اینستاگرام کاربرد قابلیت اسکرول افقی یا همان حالت "چرخ و فلکی" در تصاویر است. دوستان سعی کنید در پست فقط به عکس اکتفا نکنید؛ چون امروزه بخش بزرگی از محبوبیت اپلیکیشن اینستاگرام به ویدیو مربوط می‌شود!
  • انتشار استوری؛ این آپشن قدرتمندی در اینستاگرام است که می‌توانید برای نمایش محصولات خود و تشویق افراد به خرید از آن بهره بگیرید؛ استیکر، برچسب‌های سؤال و مسابقه، گیف و نظرسنجی، هشتگ‌ها، برچسب‌های موقعیت مکانی، برچسب‌های پیوند کلیکی برای هدایت افراد به فروشگاه اینترنتی تمام از امکانات باورنکردنی و قابل استفاده در استوری هستند. اگر دوست داشتید می‌توانید استوری را پایین صفحه هایلایت کنید.
  • اما تکنیک‌های بازاریابی اینستاگرام فقط به آپشن‌های بالا محدود نمی‌شود؛ بلکه شما می‌توانید از امکانات دیگر مثل IGTV، لایو و قابلیت جدید "Reels" هم برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. من خودم به یک آپشن در اینستاگرام قانع نیستم و سعی می‌کنم هرروز یک ترفند جدید را به کار ببرم؛ این کار تا الان برای من هم سرگرم‌کننده بوده و نتیجه مثبت در حرفه‌ام ایجاد کرده است؛ شما هم امتحان کنید.

تولید محتواهای مفید و کاربردی

اعتماد به نمای زیبا و پست و استوری‌های جذاب و تخصصی کافی نیست؛ هرچقدر هم پیج خارق‌العاده‌ای داشته باشید اما اگر محتوای آموزشی خوبی تولید نکنید فایده ندارد. من در پیج خودم برای تولید یک پست شاید گاهی ساعت‌ها وقت می‌گذارم و با مطالعه و آنالیز منابع معتبر و مستند یک محتوای خوب تولید می‌کنم‌؛ تازه بعد از آن به فوتوشاپ محتوا مشغول می‌شوم! جدا از تبلیغ محصولات گاهی از پشت صحنه کار و گواهی‌نامه‌های خود عکس و ویدیو منتشر کنید؛ این گونه مشتری بیشتر به شما اعتماد می‌کند. پست‌های مطبوعاتی یا ویدیوهای طنز و خنده‌دار هم در بازاریابی اینستاگرام تأثیر زیادی دارند.

آشنایی کامل با نکات بازاریابی اینستاگرام

ترفندهای بازاریابی اینستاگرام به حدی زیاد است که همه‌اش در یک مقاله کم‌حجم جا نمی‌شود؛ اما چند مورد از استراتژی‌های آن را می‌گوییم که فراموش نکنید. مثلاً آشنایی با الگوریتم اینستاگرام، تعامل سازنده با مشتریان و استفاده از تبلیغات آنلاین اسپانسرینگ بهترین رویکردهای موفقیت در این مسیر هستند.

ارتباط بازاریابی اینستاگرام با الگوریتم آن

 در صورتی که با الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر به خوبی آشنا شوید وارد مرحله‌ای شده‌اید که راحت می‌توانید از اکانت خود کسب درآمد کنید. شاید در قدم اول اسم اکسپلورر برایتان سخت و پیچیده به نظر بیاید ولی اکسپلورر همان صفحه کاوش اینستاگرام است که گاهی تفریحی در آن وقت می‌گذرانیم؛ من که خودم خیلی این قسمت را دوست دارم...! ورود شما به اکسپلورر باعث می‌شود تا به مخاطبان واقعی خود دست پیدا کنید و میزان آگاهی را از برند خود افزایش دهید.

تجزیه تحلیل پیج اینستاگرام

sTqisFHLKQtkrgx3rgw1VnqFVLxfq6af7EFq9EDx.png

اگر در مسیر «بازاریابی اینستاگرام» قدم می‌گذارید یادتان نرود که باید هر از گاهی تحلیل پیج خود را انجام دهید؛ آنالیز پیج اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید تلاش‌ها و فعالیت‌های شما نتیجه‌بخش هست یا نه، آیا برای افزایش نرخ ROI (میزان بازگشت سود) نیاز به تغییر دارید و... . برای تحلیل پیج اینستاگرام ابزارهای خوبی وجود دارد؛ از جمله این ابزارها می‌توانیم به نمونه‌های زیر اشاره کنیم:

  • Instagram Insights این برنامه برای افرادی که حساب تجاری در اینستاگرام دارند به راحتی قابل دسترسی است.
  • Hootsuite Impact این برنامه امکان مقایسه حساب‌های اجتماعی را برایتان فراهم می‌کند؛ همچنین به کمک آن می‌توانید عمیق‌تر فعالیت‌های ارگانیک و پولی اینستاگرام را بررسی کنید.
  • Hootsuite Analytics یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز اینستاگرام که دقت بالاتری نسبت به برنامه Instagram Insights دارد.

حرف آخر:

خب دوستان امیدوارم مقاله بازاریابی اینستاگرام برایتان مفید بوده باشد. یادتان باشد در قدم اول باید الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر را خوب یاد بگیرید؛ چون برای پیشرفت و کسب اعتبار در این پلتفرم باید محتوای شما به اکسپلورر راه پیدا کند تا مشتریان واقعی خود را آنجا به دست آورید. همچنین ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام را خوب بشناسید؛ اگر می‌خواهید راحت‌ترین راه را انتخاب کنید استفاده از Instagram Insights را چون مال خود برنامه است پیشنهاد می‌کنیم.

سؤالات متداول:

 بازاریابی اینستاگرام چیست و میزان درآمد چقدر است؟ بازاریابی اینستاگرام یعنی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، استفاده از استراتژی‌های فروش و بازاریابی برای ارائه خدمات تحلیل پیج اینستاگرام ضروری است؟ بله؛ اگر می‌خواهید به‌طور حرفه‌ای در اینستاگرام مشغول به کار شوید باید هر از گاهی پیج را آنالیز کنید تا به این وسیله بازدهی عملکرد خود را بسنجید.

منابع:

wix.com + hopperhq.com + hootsuite.com

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

علاقمند به یادگیری موضوعات پیرامون دیجیتال مارکتینگ